Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4121
Title: Сутність творчих якостей студента-вокаліста як педагогічна проблема
Other Titles: The Essence of the Creative Qualities of the Student Singer as a Pedagogical Problem
Authors: Чень Люсін
Chen Liusin
Keywords: категорія «якість»
творчі якості
творча діяльність
вокальна художньо-виконавська діяльність
майбутні вчителі музики
викладачі вокалу
category «quality»
creative quality
creative activities
art and vocal performance
future music teacher
vocal coach
Issue Date: 2015
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Чен Люсін Сутність творчих якостей студента-вокаліста як педагогічна проблема [Текст] / Чен Люсін // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, А. Валюха, Н. П. Гуральник [та ін.]. – Суми : ВВП "Мрія", 2015. – Вип. 1–2 (5–6). – С. 134–144.
Abstract: У статті актуалізована проблема творчих якостей майбутніх учителів, викладачів у контексті обраного фахового напряму. Для цього уточнено сутність понять «якість» та творчі якості і споріднені до них поняття за змістом: творчі здібності, творча активність тощо. Предметом дослідження стають творчі якості викладача вокалу; обґрунтовано інтегрований характер таких якостей. Показано, що творчі якості майбутнього викладача вокалу зумовлені специфікою володіння вокальним голосом, який потребує власного настроювання. Специфічна вокально-виконавська рефлексія є засобом творчої самореалізації, що здійснюється через настроювання голосу: його тембральності, вокальних артикуляцій, стильової та образної відповідності. Творчі якості представлені інтегрованим комплексним утворенням, що охоплює три типи творчих фахових властивостей: педагогічні, художньо-виконавські, вокально-індивідуальні.
The article covers the problem of creative qualities of future teachers in the context of the selected professional direction. This clarifies the nature of concepts «quality» and artistic quality, as well as related concepts: the quality of education, creative abilities, creative activity and others. The subject of research become more creative a teacher of vocals. The purpose of the article is to reveal the essence of the creative qualities of the student-singer on the basis of generalization of theoretical researches on the problem of creativity in pedagogical science. Based on the essence of the phenomenon of creativity,grounded in pedagogy and psychology of context-structural aspects of personality, professional qualities of a teacher of music and specific qualities of student-vocalist, vocal relevant artistic and performance activities, the essence of creative skills of future music teachers in accordance with their professional performing activities vocal singing is defined. The study is an integrated, multimodal structure, which is a process of self-realization and the result ofcreative activity of future teacher. Creative qualities of this order are formed gradually in the process of learning and professional stanovlenia, ensure the music teacher is the singer of spiritual focus and integrity, because it covers three types of professional creative functions: pedagogical, artistic, performing, vocal-individual; in learning and production processes they interact, which promotes concentration and determination of internal emotional needs, reflection creative self-expression in vocal performance as a socio-cultural phenomenon, aimed at creative development of students. This is the pedagogical context of creative qualities of future teacher of singing, whose professional activity is carried out mainly in the field of education.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4121
Appears in Collections:Актуальні питання мистецької освіти та виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chen Liusin Sutnist tvorchykh yakostei studenta-vokalista.pdf560,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.