eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Ziuzin Yurii"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Потенційні можливості активації моторної сфери дошкільників у корекції мовленнєвого розвитку (концептуальний підхід)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Зюзін Юрій; Ziuzin Yurii
    У статті розглянуто потенційні нейро-фізіологічні можливості моторної і вербальної сфер великих півкуль головного мозку дошкільників з тпм (тяжкі порушення мовлення) в покращенні їхнього мовленнєвого розвитку. Особлива увага звертається на взаємодію трьох складових мовленнєвого центру (зони Брока, зони Верніке, верхньої додаткової зони Пенфилд), що розташовані в лобовій частині головного мозку в безпосередній близькості з моторною зоною, а тому мають тісні інтегративні зв’язки з моторикою дитини. Така анатомічна і функціональна специфіка вербальних і моторних зон кори створює передумови для використання потенційних можливостей моторної сфери дітей з тпм в корекції їхнього мовленнєвого розвитку. Автори знаходять перспективною цілеспрямовану координаційну взаємодію артикуляційної мускулатури з рухами язика та дрібною моторикою. Акцентується увага на важливість своєчасного формування у дітей з тпм в ранньому віці крослатеральних рухів верхніми та нижніми кінцівками, які реалізуються в цьому віці в основному в повзанні. Дослідження дозволило зробити такі висновки: 1. Морфологічна і функціональна побудова великих півкуль головного мозку людини, а також філогенетично сформовані проекції тіла й внутрішніх органів в ній доводять тісний історичний зв’язок моторної сфери з мовленнєвим розвитком і в цілому з формуванням вищих психічних функцій дитини. 2. Близьке розташування і, відповідно, інтеграція проекційних зон рухів кисті, обличчя та язика формують потужні передумови для сумісних корекційних впливів координаційних рухів руками, артикуляції і рухів язиком на мовленнєвий розвиток дитини. 3. Своєчасне засвоєння дитиною крослатеральних рухів, особливо рухів раннього повзання, формує три нейронні підкоркові структури (medulla spinalis, medulla oblongata, pons) і будує тим самим своєрідний фундамент для подальшого повноцінного психічного розвитку дитини, зокрема її мовленнєвого розвитку. Подальші перспективи досліджень у цьому науково-практичному напрямі лежать у межах пошуку додаткових нейронних інтеграцій в корі головного мозку, використання яких у адаптивному фізичному вихованні може покращити мовленнєвий розвиток дитини-з порушенням мови.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук