Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3133
Title: Вивчення елементів програмування в умовах диференційованого навчання студентів педагогічних спеціальностей
Other Titles: A Study of Elements of Programming in Conditions of the Differentiated Studying of Students of Pedagogical Specialties
Authors: Король, Олена Миколаївна
Korol, Olena Mykolaivna
Keywords: інформатична дисципліна
інформатичні компетентності
загальний потік студентів
диференційоване навчання
програмування
Pervologo
Logo
Scratch
informatics discipline
IT competencies
common flow of students’
differentiated study
programming
Issue Date: 26-Jun-2017
Citation: Король, О. М. Вивчення елементів програмування в умовах диференційованого навчання студентів педагогічних спеціальностей [Текст] / О. М. Король // World Science in 2016: Results : Proceedings of II International scientific conference. – Morrisville : Lulu Press, 2017. – Р. 190–194.
Abstract: У статті розглянуто диференційований підхід до вивчення елементів програмування студентами різних педагогічних спеціальностей в загальному потоці навчання. У зв’язку з цим розглянуті основні труднощі у процесі формуванні інформатичних компетентностей програмування спільного потоку навчання, а також запропоновано можливий варіант їх вирішення в рамках диференційованого навчання.
The article shows the differentiated approach to the study of elements of programming by the students of different pedagogical specialties, that takes place in the common flow of students’ studying. In this regard, the article dwells upon the basic difficulties in the formation of informatics competencies of programming in the common flow studying and introduces possible solutions within the differentiated study.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3133
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК ТЕЗИ США.pdf2,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.