Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМикитишин, Аліна-
dc.contributor.authorMykytyshyn, Alina-
dc.date.accessioned2018-03-20T11:36:48Z-
dc.date.available2018-03-20T11:36:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationMykytyshyn, A. Role and Functions of Different Pedagogical Approaches in the Process of Professional Foreign Language Communicative Training of the Future Software Engineers [Текст] / A. Mykytyshyn // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 8 (72). – С. 157–167.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4300-
dc.description.abstractThe article discusses different approaches in the organization of the process of professional foreign language communicative training of the future software engineers. Aim of the study consists in the analysis of different approaches to the process of professional foreign language communicative training of the future software engineers with the purpose of identification of the most suitable ones and interpretation of their specific tasks and functions in the facilitation and successful completion of the described process. In the process of the article writing, the research methods of systemic approach, content analysis of pedagogical, psychological and methodological sources, literature review, generalization, classification and syntheses have been applied. The article provides the definition of the concept of pedagogical approach, identifies different types of pedagogical approaches, depicts their characteristics and functions as well as justifies their choice in the professional foreign language communicative training of the future software engineers. The article discusses four pedagogical approaches, which are of special value for the professional foreign language communicative training of students of technical majors. The integrative approach consists in the unity of contents of the learning subjects and interdependence of the shared pedagogical, methodological, didactical and specific principles, regularities, objectives and tasks of the learning process. The contextual approach emphasizes the importance of unity between the learning and professional components and takes into consideration peculiarities of both aspects in the education of students of technical majors. The interdisciplinary approach points to the necessity to conduct the described training within the boundaries of different disciplines. The systemic approach highlights the role of mental processes in learning and regards the educational process as the complex and holistic system. It is concluded that these four pedagogical approaches can highly benefit the professional foreign language communicative training of the future software engineers and contribute to its high productivity and efficiency. The further researches should focus on the investigation of ways of optimization and improvement of the framework of professional foreign language communicative training and implementation of innovative pedagogical technologies and approaches.uk_UA
dc.description.abstractУ статті описано різні підходи до організації процесу професійної іншомовної комунікативної підготовки майбутніх програмістів. Метою статті є аналіз різних підходів до імплементації вказаного процесу, визначення їх функцій і характеристик, а також обґрунтування їх вибору з позиції результативності та продуктивності. У процесі підготовки статті були використані методи системного підходу і контент-аналізу психолого-педагогічної, науково-технічної літератури. У статті визначено, що найбільш продуктивними підходами до організації процесу професійної іншомовної комунікативної підготовки майбутніх програмістів є інтегрований, контекстний, системний і міждисциплінарний.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectprofessional foreign language communicative competenceuk_UA
dc.subjectprofessional foreign language communicative traininguk_UA
dc.subjectintegrative approachuk_UA
dc.subjectsystemic approachuk_UA
dc.subjectcontextual approachuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary connectionsuk_UA
dc.subjectfuture software engineersuk_UA
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectпрофесійна іншомовна комунікативна компетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна іншомовна комунікативна підготовкаuk_UA
dc.subjectінтегрований підхідuk_UA
dc.subjectсистемний підхідuk_UA
dc.subjectконтекстний підхідuk_UA
dc.subjectміждисциплінарні зв’язкиuk_UA
dc.subjectстуденти-програмістиuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.titleRole and Functions of Different Pedagogical Approaches in the Process of Professional Foreign Language Communicative Training of the Future Software Engineersuk_UA
dc.title.alternativeРоль і функції різних педагогічних підходів до організації процесу професійної іншомовної комунікативної підготовки майбутніх програмістівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc(378+811.111)-057.87uk_UA
dc.identifier.orcid0000-0002-4198-9973-
dc.identifier.doi10.24139/2312-5993/2017.08/157-167-
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mykytyshyn.pdf887,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.