Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛевенок, Інна Сергіївна-
dc.contributor.authorLevenok, Inna Serhiivna-
dc.date.accessioned2018-04-18T12:21:59Z-
dc.date.available2018-04-18T12:21:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛевенок, І. Педагогічні підходи до українськомовного навчання іноземних студентів-медиків (на прикладі медичного інституту Сумського державного університету) [Текст] / І. Левенок // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – № 8 (62). – С. 158–167.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4560-
dc.description.abstractУ статті на основі вивчення нормативних документів та аналізу наукових джерел розкрито сутність основних педагогічних підходів (комунікативного, професійно-орієнтованого, комунікат ивно-когнітивного, евристичного, особистісно-орієнтованого та соціокультурного) при викладанні української мови як іноземної для студентів-іноземців медичного інституту Сумського державного університету. Обґрунтовано необхідність формування професійної комунікативної компетентності, ураховуючи підходи з метою вдосконалення процесу навчання іноземців, а також співвіднесення навчальних програм із європейськими.uk_UA
dc.description.abstractOn the basis of analysis of normative documents and scientific sources essence of the main pedagogical approaches in the language training of foreign students of medical institute of Sumy state university are revealed. The necessity of formation of professional communicative competence is confirmed by improving process of study of Ukrainian language as foreign. Language training of foreign students is grounded on communicative, professionally-oriented, communicative-cognitive, heuristic, personality-oriented and sociocultural approaches. A persistent aim of these approaches is optimization of language training of foreigners and correlation of existent tutorials with the European ones. Taking into account that the number of foreigners is increasing day by day there is a necessity of improving the process of language learning, which is based on intercultural peculiarities. According to the demands of Ministry of Education and Science of Ukraine it is necessary to provide learning of Ukrainian language for foreign students as a state language. The main purpose of teaching Ukrainian language for foreign students of medical institute is implemented in practical (communicative), training and educational tasks. These objectives can be realized only if foreign students achieve a certain level of language acquisition. Multicultural groups from different countries with different level of communicative skills require from lector diversity of tasks for foreign students to master their speech competence. The communicative aim of training foreign students-physicians is leading for developing speech skills in reading and speaking. It can be achieved by involving foreigners into Ukrainian socio-cultural and language environment. Vocational-oriented language training helps to deepen the knowledge of the basic sciences (physics, chemistry, biology, mathematics), promotes scientific worldview. The aim of every approach is to make the process of study more interesting and useful for foreign students. Integration, interrelation and implementation of these basic pedagogical approaches into the process of language training of foreign students create the background of successful adaptation. They promote better understanding of a new study material; improve professional speech and formation of professional communicative competence of foreign students of medical departments of higher educational establishments.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectіноземні студентиuk_UA
dc.subjectмовне навчанняuk_UA
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk_UA
dc.subjectмедичні факультетиuk_UA
dc.subjectвищий навчальний закладuk_UA
dc.subjectпедагогічні підходиuk_UA
dc.subjectforeign studentsuk_UA
dc.subjectlanguage traininguk_UA
dc.subjectUkrainian language as foreignuk_UA
dc.subjectmedical facultiesuk_UA
dc.subjecthigher educational establishmentsuk_UA
dc.subjectpedagogical approachesuk_UA
dc.subjectprofessional communicative competenceuk_UA
dc.titleПедагогічні підходи до українськомовного навчання іноземних студентів-медиків (на прикладі медичного інституту Сумського державного університету)uk_UA
dc.title.alternativePedagogical Approaches to Ukrainian Language Training of Foreign Students-Physicians (on the Example of Medical Institute of Sumy State University)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc811.161.2'243:378.091.212-054.6uk_UA
dc.identifier.orcid0000-0002-3423-7175-
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levenok.pdf875,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.