Перегляд за Автор "Zymenko Lyudmyla Mykolayivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Розвиток пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями засобами ручної праці(2021) Зименко Людмила Миколаївна; Zymenko Lyudmyla Mykolayivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychОб’єктом дослідження є пізнавальна активність дітей з інтелектуальними порушеннями. Предмет дослідження – процес розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями молодшого шкільного віку засобами ручної праці. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями молодшого шкільного віку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні аспекти розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями в сучасному освітньому просторі, дано визначення основних понять, проаналізовано особливості розвитку пізнавальної активності у дітей з інтелектуальними порушеннями. У другому розділі висвітлено організацію процесу розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах освітнього закладу, визначено стан розвитку пізнавальної активності у дітей означеної нозології молодшого шкільного віку, розкрито педагогічні аспекти використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями, які передбачають позитивний вплив на активізацію інтересу до навколишнього світу, розвиток довільності поведінки, розвиток рефлексії, усвідомлення емоцій, їх прояву, забезпечення стану емоційного комфорту, почуття певної захищеності. У третьому розділі обґрунтовано експериментальну перевірку ефективності використання засобів ручної праці в процесі розвитку пізнавальної активності дітей з інтелектуальними порушеннями молодшого шкільного віку, визначено основні напрями зазначеного процесу, розроблено комплекси засобів ручної праці для розвитку пізнавальної активності дітей означеної нозології, які включали паперопластику і ліплення, проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження доповідалися під час проведення «Круглого столу» з проблем психолого-педагогічної і соціальної реабілітації, соціально-трудової адаптації та інтеграції дітей з обмеженими можливостями здоров’я в рамках проблемної групи за темою «Формування безперешкодного середовища для життєдіяльності дітей з обмеженими можливостями здоров’я»; під час участі у VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2020 р., м. Суми); під час участі у VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень, 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 100 сторінок, з них – 73 сторінок основного тексту, 3 рисунки, 6 таблиць, 87 джерел.