Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1531
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПалагута, І. В.-
dc.contributor.authorPalahuta, I. V.-
dc.date.accessioned2017-04-04T06:32:17Z-
dc.date.available2017-04-04T06:32:17Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПалагута, І. В. Формування готовності майбутнього педагога до реалізації інноваційної педагогічної діяльності [Текст] / І. В. Палагута // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 3 (47). – С. 419–424.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1531-
dc.description.abstractУ статті розглядаються проблеми готовності майбутнього педагога до інноваційної діяльності. Визначається сутність поняття «інноваційна педагогічна діяльність». Висвітлено основні етапи здійснення інноваційної діяльності. Обґрунтовано зміст структурних елементів інноваційної діяльності, на які опирається майбутній учитель у своїй роботі. Охарактеризовано 5 категорій учителів та описано їхнє ставлення до нововведень. Пояснюється прагнення майбутнього освітянина до самопізнання, самовизначення й осмислення ним свого духовного світу, творчого ставлення до самого себе, прагнення до виявлення та розвитку своїх особистих можливостей.uk_UA
dc.description.abstractThe problems of future teacher’s preparation for the innovation activity are examined. The essence of the idea of «innovation pedagogical activity» is determined. The factors which influence on the development of innovation processes on the modern stage are described. The maintenance of structural elements of future teacher’s innovation pedagogical activity is settled. The basic stages of preparing for the innovation activity are selected. The functional components of future teacher’s innovation activity, which help him to plan his work better, to realize innovations of the pedagogical process, also to correct and estimate results of his innovation activity are described. Five categories of the teachers are characterized, their attitude toward the realization of innovation technologies to the pedagogical process are described. The future teacher’s aspiration to self-recognizing, self-determination and grasping the idea of his spiritual world, own actions, a role and a place in his professional activity, creative attitude to himself in the process of active influence at outer and internal world, aspiring to the exposure and development of his personal possibilities is explained. The role of creative situation in the process of future teacher’s training, the claim of which is possible only in default of internal barriers to creative displays, the organizing of future teacher’s creative work of subconsciousness, searching of new relations, the development of imagination and fantasy, the development of professional sensitiveness, searching of sense in creative activity is described and characterized. The meaning of such directions of future teacher’s development qualities, such as emotional thinking, formulating new types of communication and communicative abilities, the development of internal abilities of a dialogue is generalized. The main conditions of the establishment of innovation technologies into the teacher’s work are characterized. The establishment of innovation technologies into the future teacher’s pedagogical activity, which gives him an opportunity to master the material better, reduces time on the decision of standard tasks, stimulates the positive attitude to the training disciplines, rises the level of informational culture and creates the conditions for the complete future teacher’s opening as a personality is determined.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінноваційна педагогічна діяльністьuk_UA
dc.subjectтворче самовизначенняuk_UA
dc.subjectінноваційні процесиuk_UA
dc.subjectнововведенняuk_UA
dc.subjectсамоактуалізація,uk_UA
dc.subjectпрофесійне самовдосконаленняuk_UA
dc.subjectінноваційністьuk_UA
dc.subjectтворча обстановкаuk_UA
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UA
dc.subjectтворчий потенціалuk_UA
dc.subjectinnovation pedagogical activity,uk_UA
dc.subjectinnovation processesuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectself - recognizinguk_UA
dc.subjectprofessional sensitivenessuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectcreative activityuk_UA
dc.subjectinnovation technologiesuk_UA
dc.subjectcreative potentialuk_UA
dc.titleФормування готовності майбутнього педагога до реалізації інноваційної педагогічної діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeThe Formation of Future Teacher’s Preparation to Realization of Innovative Educational Activityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc371.134.001.76uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formuvannia hotovnosti maibutnoho .pdf506,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.