Próba współczesnego spojrzenia na relację «mistrz – uczeń»

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2013
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглядається проблема взаємовідносин майстра та учня в історичній ретроспективі та реаліях сьогодення. Обґрунтовується сутність і визначається специфіка взаємодії в координатах «майстер учень» у сфері мистецтва, зокрема вокального. Підкреслюється важливість потреби й наснаги в удосконаленні та самовдосконаленні. Показано негативний вплив ліберальної ідеології на мистецьку освіту щодо втрати системи фундаментальних цінностей. Проаналізовано взаємовідносини майстра-педагога та студента в умовах сучасного навчальновиховного процесу в музичних академіях. Висвітлено негативні наслідки соціальної деградації професії вчителя й наголошено на потребі повернення високих ідеалів у відношеннях «майстер-учень».
In the paper the problem of the relationship of a master and pupil in the historical retrospective and the realities of the day is highlighted. The author proves the essence which is determined by the specificity of interaction in the coordinates of «master-pupil» in arts, particularly vocal. The importance of the needs and inspiration in improving and selfimprovement is stressed. The negative impact of liberal ideology on art education loss of the system’s fundamental values is shown. The relationship of the master-teacher and student in the modern educational process in music academies is analyzed. The negative consequences of social degradation of the teaching profession are highlighted and the need to return to the high ideals in the relation of the «master-pupil» is stressed.
Опис
Ключові слова
вокальне мистецтво, взаємовідносини «майстер–учень», мистецька освіта, музична академія, vocal art, relationship, «master-pupil», art education, Academy of music
Бібліографічний опис
Bednarek, Wiesław Próba współczesnego spojrzenia na relację «mistrz – uczeń» [текст] / Wiesław Bednarek // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2013. – Вип. 2 (2). – С. 135–147.