Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарташова, Ю. О.-
dc.contributor.authorKartashova, Yu. O.-
dc.date.accessioned2017-12-11T13:15:45Z-
dc.date.available2017-12-11T13:15:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationКарташова, Ю. О. Реалізація завдань інтернаціонального виховання на маршрутах Всесоюзного маршу піонерських загонів (70−80-ті роки ХХ ст.) [Текст] / Ю. О. Карташова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – №5 (31). – С. 63–71.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3096-
dc.description.abstractУ статті окреслено завдання інтернаціонального виховання, які були обумовлені тими суспільно-політичними умовами, що склалися в СРСР у 70−80-ті рр. ХХ ст. Робиться наголос на систематичному й комплексному підходах до організації інтернаціонального виховання піонерів, які забезпечувалися наявністю комплексної програми у вигляді Всесоюзного маршу піонерських загонів. Подано характеристику Всесоюзного маршу піонерських загонів (1970−1987 рр.). Виявлено завдання інтернаціонального виховання різних вікових груп піонерів на маршрутах «Мир і солідарність» (1970−1986 рр.) та «Піонери − патріоти-інтернаціоналісти» (1987 р.). Зроблено огляд піонерських справ інтернаціоналістського спрямування.uk_UA
dc.description.abstractThe tasks of the international education are determined in the article. They were prearranged by the social-political conditions which arose in the USSR in 70−80-s years of the XXth century. It is accentuated that the pioneer organization helped to realize practically schoolchildren’s all-round development and participated in the realization of the tasks of ideological and political, labour, moral, physical and aesthetic development of pupils. The pioneer organization used all specific means which were immanent in it. It was an integral part of the educational system in the socialist society. Comprehensive school couldn’t organize the educational work with the pupils without the support of the pioneer organization. There wasn’t any problem which was connected with its activity. Systematic and complex approaches to the organization of the international education of pioneers are accentuated in the article. It was provided with the complex program in the form of the All-Union march of pioneer detachments. The All-Union march of pioneer detachments (1970−1987) is characterized in the article. It started in 1970 and was dedicated to the 50th anniversary of the pioneer organization. The work on the March differentiated according to the age of children that secured their gradual and steady development. The program of the pioneer work manifested in the All-Union march of pioneer detachments enclosed the content of the pioneer work in different directions. It was a complex of the interconnected routes which included all basic directions of the content of the pioneer work. They were «My Motherland is the USSR», «To the Land of Knowledge», «Peace and solidarity», «Pioneerbuild», «To the Land of Beauty», «Strong, brave, quick», «Tymurivets», «Zirochka». The tasks of the international education of the pioneers were realized on the route «Peace and solidarity» which was a component of the All-Union campaign «The youth blames imperialism». They were to bring the pioneer up in the spirit of people’s friendship and internationalism, to participate in the work of the clubs of international friendship and the weeks of solidarity, in actions which SIMEA held, to pay in the Fund of Peace etc. The tasks of the international education of the pioneers of different age groups are traced and pioneer internationalist affairs are shown in the article.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінтернаціональне вихованняuk_UA
dc.subjectпіонериuk_UA
dc.subjectпіонерська організаціяuk_UA
dc.subjectВсесоюзний марш піонерських загонівuk_UA
dc.subjectмаршрутuk_UA
dc.subjectінтернаціоналізмuk_UA
dc.subjectсолідарністьuk_UA
dc.subjectдружба народівuk_UA
dc.subject«Мир і солідарність»uk_UA
dc.subject«Піонери − патріоти-інтернаціоналісти»uk_UA
dc.subjectinternational educationuk_UA
dc.subjectpioneersuk_UA
dc.subjectpioneer organizationuk_UA
dc.subjectAll-Union march of pioneer detachmentsuk_UA
dc.subjectrouteuk_UA
dc.subjectinternationalismuk_UA
dc.subjectsolidarityuk_UA
dc.subjectpeople’s friendshipuk_UA
dc.subject«Peace and Solidarity»uk_UA
dc.subject«Pioneers − patriots-internationalists»uk_UA
dc.titleРеалізація завдань інтернаціонального виховання на маршрутах Всесоюзного маршу піонерських загонів (70−80-ті роки ХХ ст.)uk_UA
dc.title.alternativeRealization of the Tasks of the International Education on the Routes of the All-Union March of Pioneer Detachments (70−80-S Years of the XXth Century)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc[373.5.015.31:172.4]«19»uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Realizatsiia zavdan internatsionalnoho vykhovannia.pdf539,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.