Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗайцева, Інна Олексіївна-
dc.contributor.authorZaitseva, Inna Oleksiivna-
dc.date.accessioned2017-10-26T07:21:16Z-
dc.date.available2017-10-26T07:21:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЗайцева, І. О. Дидактичні умови оптимізації дистанційного навчання у вищій школі [Текст] / І. О. Зайцева // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – № 4 (38). – С. 212–219.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2681-
dc.description.abstractУ статті представлено систему принципів дистанційного навчання, що забезпечують формування професійно-творчих умінь майбутнього фахівця. Цей процес успішно здійснюється лише за певних дидактичних умов. Проаналізовано та розкрито сутність поняття «умови», «педагогічні умови», «дидактичні умови». З’ясовано дидактичні умови ефективної організації дистанційного навчання студентів у вищій школі: педагогічна готовність викладача університету до застосування комп’ютерних методів і засобів ДН у формуванні вмінь професійно-творчого характеру; застосування форм і методів дистанційного навчання у межах пізнавально-творчої (евристичної) навчальної технології; комплексна діагностика поточних і кінцевих результатів сформованості в дистанційному навчанні професійно-творчих умінь студентів. Виявлено особливості професійної підготовки викладачів у дистанційній освіті.uk_UA
dc.description.abstractThe article defines the system of teaching principles for distance learning, leading to qualitative changes in all elements of educational systems. All these principles are interrelated and interdependent, supplemented by each other. Didactic system of distance learning, which operates under the open learning system, in addition to the general principles of teaching, also has specific didactic principles. These principles constitute the foundation for the process of the formation of professional and creative skills of the future specialist which can successfully take place only under certain conditions of teaching. The essence of the concept of «subject», «pedagogical conditions», «teaching conditions» is analyzed. The conditions for effective teaching of distance learning of students of higher school are defined and stipulated, namely: a) to provide pedagogical university lecturer willingness to use computer methods and means of distance education in the formation of professional and creative skills; b) to use the forms and methods of distance learning within the bounds of the cognitive and creative (heuristic) educational technology; c) to apply a comprehensive diagnosis of current and final results of formation in distance learning professional and creative skills of students. The features of professional training of the teachers in the new forms of education are analysed. One of the main conditions for teaching distance learning is to develop the ability to support the learning process as a tutor who provides methodological and organizational support to students within the bounds of a specific program of learning. Conditions for the effectiveness of didactic conditions of organizing of distance learning determine the development of the cognitive activity of students, level of formation of professional and creative skills of future professionals, the quality of teaching of distance learning courses, a mechanism of feedback of the student with the teacher, a high level of information competency of the teacher to perform the education process using information technology. Implementation of information technology in teaching students of higher schools can improve the quality of the educational process in general.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectдистанційне навчанняuk_UA
dc.subjectпедагогічні умовиuk_UA
dc.subjectдидактичні умовиuk_UA
dc.subjectмайбутній фахівецьuk_UA
dc.subjectпрофесійні вмінняuk_UA
dc.subjectдидактичні принципиuk_UA
dc.subjectпроцес формуванняuk_UA
dc.subjectвища школаuk_UA
dc.subjectdistance learninguk_UA
dc.subjectpedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectdidactic conditionsuk_UA
dc.subjectfuture specialistuk_UA
dc.subjectprofessional skillsuk_UA
dc.subjectdidactic principlesuk_UA
dc.subjectprocess of forminguk_UA
dc.subjecthigher schooluk_UA
dc.titleДидактичні умови оптимізації дистанційного навчання у вищій школіuk_UA
dc.title.alternativeDidactic Conditions of Distance Learning Optimization in Higher Educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.018.43:004.7uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dydaktychni umovy optymizatsii.pdf514,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.