Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрощук, Людмила Михайлівна-
dc.contributor.authorAndroshchuk, Liudmyla Mykhailivna-
dc.date.accessioned2017-02-23T10:40:23Z-
dc.date.available2017-02-23T10:40:23Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationАндрощук, Л. Теоретичні основи інновацій у контексті становлення хореографічно-педагогічної освіти [Текст] / Л. Андрощук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 3 (57). – С. 292–300.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1156-
dc.description.abstractУ статті розглянуто теоретичні основи інновацій в контексті становлення хореографічно-педагогічної освіти. Представлено теоретичний аналіз інновацій як суспільного освітнього явища. У результаті дослідження: 1) проаналізовано історичний шлях інновацій в освіті та роль персоналізованої парадигми гуманістичної освітньої концепції в сучасній інноваційній підготовці майбутнього вчителя в системі педагогічно-хореографічної освіти; 2) висвітлено передумови впровадження інновацій у підготовку сучасного фахівця хореографічно-педагогічної освіти; 3) розглянуто сутність понять «інновація», «педагогічна інновація»; класифікацію інновацій, умови їх реалізації в хореографічно-педагогічній освіті.uk_UA
dc.description.abstractThe modern system of education requires activation of finding innovative approaches to training future teachers. After the end of the XX-th and the beginning of the XXI-st century the most valuable commodity have become creative ideas and technologies that are the product of creative personnel in all areas of human activity. Only creative teacher can develop creative skills of the students in the educational process. The priority of modern education system is the development and innovation to ensure the realization of creative potential, creation of the conditions for the development and self-development of the students in the educational process of higher educational institution. The theoretical foundations of innovations in the context of developing choreographic-pedagogical education are considered in the article. The theoretical analysis of innovations as a social educational phenomenon is presented. The results of the investigation are the following: 1) the historical path of innovations in education and the role of personalized paradigm of humanistic educational concept in the modern innovative preparation of the future teacher in the system of choreographic-pedagogical education are analyzed; 2) the preconditions of the introduction of innovations in the preparation of modern specialists in choreographic-pedagogical education are disclosed; 3) the essence of the notions «innovation», «pedagogical innovation»; the classification of innovations, the conditions for their realization in the choreographic-pedagogical education are reviewed. As a result of investigation we have concluded that modern society requires rethinking of the educational content and determining the principles of training a new generation of teachers. Innovations in choreographic-pedagogical education are provided with a transition to a new level of training of future teachers of choreography. They are divided into scientific and pedagogical and educational and creative. The implementation of innovations in choreographic-pedagogical education is possible due to creating the right conditions. Training of future teachers on the basis of personalized paradigm is the foundation of innovation activity in choreographic-pedagogical education. We are going to study the innovative model of preparation of future teachers of choreography based on the paradigm of personalized education in the system of choreographic-pedagogical education in the future.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінноваціяuk_UA
dc.subjectпедагогічна інноваціяuk_UA
dc.subjectхореографічно-педагогічна освітаuk_UA
dc.subjectінновація в хореографічно-педагогічній освітіuk_UA
dc.subjectкласифікація інноваційuk_UA
dc.subjectумови реалізації інноваційuk_UA
dc.subjectісторія інноваційuk_UA
dc.subjectгуманістична концепціяuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectpedagogical innovationuk_UA
dc.subjectchoreographic-pedagogical educationuk_UA
dc.subjectinnovation in choreographic-pedagogical educationuk_UA
dc.subjectclassification of innovationsuk_UA
dc.subjectconditions of the realization of innovationsuk_UA
dc.subjecthistory of innovationsuk_UA
dc.subjecthumanistic conceptuk_UA
dc.titleТеоретичні основи інновацій у контексті становлення хореографічно-педагогічної освітиuk_UA
dc.title.alternativeThe Theoretical Foundations оf Innovations іn the Context оf Formation the Choreographic-Pedagogical Educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc371.134:793.3(07)uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Teoretychni osnovy innovatsii u konteksti stanovlennia.pdf630,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.