Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13193
Title: Особливості українських фортепіанних циклів для дітей межі ХХ-ХХІ століть (на прикладі творчості композиторів Сумщини)
Other Titles: Peculiarities of Ukrainian Piano Cycles for Children at the Turn of the 20th-21st Centuries (on the Example of the Works of Composers of the Sumy Oblast)
Authors: Антонець ,Олена Анатоліївна
Antonets Olena Anatoliivna
Литвиненко, Яна Володимирівна
Lytvynenko, Yana Volodymyrivna
Keywords: фортепіанний цикл
мініатюра
педагогічний репертуар
особливості виконання
музика для дітей
композитори Сумщини
piano cycle
miniature
pedagogical repertoire
peculiarities of performance
music for children
composers of Sumy region
Issue Date: 2021
Citation: ХХ-ХХІ століть (на прикладі творчості композиторів Сумщини) [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Я. В.Литвиненко, науковий керівник О. А. Антонець. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 62 с.
Abstract: Магістерська робота присвячена дослідженню жанру фортепіанного циклу межі ХХ-ХХІ століть. Об’єктом розгляду є фортепіанна музика для дітей. Предмет дослідження – фортепіанні цикли для дітей композиторів Сумщини. Метою роботи стає виявлення особливостей виконання сучасних дитячих фортепіанних циклів композиторів Сумщини. У першому розділі представлено аналіз процесів створення дитячої музики крізь шлях становлення фортепіано як універсального інструменту, узагальнено історичні відомості щодо появи та розвитку музики для дітей українських композиторів, досліджено музику дитячих циклів Р. Глієра, С. Борткевича та О. Яковчука. У другому розділі з’ясовано особливості виконання сучасних фортепіанних циклів для дітей Г. Ілларіонової, Л. Карпенко та Р. Лісової. За результатами роботи зроблено висновки про новизну даного дослідження, значну педагогічну вартість циклів, що представляють яскраву палітру стилів, жанрів, форми, образів та характерів, є зручними в охопленні при виконанні на концертній сцені. Матеріали даної роботи можуть бути використані для подальшого музикознавчого дослідження особливостей виконання дитячих фортепіанних циклів. Робота стане доповненням, як науковотеоретичне джерело в курсах з історії зарубіжної та української музики, фортепіанного мистецтва та методики викладання фортепіано, а також під час творчої та виконавської діяльності. Введення циклів та застосування в навчальних програмах учбових закладів різних рівнів може поглибити виховний і пізнавальний процес музично-естетичного виховання дітей та молоді. Магістерська робота викладена на 62 сторінках, вона містить 2 розділи, 6 одиниць додатків, 34 джерел в переліку посилань.
The master's work is devoted to the research of the genre of the piano cycle at the period of the XX-XXI centuries. The object of the review is piano music for children. The subject of research is piano cycles for children of composers of Sumy region. The aim of the work is identification of the features of modern children's piano cycles of composers of Sumy region. The first section presents an analysis of the processes of creating children's music through the path of becoming a piano as a universal instrument, historical information on the emergence and development of music for children of Ukrainian composers is summarized, the music of children's cycles by R. Glier, S. Bortkevych and O. Yakovchuk is studied. The second section finds out the features of modern piano cycles for children G. Illarionova, L. Karpenko and R. Lisova. Based on the results of the work, conclusions were made about the novelty of this study, the significant pedagogical value of cycles, which represent a bright palette of styles, genres, forms, images and characters, are convenient to cover when performing on a concert stage. The materials of this work can be used for further musicological research of the peculiarities of performance of children's piano cycles. The work will be a supplement as a scientific and theoretical source in courses on the history of foreign and Ukrainian music, piano art and methods of teaching piano, as well as during creative and performing activities. The introduction of cycles and the using in educational programs of educational institutions of different levels can deepen the educational and cognitive process of musical and aesthetic education of children and youth. The master's work is presented on 62 pages, it contains 2 sections, 6 units of appendices, 34 sources in the list of references .
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13193
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Литвиненко_маг.pdf1,97 MBAdobe PDFView/Open
Литвиненко_рец_прот.pdf157,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.