Концепція підготовки майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Постановка проблеми. У статті розкривається концепція професійної підготовки майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності, Матеріали і методи. Основою дослідження стали наявні дослідження підготовки вчителів математики та інформатики, зміна психологічного сприйняття молоддю інформації (візуальний контент) та наявні практики їх навчання. Використано теоретичні методи наукового пізнання: аналіз результатів теоретичних досліджень, узагальнення практик підготовки молоді, контент- аналіз інтернет-ресурсів. Результати. провідними ідеями концепції стали: визнання цінності для суспільства професійної підготовки майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності; формування готовності майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності у відповідності до розвитку освітньої галузі та цифрових технологій, а також з урахуванням особливостей сприйняття молоддю візуального контенту; модернізація процесу професійної підготовки вчителів з акцентом на візуальні технології, матеріали і засоби в інформаційно- освітньому середовищі ЗВО; набуття в процесі професійної підготовки первинного досвіду використання засобів віртуальної наочності в освітньому процесі; врахування тенденцій трансформації професійної освіти у напрямку підвищення професіоналізму майбутніх вчителів математики та інформатики, гуманізації та гуманітаризації вищої освіти, створення інформаційно-цифрового середовища закладу освіти; забезпечення особистісного професійного розвитку, саморозвитку та самовдосконалення вчителів математики та інформатики упродовж життя, формує їх позитивну мотивацію та здатність досягти високого рівня готовності майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності; впровадження нових форм організації освітнього процесу, зокрема, у застосуванні інноваційних освітніх, які забезпечують ефективність навчально-методичного та організаційного супроводу; креативна і творча діяльність викладачів закладів вищої освіти, яка спрямовується на розширення суб’єктних функцій майбутніх учителів математики та інформатики для формування в них умінь генерувати нові знання і технології, розробляти інноваційний професійно-педагогічний продукт (послуги, методики тощо), творчо підходити до власної педагогічної діяльності. Концепція підготовки розкривається за методологічному, теоретичному і практичному рівнях. Висновки. Розроблена концепція може стати основою проєктування педагогічної системи підготовки майбутніх учителів математики та інформатики до застосування віртуальної наочності у професійній діяльності.
Formulation of the problem. The article reveals the concept of professional training of future teachers of mathematics and computer science for the use of virtual clarity in professional activities, Materials and methods. The basis of the study was the existing research on the training of teachers in mathematics and computer science, changes in the psychological perception of information by young people (visual content), and existing practices of their teaching. Theoretical methods of scientific knowledge were used: analysis of the results of theoretical research, generalization of youth training practices, and content analysis of Internet resources. Results. The leading ideas of the concept are: recognition of the value for the society of professional training of future teachers of mathematics and computer science for the use of virtual visual aids in professional activities; formation of the readiness of future teachers of mathematics and computer science to use means of virtual visibility in professional activities in accordance with the development of the educational industry and digital technologies, as well as taking into account the peculiarities of young people's perception of visual content; modernization of the process of professional training of teachers with an emphasis on visual technologies, materials and means in the information and educational environment of higher education institutions; acquisition in the process of professional training of primary experience in the use of means of virtual clarity in the educational process; taking into account the trends in the transformation of vocational education in the direction of improving the professionalism of future teachers of mathematics and computer science, humanization of higher education, creating an information and digital environment of an educational institution; ensuring personal professional development, self- development and self-improvement of teachers of mathematics and computer science throughout their lives, forms their positive motivation and ability to achieve a high level of readiness of future teachers of mathematics and computer science to use virtual clarity in professional activities; introduction of new forms of organization of the educational process, in particular, in the application of innovative educational ones that ensure the effectiveness of educational, methodological and organizational support; creative and creative activity of teachers of higher education institutions, which is aimed at expanding the subject functions of future teachers of mathematics and computer science to form their skills to generate new knowledge and technologies, develop an innovative professional and pedagogical product (services, methods, etc.), creatively approach their own pedagogical activities. The concept of training is revealed at the methodological, theoretical, and practical levels. Conclusions. The developed concept can become the basis for designing a pedagogical system for preparing future mathematics and computer science teachers to apply virtual clarity in professional activities.
Опис
Ключові слова
концепція професійної підготовки, майбутні учителі математики та інформатики, використання засобів віртуальної наочності, професійна діяльність, the concept of professional training, future teachers of mathematics and computer science, the use of virtual clarity, professional activity
Бібліографічний опис
Мулеса П. Концепція підготовки майбутніх учителів математики та інформатики до використання засобів віртуальної наочності у професійній діяльності [Текст] / П. Мулеса // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, Т. Г. Дерека та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. – Вип. 1 (38). – С. 54–59. – DOI: 10.31110/2413-1571-2023-038-1-008