Особливості розвитку системи вищої хореографічної освіти в Німеччині

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Стаття присвячена визначенню особливостей розвитку системи вищої хореографічної освіти в Німеччині. На основі теоретичного аналізу наукових праць вітчизняних і зарубіжних науковців висвітлено особливості функціонування вищих хореографічних шкіл Німеччини; розглянуто зміст хореографічної освіти у вишах мистецького профілю країни.
Article is devoted to determination of features of development of system of the higher choreographic education in Germany. Determination of features of development of system of the higher choreographic education in Germany became the purpose of the publication. On the basis of the theoretical analysis of scientific works of domestic and foreign scientists in article it is outlined features of formation of the higher choreographic schools of Germany; it is analysed specifics of choreographic education in the highest art institutions of the country. The main determinants and factors that promoted the development of the internationalization of the University education in the German-speaking countries at the end of the XX – the beginning of the XXI century: carrying out in each country of national campaign for propagation of universities; intensification of the international cooperation in the sphere of higher education; increasing number of the international educational programmes; introduction of the intercultural curriculum in the University education are outlined. The main strategic directions of the University education in the Germanspeaking countries: internationalisation of the University education in the frames of Gumboltdian model of the University, internationalisation of the University education in the frames of Bologna process and internationalisation of the University education in the frames of own innovative projects are generalized. On the basis of the theoretical analysis of scientific works of domestic and foreign scientists in article it is outlined structure of system of the higher education of Germany, its components. Success of realization of basic provisions of Bologna Process in Germany is analysed. On the basis of synthesis of references qualification steps in system of the higher education of the country are characterized. Use of the analysis of studying of the standard and legal documents concerning reforming of system of the higher education of Germany in the context of Bologna Process allowed to define tendencies of development of system of the higher education in the country. Them became: globalization, internationalization and regionalization of system of the higher education in the country.
Опис
Ключові слова
хореографія, розвиток вищої хореографічної освіти, хореографічні школи, виші мистецького профілю, choreography, higher choreographic education, choreographic schools, features, specifics, development, dance
Бібліографічний опис
Ткаченко, І. О. Особливості розвитку системи вищої хореографічної освіти в Німеччині [Текст] / І. О. Ткаченко // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – Вип. 1–2 (3–4). – С. 88–95.