Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3645
Title: Індивідуальність учителя у проекції педагогічного дискурсу
Other Titles: Teacher’s Individuality in Projection of Pedagogical Discourse
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: educational book
pedagogical discourse
teacher’s individuality
навчальна книга
педагогічний дискурс
індивідуальність викладача
Issue Date: 2012
Citation: Семеног, О. М. Індивідуальність учителя у проекції педагогічного дискурсу [Текст] / О. М. Семеног // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. – Київ : ТОВ ВД «ЕКМО», 2012. – Вип. 5. – С. 174–179.
Abstract: Стаття присвячена структурному та семантичному змісту навчальних книг (серія "Педагогічна освіта - XXI століття"), підготовленої дослідницьким центром освітніх технологій СухомлинськогоНаціонального університету м. Миколаєва (керівник - А.Пехота). Доведено, що ключ Поняття педагогічного дискурсу - індивідуальність педагога та педагогічні технології, представлені в вимірах основних ідей - істина, краса, мораль і цінність.
The article is devoted to the structural and semantic content of educational books (series "Teacher education - XXI century»), prepared by the researchersteam of educational technologies center of SukhomlynskiyNational Universityof Mykolaiv (head - A.Pehota). It is proved that the key concepts of pedagogical discourse – teacher’s individuality and pedagogical technologies presented in the dimensions of core ideas are truth, beauty, morality and value.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3645
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Семеног Олени Інд учителя.doc95 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.