Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4192
Title: Інтеркультурне виховання дітей на Близькому Сході засобами хореографії
Other Titles: Intercultural Education of the Children in the Middle East by Means of Choreography
Authors: Ніколаї, Галина Юріївна
Nikolai, Halyna Yuriivna
Колесник, Михайло Сергійович
Kolesnyk, Mykhailo Serhiiovych
Keywords: інтеркультурне виховання
країни Близького Сходу
засоби хореографії
технологія виховання
Ліванський театр – студія танцю «Caracalla»
intercultural education
Middle East
choreography capabilities
education technology
Lebanese theatre-Studio of dance «Caracalla»
Issue Date: 2013
Citation: Ніколаї, Г. Ю. Інтеркультурне виховання дітей на Близькому Сході засобами хореографії [Текст] / Г. Ю. Ніколаї, М. С. Колесник // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2013. – Вип. 2 (2). – С. 124–134.
Abstract: У статті висвітлюється інтеркультурне виховання дітей на заняттях хореографії в країнах Близького Сходу. Як приклад виступає Ліванський театр «Caracalla», що безумовно поєднує в собі вікові традиції аутентичного арабського танцю та сучасні тенденції розвитку світової хореографії. Дається визначення поняття «інтеркультурного» виховання. Обґрунтовується значення та важливість формування основ інтеркультурного виховання, залучаючи дітей до культур інших народів, використовуючи технології віховання засобами хореографії.
The article highlights the problem of cultural education of the children in the classroom choreography in the Middle East. Lebanese theatre «Caracalla» serves as an example that of course combines the ancient traditions of authentic Arabic dance and the modern trends in the development of the world choreography. The concept of «intercultural education» is defined. The author proves the value and importance of the basic principles of intercultural education, attracting children to other cultures, using technology education by means of choreography. The Arab region has a very high specificity, due to various religious and political faiths, so adaptation of children should be gradual, in this regard, the article reveals the technology of education by means of choreography: 1 phase – adaptation and revitalization; 2 phase – fundamentalization; 3 phase – conceptualization.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4192
Appears in Collections:Актуальні питання мистецької освіти та виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikolai Interkulturne vykhovannia ditei.pdf546,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.