Voice оf а Teacher аnd оf а Child аs а Mean оf Expression іn Elementary Education: from Polish Pedagogics Experiences

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті порушено витання розвитку і збереження голосу вчителя та дитини як засобу самовираження в початковій освіті Польщі. Висвітлено особливості розвитку вокальних здібностей дітей та способи заохочення до співу, наявні у досвіді польських педагогів. Визначено, що голос педагога є основним інструментом у навчально-виховній роботі з дітьми.
The article has raised the problem of voice of a teacher and a child as a means of self-expression in primary education in Poland. The problems of vocal abilities of children and ways to stimulate this activity in the context of the Polish teachers’ experience are submitted. It is determined that the teacher’s voice is the main tool of educational work. The activities of the individual in everyday professional and personal lives is due to the dialogues and meetings with others. In this context singing is an essential element of human activity, the need to express themselves and the opportunity to fulfill themselves in an emotionally expressive sphere. Verbal and vocal dialogue between an adult and a child, especially in a close emotional connection becomes a form of a child’s perception of speech and musical understanding of the determinants of the cultural environment. In this case a role model is the correct pronunciation and singing of the teacher-tutors who work on the propaedeutic phase of training and education. The difficult situation of music education in Poland has become the inspiration for the emergence of numerous initiatives aimed at encouraging children to sing, resulting in recovery position and rank as a form of music. Due to various musical activities, encouraging to sing, activity of the circle of vocal art a number of people willing to receive music education is growing. The attitudes to children singing is slowly changing. The quality of speech has improved. The members of the musical groups express much more positive attitude towards music than other students, and for most of them, singing is a great experience. Children of preschool and early childhood love to sing and the teachers should use this joy in further music education.
Опис
Ключові слова
голос вчителя та дитини, музична експресія, початкова освіта, voice of a teacher and of a child, music expression, elementary education
Бібліографічний опис
Кісєль, М. Голос учителя та дитини як засіб самовираження в початковій освіті: з педагогічного досвіду Польщі [Текст] / М. Кісєль // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – Вип. 1–2 (3–4). – С. 225–236.