Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4235
Title: Інтеркультурні мистецькі програми в університетській освіті Німеччині
Other Titles: Intercultural art Programs in the International University Educational in Germany
Authors: Солощенко, Вікторія Миколаївна
Soloshchenko, Viktoriia Mykolaivna
Keywords: інтернаціоналізація
вища освіта
стипендійні програми
Німецька служба академічних обмінів DAAD
університет
німецькомовні країни
internationalizatio
higher education
system of higher education
scholarships programs
German Academic Exchange Service
university
Issue Date: 2013
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Солощенко, В. М. Інтеркультурні мистецькі програми в університетській освіті Німеччині [Текст] / В. М. Солощенко // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – Вип. 1 (1). – С. 157–164.
Abstract: У статті висвітлено інтеркультурний зміст міжнародних освітніх програм DAAD для митців України. Подано детальний опис стипендійних програм DAAD для митців України. З’ясовано вимоги до пошукачів щодо отримання тієї чи іншої стипендії. Окреслено специфічні особливості стипендії за спеціальністю «Музика». Охарактеризовано інтернаціональні мистецькі програми на здобуття академічних ступенів «бакалавр», «спеціаліст» у Німеччині на 2012/2013 роки.
In this article the interculrural content of the international art educational programs in the German universities analyzed. In recent years in the system of the higher education in Germany there is an intensive modernization of system of the higher education realized. The most heated debates are conducted on the problems of increase of efficiency of functioning of system of the higher education, improvement of quality of preparation, education of scientific elite, optimum formation of the content of education, reduction of terms of training, improvement of material base of the higher school, preservation and strengthening of positions of high school science and first of all basic researches in higher education institutions. Being one of initiators and active participants of process of the European integration into the fields of education, since 1999, Germany rather carefully reforms the system of the higher education, seeking to keep the educational traditions. A number of amendments to the Law on the higher education of 1998 fixed a minimum of necessary requirements for implementation of the Bologna declaration, having given them the status supplementing national educational system. The option of preparation of students, both on classical, and by new European option of preparation of bachelors and masters was provided to those higher education institutions of Germany. For the second option the legislation provided new mechanisms of accreditation of programs and courses, and also new system of an assessment of quality of education therefore this publication is actual. The detailed description of the stipendial DAAD programs for critics of Ukraine is submitted. Requirements for competitors of this or that grant are defined. Specific features of grants behind the specialty «Music» are outlined. International art programs for obtaining the academic degrees «Bachelor», «Specialist» in Germany in 2012/2013 years are characterized.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4235
Appears in Collections:Актуальні питання мистецької освіти та виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soloshchenko.pdf540,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.