Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/463
Title: Возможный путь современного исторического познания
Other Titles: Possible Way of Modern Historical Knowledge
Authors: Нагорний, Олег Ігоревич
Nahornyi, Oleh Ihorevych
Keywords: истина
truth
познание
knowledge
новые вопросы
new questions
«сеть» исторических событий
«chain» of historical events
Issue Date: 2015
Citation: Нагорный, О. И. Возможный путь современного исторического познания [Текст] / О. И. Нагорный // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: Н. В. Кочубей, В. А. Косяк, Є. О. Лебідь та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 1 (11). – С. 117–124.
Abstract: Статья посвящена одному из возможных путей развития современного исторического познания. Акцентировано внимание на постановке новых неожиданных вопросов современной классической науки. Предпринята попытка проанализировать как потенциальные возможности, которые открывает перед историческим познанием переход к новым вопросам, так и проблемы, связанные с подобным переходом. Раскрыто влияние подобных вопросов на истину. Отмечено, что умение постановки новых вопросов является критически важным для любого современного ученого.
The article is devoted to one of the possible ways of development of modern historical knowledge. The attention is focused on the production of new unexpected questions of contemporary classical science. An attempt was made to analyze both the potential that opens up historical knowledge transition to the new questions and problems associated with such a transition. The impact of these questions on the truth was disclosed. It was noted that the ability to ask the new questions is critical to any modern scientist.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/463
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vozmozhnyy put' sovremennoho.pdf364,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.