Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрченко, О. М.-
dc.contributor.authorYurchenko, O. M.-
dc.date.accessioned2017-09-28T06:56:17Z-
dc.date.available2017-09-28T06:56:17Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЮрченко, О. М. Зміст і структура моделі готовності вчителів початкових класів до впровадження технологій самозбереження в системі професійної діяльності [Текст] / О. М. Юрченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – № 10 (54). – С. 331–337.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2437-
dc.description.abstractУ статті висвітлено зміст і структуру моделі готовності вчителів початкових класів до впровадження технологій самозбереження у професійній діяльності, яка побудована завдяки теоретичному дослідженняю проблеми готовності учителів початкової школи до формування самозбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів у навчально-виховній діяльності, детально розглянуто змістовий аспект реалізації моделі готовності вчителів початкових класів до впровадження технологій самозбереження в професійну діяльність, подано мету та короткий опис спецкурсу «Основи здоров’я для дітей та дорослих».uk_UA
dc.description.abstractIn the article the content and structure of the model of readiness of primary school teachers to introduce technology for survival in professional activities, built through theoretical researches of the problems of primary school teachers’ readiness to form self-preserving skills in younger students in educational activities, the semantic aspect of the model of primary school teachers’ readiness to introduce technology into professional self-preservation activities, a brief description of the purpose and course “Fundamentals of care for children and adults” are presented. The survey method and the method of Socratic conversation are used. Definition of perspective directions of our research is inextricably linked to objective assessment of the real state of the methodological work of secondary school teacher to self-preserving activity. High level of readiness of primary school teachers to introduce technology requires consideration of the principles of self-preservation: emotion, accessibility, systematic, consciousness, activity, clarity, and individually oriented approaches. Thus, the willingness of the primary school teachers to implement technologies for survival – the system of a complex structural motives, traits, attitudes, a particular interest in the organization of work, professional knowledge, skills and experience. The integrity of the system is determined by the full development of each component, i.e. mutually caused by the unity of affective, cognitive and technological components in the structure of the elementary school teacher’s readiness to corresponding activity. The above mantioned structure of the primary school teachers’ readiness continue to be treated as a continuous process of professional activity as nucleation stage in the educational space of Ukrainian innovative model of elementary school teacher who is willing to enhance his/her health culture, fluent technique and organization of cognitive, environmental, rehabilitation, psychotherapy and communication of junior pupils in the special conditions of the natural and social environment.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectзмістuk_UA
dc.subjectструктураuk_UA
dc.subjectсамозбережувальна роботаuk_UA
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk_UA
dc.subjectcontentuk_UA
dc.subjectstructureuk_UA
dc.subjectself-preserving workuk_UA
dc.subjectprofessional activitiesuk_UA
dc.titleЗміст і структура моделі готовності вчителів початкових класів до впровадження технологій самозбереження в системі професійної діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeThe Content and Structure of the Model of Primary School Teachers’ Readiness to Implement Technologies of Self-Preservation in the System of Professional Activitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc373.3.013-051:[373.2.016:613](045)uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zmist i struktura modeli hotovnosti vchyteliv.pdf511,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.