Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13638
Title: The Influence of Non-Traditional Drawing Techniques on the Development of Creativity of Preschool-Aged Children
Other Titles: Вплив нетрадиційних технік малювання на розвиток креативності дітей старшого дошкільного віку
Authors: Білєр, Оксана Славіківна
Bilier, Oksana Slavikivna
Бутенко, Віта Григорівна
Butenko, Vita Hryhorivna
Шаповалова, Ольга Віталіївна
Shapovalova, Olha Vitaliivna
Keywords: creativity
development
non-traditional drawing techniques
older preschool children
креативність
розвиток
нетрадиційні техніки малювання
діти старшого дошкільного віку
Issue Date: 2023
Citation: Bilier, O. The Influence of Non-Traditional Drawing Techniques on the Development of Creativity of Preschool-Aged Children [Text] / O. Bilier, V. Butenko, O. Shapovalova // Norwegian Journal of Development of the International Science. – 2023. – № 110.
Abstract: In the article, a theoretical substantiation of the creativity development problem of older preschool children by means of non-traditional drawing is carried out. The authors consider creativity as a pedagogical category and its specifics in older preschool children and determine the features of using non-traditional drawing techniques for the development of creativity of older preschool children through giving a concise description of the most effective of them.
У статті здійснено теоретичне обґрунтування проблеми розвитку креативності дітей старшого дошкільного віку засобами нетрадиційного малювання. Автори розглядають креативність як педагогічну категорію та її специфіка в старшому дошкільному віці та визначають Особливості використання нетрадиційних технік малювання для розвитку креативності дітей старшого дошкільного віку надаючи стислу характеристику найдієвіших з них.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13638
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Statia_Bilier_Butenko_Shapovalova.pdf555,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.