Наукові видання

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Документ
    Використання територіального брендингу для розвитку регіонального туризму
    (2024) Мозгова Дар’я Ростиславівна; Mozghova Dar’ia Rostyslavivna; Зігунова Інна Сергіївна; Zihunova Inna Serhiivna
    Українська туристична індустрія активно інтегрується у світову туристичну бізнес-спільноту. Розвиток туризму стимулює збільшення робочих місць у малому та середньому бізнесі, сприяючи розширенню таких секторів економіки як транспорт, індустрія гостинності, послуги зв’язку, торгівля, будівництво. В епоху глобалізації світової економіки важливу роль відіграють глобальні корпорації та бренди, а також особливого змісту набуває процес позиціонування дестинацій з метою створення власного унікального та неповторного туристичного образу. На сьогодні відбувається зростання кількості територій, що використовують комплекс маркетингових заходів з метою розвитку туризму в регіоні, серед яких дедалі більшої популярності набуває територіальний брендинг, як засіб формування позитивного ставлення до регіону та його упізнаваності. Створення позитивного образу дестинації, з унікальною туристичною складовою, поступово стає необхідною умовою для розвитку туристичної галузі. У роботі висвітлені концептуальні підходи щодо розуміння та формування бренду території, розглядаються моделі, які отримали найбільше практичне втілення у створенні тери- торіальних брендів, аналізується практика розробки та просу- вання туристичних брендів українських регіонів. Особливе місце приділяється етапам розробки туристичного бренду. Автори звертають увагу на стан та перспективи розвитку туристичного брендування Сумського регіону. Наголошено, що національний бренд не лише сприяє поширенню інформації про державу на світовій туристичній арені, але й формує міжнародну громадську думку про неї в суспільстві, зміцнюючи її імідж та забезпечуючи розвиток. Визначено необхідність створення державної брендингової стратегії, яка б змогла позиціонувати країну на світовій туристичній карті та популяризувати не тільки іноземний, але й внутрішній туризм.
  • Документ
    Вплив інвестиційних процесів на розвиток туристичного бізнесу
    (2024) Косик Вікторія Сергіївна; Kosyk Viktoriia Serhiivna; Зігунов Василь Миколайович; Zihunov Vasyl Mykolaiovych
    Інвестиції мають позитивний вплив на розвиток туризму в державі. Робота висвітлює особливості інвестиційної діяльності у сфері туризму в Україні. Інвестиційні процеси відіграють важливу роль в успішному розвитку туризму окремих регіонів та всієї країни. Залучення інвестиційних коштів для підтримки різних аспектів бізнес-діяльності позитивно впливає на функціонування туристичного бізнесу, зміцнення його позицій на туристичному ринку послуг, позитивно впливає на імідж регіонів у цілому. Інвестиції здійснюють суттєвий вплив на економічний розвиток регіонів, сприяючи надходженню валюти в країну, створенню нових робочих місць, поліпшенню туристичної інфраструктури. На основі узагальнення інформації, визначені особливості суб’єктів інвестиційної діяльності у секторі туристичної індустрії. Проаналізовано особливості використання грантових коштів для туристичного бізнесу. Досліджено сучасний стан інвестиційних процесів у туризмі та залучення грантових коштів на розвиток туристичного бізнесу в державі.
  • Документ
    Туристичні бренди держави Ізраїль
    (2024) Смирнов Ігор Георгійович; Smyrnov Ihor Heorhiovych; Любіцева Ольга Олександрівна; Liubitseva Olha Oleksandrivna
    Держава Ізраїль характеризується тим, що містить велику кількість древніх історико-культурних та історико-архітектурних пам’яток. Частина з них пов’язана з історією та географією цієї держави та її релігії – юдаїзмом, а інша частина з Біблійною історією та географією, ще одна частина – з пам’ятками ісламського світу та мусульманської релігії. Все це зумовлює ті туристичні інтереси і мотиви, які притягували, притягують і притягуватимуть стабільні туристичні потоки з усіх кінців світу, у т.ч. з України. При чому це стосується як масового туризму і його різновиду – сакрального туризму, так і особливо– паломницького, релігійного туризму в особі потоків прочан християнської віри (православних та католиків), юдейської віри та ісламу. Археологічні знахідки, що постійно додаються до існуючих святинь вищевказаних конфесій, зумовлюють таку високу концентрацію в часі і просторі туристичних брендів, якої немає більше ніде у світі, що забезпечує унікальну позицію держави Ізраїль на світовому туристичному ринку. Зокрема у статті розглянуто туристичні «магніти», які і є запорукою туристичної привабливості цієї країни: Стіну Плачу в Єрусалимі, Дорогу Ганді, фортецю Масада та місця відомих з Біблії подій.
  • Документ
    Теоретико-методичні засади створення і функціонування кластерів у туристичній галузі
    (2024) Зігунов Василь Миколайович; Zihunov Vasyl Mykolaiovych; Зігунов Роман Васильович; Zihunov Roman Vasylovych
    У сучасному світі туризм став ефективним інструментом соціально-економічного розвитку регіонів. Упровадження клас- терної моделі в туристичну галузь має позитивний вплив на сталий розвиток туристичних дестинацій регіонів світу. Досвід країн Європейського Союзу щодо використання кластерного підходу в туристичній галузі є одним із ефективних шляхів розвитку громад, розширення туристичних можливостей та інтенсифікації функціонування туристичного бізнесу в регіонах. Туристична політика ЄС спрямована на підтримку та координу- вання дій щодо створення і розвитку туристичних кластерів у регіонах.На сьогодні в ЄС створені та ефективно діють організаційно- управлінські установи, нормативно-правова та теоретика-мето- дична база щодо створення й ефективної діяльності туристичних кластерів для сталого розвитку регіонального туризму. Стаття висвітлює теоретико-методичні засади ефективного функціонування туристичних кластерів як важливої складової стратегії сталого розвитку регіональної економіки. Розглянуто актуальні питання зі створення та особливостей діяльності туристичних кластерів територіальних громад для забезпечення сталого розвитку туристичної галузі регіону. У роботі розкриті історичні аспекти упровадження кластерної моделі в туристичну галузь України, а також проблеми щодо функціонування туристичних кластерів на державному, регіональному і місцевому рівнях. Визначено перспективні напрями подальшого розвитку туристичних кластерів, створення ефективної нормативно-правової, організаційно-управлінської та теоретично-методичної бази.
  • Документ
    Актуальні питання розвитку туристських дестинацій
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Любіцева Ольга Олександрівна; Liubitseva Olha Oleksandrivna; Смирнов Ігор Георгійович; Smyrnov Ihor Heorhiiovych; Зігунова Інна Сергіївна; Zihunova Inna Serhiivna; Зігунов Василь Миколайович; Zihunov Vasyl Mykolaiovych; Мозгова Дар’я Ростиславівна; Mozghova Dar’ia Rostyslavivna; Косик Вікторія Сергіївна; Kosyk Viktoriia Serhiivna; Зігунов Роман Васильович; Zihunov Roman Vasylovych
    У монографії висвітлюються актуальні питання розвитку туристських дестинацій: охарактеризовані концептуальні підходи до розуміння та формування бренду території, аналізується практика розробки та просування регіональних туристичних брендів України та Ізраїлю; проаналізовано сучасні умови розвитку кластерів у туристичній галузі України; зазначено проблеми функціонування туристичних кластерів, а також визначені перспективні напрями подальшого їх розвитку на державному, регіональному і місцевому рівнях. Також наукова праця торкається актуальних питань сучасних інвестиційних процесів у туристичній галузі щодо залучення грантових коштів для розвитку туристичного бізнесу. Матеріали монографії рекомендовано для використання у науково-практичній діяльності фахівцям туристичної сфери, науковцям, викладачам, аспірантам, студентам, які вивчають різні аспекти розвитку сучасного туризму.
  • Документ
    Туризм і гостинність: шляхи сталого розвитку
    (2023) Зігунова Інна Сергіївна; Zihunova Inna Serhiivna; Любіцева Ольга Олександрівна; Liubitseva Olha Oleksandrivna; Мареха Ірина Сергіївна; Marekha Iryna Serhiivna; Мозгова Дар’я Ростиславівна; Mozghova Dar’ia Rostyslavivna; Смирнов Ігор Георгійович; Smyrnov Ihor Heorhiovych; Троян Марія Юріївна; Troian Mariia Yuriivna
    У монографії розглядаються особливості функціонування економіки туристського бізнесу відповідно до політики Європейського Союзу; сучасні світові тенденції застосування інформаційних технологій в туризмі, що є актуальним у досягненні конкурентних переваг на міжнародному ринку; стан та перспективи розвитку агротуризму як інтегральної компоненти сталого розвитку, орієнтованої на Європейський Зелений курс; напрямки розвитку регіонального туризму в повоєнний період, з акцентом на драйверах відновлення туристських дестинацій в територіальних громадах Сумщини; використання історико-культурної спадщини Києво-Подолу в сучасній туристично-рекреаційній діяльності України. Матеріали монографії можуть бути корисні для науковців, які вивчають різні аспекти стану сучасного туризму, а також для фахівців туристської діяльності, викладачів, студентів, аспірантів.
  • Документ
    Сучасні екологічні тренди у розвитку сталого туризму
    (Черкаський державний технологічний університет, 2023) Мареха Ірина Сергіївна; Marekha Iryna Serhiivna
    Запропоновано виокремити певні концепції сталого туризму: природоресурсну, агроцентричну, природоохоронну, природоефективну та природостабілізуючу, які логічно узгоджуються з природним, сільським, еко-туризмом, зеленим та кліматично-розумним туризмом відповідно. Виведено графічні моделі щодо врахування екологічної складової в сучасних концепція сталого туризму. Обґрунтовано практичну цінність результатів дослідження, які дозволяють виокремити екологічні сегменти в сталому туризмі та запропонувати релевантні стратегії просування туристичних продуктів екологічної спрямованості.