Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3149
Title: З історії европейської педагогічної інноватики кінця XIX – початку XX ст.: «нові школи»
Other Titles: From the History of European Pedagogical Innovations of the end of the XIX th to the Beginning of the XX th Century: "New Schools"
Authors: Осьмук, Наталія Григорівна
Osmuk, Nataliia Hryhorivna
Keywords: реформаторська педагогіка
«нові школи»
альтернативні навчальні заклади
інновації у організації навчання й виховання
reformed pedagogy
"new schools"
alternative educational institutions
innovations in the organization of education and upbringing
Issue Date: 2017
Citation: Осьмук, Н. Г. З історії европейської педагогічної інноватики кінця XIX – початку XX ст.: «нові школи» [Текст] / Н. Г. Осьмук // Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка : збірник наукових статей : у 2 ч. / за заг. ред. О. В. Зосименко. – Суми : ФОП Цьома С. П., 2017. – Ч. 2. – С. 205–209.
Abstract: Статтю присвячено розгляду становлення й розвитку європейських «нових шкіл» як альтернативних навчально-виховних закладів, у яких апробовувались нововведення реформаторської педагогіки. Приділено увагу визначенню загальних характеристик щодо інноваційних особливостей шкіл «нового виховання».
The article views the foundation and development of the European “new schools” as alternative institutions where new ideas of Reform Pedagogy were tested. Special focus is at defining the general characteristics of the innovative peculiarities of “new education” schools.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3149
Appears in Collections:Тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Z istorii pedagogichnoi innovatiki.pdf147,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.