Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/451
Title: Концептуальные основы философии образования
Other Titles: Conceptual Foundations of Philosophy of Education
Authors: Цикін, Веніамін Олександрович
Tsykin, Veniamin Oleksandrovych
Keywords: образование
education
мировоззренческая парадигма
world-view paradigm
философия образования
philosophy of education
концептуальные основы образования
conceptual foundations of education
Issue Date: 2015
Citation: Цикин, В. А. Концептуальные основы философии образования [Текст] / В. А. Цикин // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: Н. В. Кочубей, В. А. Косяк, Є. О. Лебідь та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 1 (11). – С. 58–69.
Abstract: В статье дается характеристика классической модели образования, которая сформировалась за прошедшее время, обосновывается необходимость разработки новой мировоззренческой парадигмы и философии образования ХХІ века. Раскрыто содержание основных элементов этой философии, при этом особый акцент сделан на обоснование и формулировку её концептуальных основ.
The article describes the classical model of education, which was formed over time, the necessity of developing a new world-view paradigm and philosophy of education of the XXI century is justified. The content of the main elements of this philosophy, with particular emphasis on the study and formulation of its conceptual foundations is analyzed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/451
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontseptual'nye osnovy fylosofyy.pdf386,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.