Організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання молоді з особливими освітніми потребами в закладах професійно-технічної освіти

Анотація
У магістерській роботі розглянуто відношення суспільством до осіб з особливими потребами, визнання їхніх прав на здобуття освіти та професії. Розкрито сутність основних понять «інклюзія», «інтеграція», «інклюзивна освіта», «інклюзивне навчання» «особи з особливими освітніми потребами», проаналізовано проблему інтеграції молоді з особливими освітніми проблемами в сучасне соціальне середовище. Проаналізовано законодавче та нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання у закладах професійно-технічної освіти. Розглянуто шляхи організації інклюзивного навчання в професійно-технічних закладах. Вивчено стан впровадження інклюзивного навчання молоді з особливими освітніми потребами та можливості розширення доступності професійно-технічної освіти для осіб з особливими освітніми потребами шляхом адаптації та модифікації навчальних програм, пристосування освітнього середовища навчального закладу до потреб і життєвих цілей осіб цієї категорії. Описана і проаналізована експериментальна перевірка ефективності організації інклюзивного навчання в професійно-технічних навчальних закладах, а саме специфіка організаційної роботи інклюзивного навчання, оцінювання та складання індивідуального навчального плану. Теоретичні положення та практичні результати досліджування можуть бути використані вчителями, майстрами, психологами та методистами закладів професійно-технічної освіти. Результати проведеного дослідження можуть бути використані у навчальних курсах для студентів закладів вищої освіти.
The master's thesis considers the attitude of society to people with special needs, recognition of their rights to education and profession. The essence of the basic concepts "inclusion", "integration", "inclusive education", "inclusive education" "persons with special educational needs" is revealed, the problem of integration of youth with special educational problems in the modern social environment is analyzed. The legislative and normative-legal provision of inclusive education in vocational education institutions is analyzed. Ways of organizing inclusive education in vocational schools are considered. The state of implementation of inclusive education of young people with special educational needs and opportunities to expand the availability of vocational education for people with special educational needs by adapting and modifying curricula, adapting the educational environment to the needs and goals of this category. Describes and analyzes the experimental verification of the effectiveness of the organization of inclusive education in vocational schools, namely the specifics of the organizational work of inclusive education, evaluation and development of individual curriculum Theoretical provisions and practical results of the research can be used by teachers, masters, psychologists and methodologists of vocational education institutions. The results of the study can be used in training courses for students of higher education.
Опис
Ключові слова
інклюзія, інтеграція, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, особи з особливими освітніми потребами, inclusion, integration, inclusive education, inclusive education, people with special educational needs
Бібліографічний опис
Декунова, Н. І. Організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання молоді з особливими освітніми потребами в закладах професійно-технічної освіти [Текст] : магістер. робота / Н. І. Декунова ; науковий керівник Ю. А. Бондаренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 121 с.