Розвиток комунікативної компетентності молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку

Анотація
Об'єктом дослідження є процес комунікації школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Предмет дослідження – розвиток комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи формування комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. Досліджено трактування поняття «комунікативна компетентність» у сучасних наукових джерелах, зроблено психолого-педагогічну характеристику молодшого підлітка з інтелектуальними порушеннями. Вивчено особливості комунікативного розвитку молодших підлітків з інтелектуальними порушеннями. У другому розділі досліджено стан розвитку комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку, описано критерії, рівні та методику визначення стану комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку, представлено результати констатувального дослідження. У третьому розділі описано розвиток комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелекту на основі комплексної програми «Говоримо разом», представлено авторську, описано особливості апробації програми «Говоримо разом» та висвітлено результати формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 102 сторінок, з них – 87 сторінок основного тексту, 5 таблиць, 10 рисунків, 85 джерел.
The object of the study is the process of communication of students with intellectual disabilities. The subject of research - the development of communicative competence in younger adolescents with intellectual disabilities. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of the formation of communicative competence in younger adolescents with intellectual disabilities. The interpretation of the concept of "communicative competence" in modern scientific sources is studied, the psychological and pedagogical characteristic of the younger teenager with intellectual disabilities is made. Peculiarities of communicative development of younger adolescents with intellectual disabilities have been studied. The second section examines the state of development of communicative competence in young adolescents with intellectual disabilities, describes the criteria, levels and methods of determining the state of communicative competence in young adolescents with intellectual disabilities, presents the results of the statement. The third section describes the development of communicative competence in young adolescents with intellectual disabilities on the basis of a comprehensive program "Talk together", presents the author, describes the features of testing the program "Talk together" and highlights the results of the formative experiment. The conclusions summarize the main results of the master's study. Approbation of the research results was carried out at: VI International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimensions" (November 25, 2020, Sumy); VIII International scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists "Corrective and inclusive education through the eyes of young scientists" (May 19, 2021, Sumy); VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Development Strategies in the National and World Dimension" (November 24, 2021, Sumy). The total volume of the work is 102 pages, including 87 pages of the main text, 5 tables, 10 figures, 85 sources.
Опис
Ключові слова
розвиток комунікативної компетентності, молодші підлітки з порушеннями інтелектуального розвитку, development of communicative competence, younger teenagers with intellectual disabilities
Бібліографічний опис
Люта, Л. І. Розвиток комунікативної компетентності молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / Л. І. Люта, науковий керівник В. В. Кобильченко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 102 с.