Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1148
Title: The Usage of Music Rhythm in the Correction and Rehabilitation Process of Children’s Music Education with Vision Disorders
Other Titles: Використання музичного ритму в процесі корекції і реабілітації дитячої музичної освіти з порушеннями зору
Authors: Бондаренко (Картава), Юлія Анатоліївна
Bondarenko (Kartava), Yuliia Anatoliivna
Keywords: music rhythm
music education
children with special educational needs
children with vision disorders
музичний ритм
музичне виховання
діти з особливими освітніми потребами
діти з порушеннями зору
Issue Date: 2015
Publisher: Vydavateľstvo a tlač, s. r. o.
Citation: Kartava, Y. The usage of music rhythm in the correction and rehabilitation process of children’s music education with vision disorders [Text] / Y. Kartava // Paedagogica specialis xxix : zborník pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. – Bratislava: Vydavateľstvo a tlač, s. r. o., 2015. – P. 101–106.
Abstract: The given article provides with the insight into the issues of the music rhythm influence on the general development of a human, its usage in the pedagogical systems of music and rhythmical education, its healing and correction impact on the children with special educational needs. High attention is paid on the researches, connected with the development of the music and rhythmical feeling as the means of correction while overcoming the disadvantages among the children with vision disorders of pre-school and school ages. Mentioned material in the chronological order gave an opportunity to see the time gap of music rhythm usage while performing the correction work among children with vision disorders.
У статті розглядаються питання впливу музичного ритму на загальнофункціональний розвиток людини, використання його у педагогічних системах музично-ритмічного виховання, у лікуванні і корекціїї дітей з особливими освітніми потребами. Акцентується увага на дослідженнях, пов'язаних із розвитком музично-ритмічного почуття як засобу корекції психофізичних недоліків у дітей із порушеннями зору дошкільного та шкільного віку. Наведений матеріал у хронологічному порядку дозволив простежити часовий проміжок використання музичного ритму в корекційній роботі з дітьми з порушеннями зору.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1148
ISBN: 978-80-223-4010-6
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Картава Ю.А..pdf131,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.