eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Yaroshchuk Iryna"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Реалізація інклюзивного підходу в дошкільній освіті: проблеми і шляхи вирішення Implementation
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Ярощук Олексій; Ярощук Ірина; Yaroshchuk Oleksii; Yaroshchuk Iryna
    У статті висвітлено організаційно-педагогічні умови реалізації інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти України з урахуванням сучасних викликів освітньої політики, нормативно-правових змін та зростаючих вимог до педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Метою дослідження є теоретичне обґрунтування засад інклюзивного підходу в дошкіллі та визначення чинників, що сприяють формуванню інклюзивного освітнього середовища. У роботі використано методи теоретичного аналізу, контент-аналізу законодавчої бази, структурно-функціонального підходу та огляд міжнародних практик. На основі аналізу наукових джерел, чинного законодавства та освітніх документів встановлено, що ефективність інклюзивного середовища забезпечується взаємодією педагогів, асистентів, фахівців команди психолого-педагогічного супроводу та батьків. Розкрито функціональні ролі кожного з учасників команди, обґрунтовано необхідність фахової підготовки педагогів до роботи з дітьми з ООП. Особливу увагу приділено індивідуальній програмі розвитку як інструменту освітньої індивідуалізації та механізму міжсекторальної взаємодії. Показано, що ефективна реалізація ІПР можлива за умови узгодженості дій команди, доступності ресурсів, педагогічної гнучкості та зацікавленої участі батьків. Визначено бар’єри до впровадження інклюзії в ЗДО, серед яких кадровий дефіцит, фрагментарність методичної підтримки, недостатній рівень міжвідомчої координації. Узагальнено перспективні напрямки подальших досліджень, зокрема щодо цифрових інструментів підтримки ІПР, механізмів моніторингу її ефективності та адаптації міжнародного досвіду. Отримані результати мають практичну значущість для розробки методичних підходів, навчальних програм для педагогів та управлінських рішень у сфері інклюзивної дошкільної освіти.
  • Документ
    Штучний інтелект як засіб створення і реалізації індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Чайка Володимир; Ярощук Ірина; Chaika Volodymyr; Yaroshchuk Iryna
    У дослідженні представлено системне бачення потенціалу технологій штучного інтелекту у сфері створення й реалізації індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Основна увага зосереджена на функціональних можливостях інтелектуальних систем як інструментів аналітичного супроводу, персоналізації освітніх впливів, координації командної взаємодії та підтримки прийняття педагогічних рішень. У роботі запропоновано авторську концепцію поетапної інтеграції ШІ в цикл роботи з індивідуальною програмою розвитку, що охоплює діагностування, проєктування, адаптацію навчального контенту, моніторинг освітніх результатів і їхню аналітичну інтерпретацію. Сформульовано дві педагогічні моделі: процесуальну (що деталізує логіку функціонування ШІ на різних фазах реалізації ІПР) та рольову (що висвітлює взаємодію алгоритмічних і людських рішень із розмежуванням функцій і відповідальності). Наукова новизна полягає у виокремленні окремих функцій ШІ в контексті інклюзивного супроводу: аналітичної, генеративної, адаптивної, діагностично-моніторингової та координаційної. У дослідженні систематизовано практичні приклади застосування інтелектуальних рішень у сфері індивідуального навчання, зокрема використання чат-ботів, генераторів освітніх програм, інструментів для мовленнєвого зворотного зв’язку та систем навчальної аналітики. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення цифрових рішень підтримки інклюзивного освітнього середовища, розроблення методичних рекомендацій для педагогів, оновлення змісту програм підвищення кваліфікації та впровадження інноваційних підходів до міждисциплінарної взаємодії в інклюзивному просторі. Запропонована модель має потенціал бути адаптованою до систем підтримки прийняття педагогічних рішень у цифрових екосистемах освіти.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук