Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3117
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗавражна, Олена Михайлівна-
dc.contributor.authorZavrazhna, Olena Mykhailivna-
dc.contributor.authorСалтикова, Алла Іванівна-
dc.contributor.authorSaltykova, Alla Ivanivna-
dc.contributor.authorПасько, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorPasko, Olha Oleksandrivna-
dc.contributor.authorОднодворець, Лариса Валентинівна-
dc.contributor.authorOdnodvorets, Larysa Valentynivna-
dc.date.accessioned2017-12-12T14:13:27Z-
dc.date.available2017-12-12T14:13:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationZavrazhna, О. М. Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions / О. M. Zavrazhna, L. V. Odnodvorets, O. O. Pasko, A. I. Saltykova // Journal of Nano- and Electronic Physics. – 2017. – Vol. 9, No 5. – 05032(8pp).uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3117-
dc.description.abstractThe paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown. Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production lines universities.uk_UA
dc.description.abstractВ роботі описано методиічні аспекти формування знань учнів про основні поняття нанонауки та нанотехнології в курсі вищої освіти загальної фізики. Включення понять нанофізики та нанотехнології в основних фізичних термінах і концепціях загального списку були запропонований Фізична здатність забезпечує формування компетенцій випускників у контексті нанознавства через прогресивне системне введення деяких питань у зміст загальної фізики. Особлива увага приділяється вибору матеріалу для нанотехнологій при навчанні студентів різних спеціальності. Доведено, що включення в предмет матеріалу конкретних питань, пов'язаних з нанотехнологіями дозволяє створити культуру при використанні термінології; показав зв'язок отриманих знань в процесі фізики з вимогами часу; поліпшена цільова підготовка для поточної продукції лінії університетів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectNanotechnologyuk_UA
dc.subjectNanotechnologiesuk_UA
dc.subjectCourse of General Physicsuk_UA
dc.subjectHigher educationuk_UA
dc.subjectNano-objectsuk_UA
dc.subjectNanoparticlesuk_UA
dc.subjectMethod for teaching nanotechnologiesuk_UA
dc.subjectнанонаукаuk_UA
dc.subjectнанотехнологииuk_UA
dc.subjectкурс общей физикиuk_UA
dc.subjectвысшее учебное заведениеuk_UA
dc.subjectнанообъектuk_UA
dc.subjectнаночастицыuk_UA
dc.subjectметодика обучения нанотехнологииuk_UA
dc.titleMethodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutionsuk_UA
dc.title.alternativeМетодичні основи вивчення питань нанотехнологій в курсі загальної фізики вищих навчальних закладівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Навчальні видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
завражная.pdf321,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.