Перегляд за Автор "Zavhorodnia Viktoriia"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Важливість підготовки фахівців з ортопедагогіки в умовах сьогодення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Свєтлова Олена; Svietlova Olena; Завгородня Вікторія; Zavhorodnia ViktoriiaУ сучасних умовах навчання, які характеризуються збільшенням обсягів учбового навантаження, зростанням інтенсифікації навчання і нервово-психічної напруги, в умовах статичного перевантаження і низької рухової активності достатньо швидкими темпами формуються передумови для раннього виникнення порушень опорно-рухового апарату у дітей. Сучасні епідеміологічні дослідження показують, що з віком питома вага даних порушень прогресивно зростає, складаючи в дошкільному віці 15-17 %, у початковій школі 30-33 %, у старшій 67–72 %, трансформуючись в інвалідність, внаслідок хвороб кістково-м’язової системи, у дорослого населення в 10-12 % випадків. Матеріали і методи. За даними лікувально-профілактичних установ (ЛПУ) м. Черкаси проведено епідеміологічний аналіз захворюваності міських школярів за період 1986-2022 рр. Захворюваність дітей вивчалась за показниками патологічної ураженості у перерахунку на 1000 осіб (‰).У дослідженнях використовувались методи теоретичного аналізу й узагальнення, епідеміологічний, графоаналітичний, математичний. Результати. Показники патологічної ураженості школярів м. Черкаси протягом останньої чверті століття мали стійку тенденцію до зростання у всіх вікових групах. В загальній структурі патологічної ураженості переважали порушення опорно-рухового апарату (сколіоз, плоскостопість, порушення постави та ін.), складаючи 215,19 ‰-286,14 ‰. Висновки. Зважаючи на зростання чисельності дітей із порушеннями опорно-рухового апарату виникає необхідність у забезпеченні закладів, служб, організацій, установ сфери освіти, охорони здоров’я та соціального захисту кваліфікованим персоналом, здатним застосовувати сучасні освітні, реабілітаційні, інформаційні технології у своїй професійній діяльності. Підготовка кваліфікованих фахівців спеціалізації 016.03 ортопедагогіка, що володіють сучасними освітньо-реабілітаційними технологіями, певною мірою сприятиме компенсації наявних порушень при роботі з дітьми з вадами постави.Документ Формування готовності студентів молодших курсів Спеціальності «016. Спеціальна освіта» до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами у сучасних умовах закладу вищої освіти(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Пакушина Людмила; Pakushyna Liudmyla; Свєтлова Олена; Svietlova Olena; Завгородня Вікторія; Zavhorodnia ViktoriiaУ статті розглянуто сутність та складові процесу формування професійної готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Наголошено, що за нинішніх умов процес професійної підготовки в Україні ускладнений викликами військового стану, а тому готовність майбутніх фахівців спеціальної освіти до роботи із дітьми з особливими освітніми потребами варто формувати вже з моменту їх вступу до закладу вищої освіти усіма прийнятними для цього засобами, враховуючи можливості освітнього середовища. За допомогою соціологічного опитування виявлено, що студенти молодших курсів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького хоч і знають загальні особливості своєї майбутньої професійної діяльності, але зовсім не уявляють, якими можуть бути їх майбутні учні. Зважаючи на це, розроблено і впроваджено до освітнього процесу навчального закладу викладання інтегративного курсу «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» та педагогічна деонтологія». Його зміст розроблено на основі інтеграції інформації традиційних курсів (загальна педагогіка, спеціальна педагогіка, вступ до спеціальності «Логопедія», педагогічна деонтологія) із доповненням і розширенням інформацією щодо специфіки діяльності сучасного вчителя-логопеда. Позитивний вплив на процес формування готовності студентів до роботи спричинила така педагогічна умова, як паралельне вивчення студентами курсу «Анатомофізіологічні та клінічні основи корекційної роботи», який доповнив знання студентів медико-біологічною інформацію. Використання комп’ютерних технологій при викладанні цих курсів допомогли проілюструвати навчальну інформацію й сприяли її більш глибшому розумінню студентами, що підтвердилося їх успішністю при здійсненні підсумкових атестацій із курсів. Такі педагогічні умови освітнього середовища майбутніх спеціальних педагогів вважаємо дієвими для формування їх готовності до майбутньої професійної діяльності.