Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДзюба, Л. Г.-
dc.contributor.authorDziuba, L. H.-
dc.date.accessioned2018-01-17T13:08:41Z-
dc.date.available2018-01-17T13:08:41Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationДзюба, Л. Г. Теоретичні основи формування готовності майбутніх учителів початкових класів до ознайомлення молодших школярів з ІКТ [Текст] / Л. Г. Дзюба // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – №8 (34). – С. 189–196.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3620-
dc.description.abstractСучасній школі потрібні вчителі, які здатні поєднати ґрунтовні знання та вміння з використання інформаційних, телекомунікаційних технологій у власній професійній діяльності з психолого-педагогічними особливостями роботи з дітьми молодшого шкільного віку. Перед ними постає завдання на належному рівні ознайомити молодших школярів з новітніми комп’ютерними технологіями. Тому важливою складовою підготовки фахівців є дослідження та аналіз готовності майбутніх учителів початкової школи до ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями, пошук шляхів формування такої готовності. У статті розглянуто теоретичний аспект формування готовності вчителів початкової школи до ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями, охарактеризовано складові такої готовності та запропоновано можливі шляхи її формування.uk_UA
dc.description.abstractModern society development involves the use of new information technologies as an integral part of everyone’s life. Characteristics of information technology in today’s world is put on a par with qualities such as the ability to read and write. A man who was able to effectively owns and information technology, has a different, new way of thinking is fundamentally different approaches to assessing problems in organizing their activities. Introduction to information technology begins in elementary school, so the primary school teacher assigned great responsibility, since it forms the students understanding of information and ways of relationship. In elementary school, you need to equip children with the primary skills of information culture, the beginnings of computer literacy. Therefore, one of the main conditions for the introduction of science in the educational process of primary school – the new generation of teachers who need to know the technical capabilities of the computer, strictly adhere to health standards and rules for the use of computers, learn the ropes in computer programs designed specifically for students to know the ethical rules for their use, have the method using the latest technology. Today schools need teachers who are able to combine a thorough knowledge and skills on the use of information, communication technologies in their professional work with psycho-pedagogical features of work with children of primary school age. Their challenge is at the right level to introduce younger pupils with the latest computer technology. Therefore, an important component of the training is the study and analysis of readiness for future elementary school teachers to familiarize pupils with information and communication technologies, how to promote such readiness. In this article we consider the theoretical aspects of formation of readiness of primary school teachers to educate pupils with information and communication technologies, we are characterized by elements such readiness and possible ways of its formation. The paper describes the main indicators and criteria of future primary school teachers to familiarize students with ICT that promotes thorough investigation of ways to improve such readiness and improve the educational process.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectготовністьuk_UA
dc.subjectкритерій готовностіuk_UA
dc.subjectкомпонент готовностіuk_UA
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjecttraininguk_UA
dc.subjectreadinessuk_UA
dc.subjectreadiness criteriauk_UA
dc.subjectcomponent availabilityuk_UA
dc.subjectinformation and communication technologyuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.titleТеоретичні основи формування готовності майбутніх учителів початкових класів до ознайомлення молодших школярів з ІКТuk_UA
dc.title.alternativeTheoretical Foundations of the Willingness of Teachers to Familiarize Young Students with ICTuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.22:373.3:[004]–053.5uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dziuba____Teoretychni osnovy formuvannia hotovnosti.pdf278,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.