Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2098
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГодовникова, Л. В.-
dc.contributor.authorHodovnykova, L. V.-
dc.contributor.authorКий, Н. М.-
dc.contributor.authorKyi, N. M.-
dc.contributor.authorМин, Л. І.-
dc.contributor.authorMyn, L. I.-
dc.date.accessioned2017-08-08T08:46:29Z-
dc.date.available2017-08-08T08:46:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationГодовникова, Л. В. Диагностика и коррекция компьютерной игромании у учащихся младшего подросткового возраста в школах Белгородской области [Текст] / Л. В. Годовникова, Н. М. Кий, Л. И. Мин // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 6 (50). – С. 91–97.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2098-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі діагностики та корекції комп’ютерної ігроманії в учнів молодшого підліткового віку. Розглянуто досвід роботи в Білгородській області. Для вирішення проблеми в Білгородській області запущено проект з профілактики ігрової залежності в підлітковому середовищі. У межах реалізації проекту було проведено моніторинг вияву в дітей ігрової залежності. Підібрано діагностичний інструментарій для учнів молодшого підліткового віку. Проведено аналіз отриманих результатів та визначено перспективи дослідження.uk_UA
dc.description.abstractThe article discusses the diagnostics and correction of computer game addiction among pupils of younger teenage age. The experience of work in the Belgorod region is described. To solve the problem in Belgorod region it was launched a project aimed at prevention of game addiction among teenagers. In the frames of the project the monitoring of identification of children’s game addiction was conducted. Monitoring helped to identify potential project participants – city schools, rural and village: rural schools Tavrovsky, Yakovlevskoye village school, and school №43 in Belgorod. Among the teachers of these educational establishments it was conducted a study to identify the characteristics of the socio-cultural environment of the education institution. The diagnostic tool for pupils of younger teenage age was selected. In preparation for diagnostics a training seminar for school administrators, deputy directors on educational work, teachers-psychologists, social teachers, teachers of educational organizations was held. Pilot study involved 878 people (parents, teachers, students in their early teenage years (5–7-th classes), among them 480 children. The study showed that more than half of the surveyed younger adolescent students have expressed different degrees of symptoms depending on computer games, as evidenced by the parents’ questionnaires. School education programmes are not effective enough in terms of working with children with addictions, teachers do not fully use the technology of work with such students. The analysis of the results and perspectives of the study is made. In order to prevent game addiction special work not only with students, but also with teachers and students’ parents should be organized. For teachers and parents training materials should be developed in the form of answers to the most frequently asked questions that they ask teachers on the subject of game addiction of children. For teenagers training materials should be developed in the form of advice for the teenager who is interested in a computer game.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена проблеме диагностики и коррекции компьютерной игромании у учащихся младшего подросткового возраста. Рассматривается опыт работы в Белгородской области. Для решения проблемы в Белгородской области запущен проект по профилактике игровой зависимости в подростковой среде. В рамках реализации проекта был проведен мониторинг выявления у детей игровой зависимости. Подобран диагностический инструментарий для учащихся младшего подросткового возраста. Проведен анализ полученных результатов и определены перспективы исследования.uk_UA
dc.language.isoruuk_UA
dc.subjectкомп’ютерна ігроманіяuk_UA
dc.subjectігрова залежністьuk_UA
dc.subjectгеймериuk_UA
dc.subjectдіагностикаuk_UA
dc.subjectкорекціяuk_UA
dc.subjectпрофілактикаuk_UA
dc.subjectcomputer game addictionuk_UA
dc.subjectyoung adolescent studentsuk_UA
dc.subjectgamersuk_UA
dc.subjectdiagnosticsuk_UA
dc.subjectcorrectionuk_UA
dc.subjectpreventionuk_UA
dc.titleДиагностика и коррекция компьютерной игромании у учащихся младшего подросткового возраста в школах Белгородской областиuk_UA
dc.title.alternativeDiagnostics and Correction of Computer Game Addiction Among Young Adolescent Students in Schools of Belgorod Regionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc616.89:612.821.34uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyahnostyka y korrektsyia.pdf538,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.