Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4161
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСеменіхіна, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorSemenikhina, Olena Volodymyrivna-
dc.contributor.authorДрушляк, Марина Григорівна-
dc.contributor.authorDrushliak, Maryna Hryhorivna-
dc.contributor.authorШишенко, Інна Володимирівна-
dc.contributor.authorShishenko, Inna Volodymyrivna-
dc.contributor.authorЗігунов, Василь Миколайович-
dc.contributor.authorZigunov, Vasyl Mykolayovych-
dc.date.accessioned2018-03-01T10:55:43Z-
dc.date.available2018-03-01T10:55:43Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationUsing a Praxeology Approach to the Rational Choice of Specialized Software in the Preparation of the Computer Science Teacher / E. Semenikhina, M. Drushlyak, I. Shishenko, V. Zigunov // TEM JOURNAL. – 2018. – Vol.7, No.1. – Р. 164–170.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4161-
dc.description.abstractFrom the positions of Praxeology, the aspects of the forming of the future teachers’ abilities to choose software that turns out to be the most rational for the solving of the professional task are considered in the article (on the example of computer science teachers’ preparation to use dynamic mathematics software (DMS). The forming of such abilities based on a formula "one task – different software" is described. The methodology of organization of such experimental studies on the base of Sumy State Pedagogical University (Ukraine) is described. The results of the statistical analysis of data are given on the basis of non-parametric sign test for dependent sample. It is educed that taking into account such approach provides the positive dynamics of the level of future informatics teachers’ preparation at the significance level of 0.05.uk_UA
dc.description.abstractУ статті з позицій праксеології розглянуто аспекти формування у майбутніх учителів умінь обрати серед розмаїття програмних засобів (на прикладі підготовки вчителів інформатики використовувати програми динамічної математики (ПДМ)) обрати саме той продукт, який за наявним у ньому інструментарієм виявиться найраціональнішим для розв’язання конкретної професійної задачі. Описано технологію формування таких умінь, яка базується на формулі «одна задача-різні програмні засоби». Описано методику організації відповідного експериментального навчання на базі Сумського державного педагогічного університету (Україна) і наведено результати статистичного опрацювання одержаних даних на основі непараметричного знакового критерію для залежних вибірок.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectteacher’s preparationuk_UA
dc.subjectthe sign testuk_UA
dc.subjectpraxeology approachuk_UA
dc.subjectorming of the abilities to choose software rationallyuk_UA
dc.subjectechnology of teacher’s preparationuk_UA
dc.subjectпідготовка вчителяuk_UA
dc.subjectпраксеологічний підхідuk_UA
dc.subjectкритерій знаківuk_UA
dc.subjectформування вмінь раціонально обирати програмний засібuk_UA
dc.titleUsing a Praxeology Approach to the Rational Choice of Specialized Software in the Preparation of the Computer Science Teacheruk_UA
dc.title.alternativeВикористання праксеологічого підходу до раціонального вибору спеціалізованого програмного засобу у підготовці вчителя інформатикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TemJournalFebruary2018_164_170.pdf284,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.