Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2152
Title: | Культура роботи з науковим текстом - невід'ємна складова науково-методичної роботи вчителя |
Other Titles: | Teacher-Researcher’s Work Culture with Scientific Communication Text |
Authors: | Семеног, Олена Миколаївна Semenoh, Olena Mykolaivna |
Keywords: | науково-методична робота учитель-дослідник науковий текст текстова жанрова стилістична термінологічна лексикографічна бібліографічна культура учителя-дослідника scientific and methodical work teacher-researcher scientific text text genre stylistic terminological lexicographical bibliographical culture of teacher-researcher |
Issue Date: | Dec-2013 |
Publisher: | Хмельницький національний університет |
Citation: | Семеног, О. Культура роботи з науковим текстом - невід'ємна складова науково-методичної роботи вчителя [Текст] / О. Семеног // Професійне становлення особистості. – Хмельницький : Хмельницький національний університет, 2013. – № 3. – С. 105–114. |
Abstract: | У статті акцентується увагу на характеристиці культури дослідницької праці вчителя з науковим текстом як невід'ємній складовій науково-методичної роботи, яку проводить учитель у загальноосвітній школі і в навчальних закладах нового типу, властивостях і мовних засобах текстової організації наукового тексту. Доводиться, що успішність читання наукового тексту залежить від індивідуального досвіду, фонових знань, творчого мислення. Характеризується вагома роль текстової, жанрової, стилістичної, термінологічної, лексикографічної, бібліографічної культури учителя-дослідника, що формують ціннісно-особистісну позицію і мовну індивідуальність автора наукового продукту. The article is focused on the characteristics of the research’s work culture of teacher with scientific text as an integral part of scientific and methodolical work in a secondary school and new type institutions. Are described properties and linguistic methods of scientific text organization. It is proved that the success of scientific texts’ reading depends on individual experience, background knowledge, creative thinking. Also it is characterized weighty role of text, genre, stylistic, terminological, lexicographical, bibliographical culture of teacher-researcher, that forms personal attitude and linguistic identity of the author of scientific language product. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2152 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
№ 3 грудень 2013 Семеног.pdf | 2,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.