Особливості формування навичок самообслуговування у молодших школярів з порушенням інтелекту

Анотація
Об’єкт дослідження – формування навичок самообслуговування молодших школярів з порушенням інтелекту. Предмет дослідження – корекційно-розвиткова робота по формуванню навичок самообслуговування у молодших школярів з порушеннями інтелекту. Мета дослідження – вивчити, обгрунтувати та дослідити ефективність організації корекційно-розвиткової роботи по формуванню навичок самообслуговування молодших школярів з порушеннями інтелекту. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено трудову діяльність як фактор соціалізації особистості молодших школярів з порушенням інтелекту, розкрито особливості формування навичок самообслуговування у школярів з порушенням інтелекту. У другому розділі описано методику вивчення стану сформованості навичок самообслуговування молодших школярів з порушеннями інтелекту, та визначено їх рівні сформованості. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито методику формування навичок самообслуговування дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту в умовах спеціального закладу загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи», що відбулася 25 листопада 2021 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 68 сторінок, з них – 56 сторінок основного тексту, 10 таблиць, 70 джерел.
The object of research is the formation of self-care skills of junior students with the intellectual disabilities. The subject of research is a correctional and developmental work on the formation of self-care skills in junior schoolchildren with the intellectual disabilities. The purpose of research is to study, substantiate and investigate the effectiveness of the organization of correctional and developmental work on the formation of self-care skills of primary schoolchildren with the intellectual disabilities. The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the work activity as a factor in the socialization of the personality of junior students with the intellectual disabilities, reveals the features of the formation of self-care skills in students with the intellectual disabilities. The second section describes the method of studying the state of formation of self-care skills of primary schoolchildren with the intellectual disabilities, and determines their levels of formation In the third section the method of formation of self-service skills in primary schoolchildren with the intellectual disabilities in the conditions of special institution of general secondary education is substantiated and opened, and the analysis of efficiency of formative part of experiment is carried out. The conclusions summarize the main results of the master's research. The approbation of research results. Some results of research were presented at the VII International Scientific and Practical Conference "Correctional and Rehabilitation Activities: Strategies for Development in the National and World Dimension", held on November 24, 2021 at the Department of Special and Inclusive Education of Sumy State Pedagogical University, named after A.S. Makarenko; at the All-Ukrainian scientific and practical conference "Personal and professional competence of a teacher: an experience, problems and prospects", which took place on November 25, 2021 on the basis of the municipal institution Sumy Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education. Materials of the master's research are covered in 2 publications. The total volume of the work is 68 pages, including 56 pages of the main text, 10 tables and 70 sources.
Опис
Ключові слова
діти з порушеннями інтелектуального розвитку, самообслуговування, корекційно-розвиткова робота, children with the intellectual disabilities, self-care, correctional and developmental work
Бібліографічний опис
Шелеміна, О. В. Особливості формування навичок самообслуговування у молодших школярів з порушенням інтелекту [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. В. Шелеміна, науковий керівник Л. О. Прядко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 68 с.