Перегляд за Автор "Zamrozevych-Shadrina Svitlana"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Formation of Individual Style of Future Teachers Professional Activity: Pedagogical Situations Simulation(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Buhaienko Tetiana Viktorivna; Zamrozevych-Shadrina Svitlana; Khrenova Viktoriia; Yudenok Vitaliy; Бугаєнко Тетяна Вікторівна; Замрозевич-Шадріна Світлана; Хренова Вікторія; Юденок ВіталійThe article outlines the current problems of professional training of future physical education teachers in universities. It is noted that their professional training acquires special significance in the current conditions of socio-economic and sociocultural transformations in the country and the world. The system of professional training of future teachers of this profile requires updating the content, finding additional methods, forms, and means of teaching that will contribute to the formation of their individual style of professional activity. Such needs are due to changes in the pedagogical field, updating the requirements for physical education teachers, presented in official government documents. It has been proven that modelling is an effective teaching method. Its importance in the process of professional training of future physical education teachers is emphasized. The purpose of such training is not only the acquisition of the necessary amount of theoretical knowledge but also the formation of future teachers' individual style of professional activity as an effective means of adaptation and self-realization in the realities of a modern school. The article summarizes the data of theoretical analysis of pedagogical and scientific-methodical literature on the modelling of pedagogical situations. The essence of modelling as an important factor in the formation of the individual style of professional activity of the future teacher is analysed. It is proved that pedagogical situations should be used in lectures, seminars, and practical classes, especially before preparation for pedagogical practice. It is determined that effective methods of solving pedagogical situations are role-playing games, discussions with the analysis of specific situations, which deepen the knowledge of the discussed problem, activate the creative potential of future teachers. It is concluded that modelling is an important prerequisite and means of effective formation of individual style of professional activity of future physical education teachers in higher education institutions. The approaches of different authors to the peculiarities of modelling different pedagogical situations and their impact on the professional development of future teachers are summarized.Документ Методологічні підходи щодо підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у НВК «Школа-садок»(2021) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina SvitlanaМетою статті є висвітлення методологічних підходів, на застосуванні яких ґрунтується підготовка майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у навчально-виховному комплексі «Школа-садок». Методи дослідження – аналіз науково-педагогічної літератури, узагальнення, синтез, формулювання висновків. Актуалізовано необхідність вибору й окреслення методологічних підходів як сукупності вихідних настанов наукового пошуку щодо підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у НВК «Школа-садок». Окреслено наукові позиції щодо дефініції поняття «методологічний підхід». Серед методологічних підходів до дослідження проблеми підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей як фундаментальний базис, загальнонаукове підґрунтя виокремлено і схарактеризовано системний, синергетичний підходи; як теоретико-методологічна стратегія – аксіологічний, особистісно орієнтований, культурологічний, міждисциплінарний підходи; як практико орієнтована тактика – діяльнісний, компетентісний, технологічний підходи.Документ Особливості організації спілкування дітей у навчально-виховному комплексі «Школа-садок»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina Svitlana; Попадич Олена; Popadych OlenaУ статті розглянуто проблеми забезпечення педагогами найрізноманітніших форм спілкування дітей молодшого шкільного та дошкільного віку в навчально- виховному комплексі «Школа-садок». При цьому зазначається, що для того, щоб між дітьми обох вікових підгруп розвивалися доброзичливі стосунки, учителям початкових класів і вихователям необхідно підготовитися, заздалегідь підібрати спільні ігри та види посильної праці для шестиліток. Завдяки цілеспрямованій підготовчій роботі педагогів у молодших школярів поступово з'являється інтерес до дітей дошкільного віку, бажання налагодити з ними контакти та спілкуватися. Наголошується, що вчителям і вихователям варто пам'ятати, що в жодному разі не можна вихованців примушувати до спілкування. Воно повинно будуватися на основі взаємного бажання. Лише за цієї умови спілкування стане дійовим засобом формування доброзичливих взаємин між учнями початкових класів і дошкільниками. З'ясовано, що одним із найголовніших засобів, що формує взаємини дітей, є гра. Саме в дидактичних іграх закладені невичерпні можливості виховання взаємин між дітьми молодшого шкільного віку та дошкільниками, а їх зміст і правила ставлять учасників в умови, що вимагають від них уміння діяти спільно, регулювати свою поведінку, бути справедливим, чесним і вимогливими, а в разі потреби й поступитися товаришеві. Зазначається, що особливе значення у формуванні доброзичливості між дітьми обох вікових груп має спілкування через книги, через спільну трудову діяльність, а досягти позитивного результату можна тільки за умови попередньої підготовки та злагодженої праці вчителів початкових класів і вихователів.Документ Принципи підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у НВК «Школа-садок»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina SvitlanaМетою статті є визначення й обґрунтування принципів підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у НВК «Школа-садок». Для досягнення мети було використано такі методи дослідження: аналіз науково-педагогічної Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, літератури, узагальнення, синтез, формулювання висновків. Згідно з логікою процесу підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей, зокрема в НВК «Школа-садок», з позиції системного підходу як методологічного підґрунтя, актуалізовано необхідність визначення принципів його організації. У площині аналізу актуальних досліджень різноаспектно представлено напрями дослідження заявленої проблеми в науковому дискурсі. Окреслено наукові позиції щодо дефініції поняття «дидактичні принципи». На підставі проведеного теоретичного аналізу й узагальнення виокремлено та обґрунтовано загальнодидактичні (гуманізації, природовідповідності, культуровідповідності, науковості й ґрунтовності, свідомості і активності, систематичності, неперервності, розвиваючого та виховуючого навчання) і специфічні (гармонійності (гармонії), холістичного підходу, наочного прикладу, превентивності) принципи підготовки майбутнього педагога до формування культури здоров’я дітей у НВК «Школа-садок».Документ Підготовка майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей: структурно-компонентна характеристика(2021) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina SvitlanaМетою статті є виокремлення й аналіз окремих аспектів структурно-компонентної характеристики феномену «підготовка майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей». У статті використано методи дослідження: теоретичні (аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод, узагальнення. Актуалізовано необхідність структурно-компонентної характеристики готовності майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей у контексті цілісної професійної підготовки. Окреслено наукові позиції щодо дефініції поняття «культура здоров’я дітей», її структурного складу, оскільки своєрідність досліджуваного феномену зумовлена сенситивністю процесів їхнього розвитку. У ракурсі теоретичного осмислення досліджуваної проблеми виокремлено структуроутворюючі складники підготовки майбутніх педагогів до різних видів професійної діяльності у площині здоров’ятворення, здоров’язбереження. З урахуванням наукових підходів визначено взаємопов’язані структурні компоненти підготовки майбутніх педагогів до формування культури здоров’я дітей: мотиваційно-ціннісний; когнітивний (знаннєвий); операційно-рефлексивний; особистісно-креативний.Документ Феномен «культура здоров’я» як наукова проблема(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina SvitlanaМетою статті є розкриття теоретичних аспектів феномену «культура здоров’я» як актуальної наукової проблеми. Під чаc підготовки статті використано методи дослідження: теоретичні (аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод, узагальнення. Наголошено на необхідності збереження і зміцнення здоров’я людини як однієї з найгостріших проблем сучасного суспільства, головного стратегічного завдання вітчизняної державної політики, що зумовило появу нового напряму студіювання – «культура здоров’я». Констатовано відсутність єдиного погляду щодо розуміння феномену «культура здоров’я» та його чіткого термінологічного визначення. Відзначено, що термін «культура здоров’я» є не простим поєднанням означених понять, а феноменом, що в сукупності, синтезуючи їх ключові ознаки, утворює нову якість, новий особливий зміст. Внесено уточнення щодо трактування понять «культура», «здоров’я». Проаналізовано провідні наукові позиції, пов’язані з інтерпретацією поняття «культура здоров’я», й запропоновано власне трактування. Зроблено висновок, що культуру здоров’я слід розглядати як нове, якісне утворення особистості, що акумулює її ставлення до власного здоров’я, здорового способу життя, чим, власне, спричиняє свідоме прагнення самостійно й креативно вдосконалювати фізичну, психічну і духовну сферу своєї життєдіяльності, ґрунтовану на самопізнанні та адекватній самооцінці стану здоров’я.Документ Формування культури здоров’я особистості у вітчизняному і зарубіжному досвіді(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Замрозевич-Шадріна Світлана; Zamrozevych-Shadrina SvitlanaМетою статті є висвітлення окремих теоретико-прикладних аспектів формування культури здоров’я особистості у вітчизняному й зарубіжному досвіді. Для досягнення визначеної мети було використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз педагогічної, філософської, психологічної літератури, нормативних документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження. Актуалізовано необхідність вивчення проблем, пов’язаних із процесом формування культури здоров’я особистості як універсального загальнолюдського концепту. Узагальнено, що формування культури здоров’я є важливою складовою міжгалузевих досліджень і багатогранно представлене в науковому дискурсі. У теоретичній площині, відповідно до поставленої мети, проаналізовано наукові позиції щодо дефініції поняття «культура здоров’я» у вітчизняному й зарубіжному досвіді, схарактеризовано концепції культури здоров’я, змістовно представлені в російській науковій думці. У площині прикладної складової наведено приклади успішних практик міжнародного проєкту «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’я» та громадської організації Дитячий фонд «Здоров’я через освіту».