Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2226
Title: Професійна підготовка майбутнього вчителя на основі поліпарадигмального підходу
Other Titles: Training of Future Teachers on the Basis of Polyparadigmatic Approach
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: професійна підготовка
майбутній учитель гуманітарних дисциплін
поліпарадигмальний підхід
психологічна педагогіка
людина
людяність
professional training
future teachers of humanities subjects
polyparadygmatical approach
Psychological Pedagogics
Man and Humanity
Issue Date: 2014
Citation: Семеног, О. М. Професійна підготовка майбутнього вчителя на основі поліпарадигмального підходу [Текст] / О. М. Семеног // Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. – Київ–Кіровоград. – 2014. – Т. 1. – Вип. 3 (54). – С. 77–82.
Abstract: У статті крізь призму поліпарадигмального підходу та досліджень співробітників відділу теорії та історії педагогічної майстерності Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України окреслено деякі аспекти професійної підготовки майбутніх учителів гуманітарних дисциплін (взаємозв'язок знань із різних гуманітарних сфер: психопедагогіки, літератури, інформаційних технологій), мета якої - формувати Людину і людяність.
The article outlined some aspects of professional training of future teachers of Liberal Arts through the focus of polyparadigmatic approach made by researches of the Institute of Teacher Education and Education of Adult NAPS of Ukraine and the Department of Theory and History of Teachers` skills. The interrelation of knowledge from various fields of the Liberal Arts (in particular Psychological Pedagogics, Literature and Information Technologies) is shown in the article. The aim of professional training of future teachers of Liberal Arts is to form a Man and Humanity.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2226
ISSN: 2078-1016
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maket1_13.11.14.pdf6,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.