Перегляд за Автор "Yachmenyk Maryna Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Академічна доброчесність як елемент забезпечення якості освіти у вищій школі: досвід Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ науковій розвідці здійснено спробу дослідити забезпечення принципів академічної доброчесності в освітньому просторі закладів вищої освіти як основи якості освіти. На прикладі результатів опитування здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників, проведеного в Сумському державному університеті імені А. С. Макаренка про дотримання принципів академічної доброчесності під час викладання освітньо-професійних програм, надано авторський коментар щодо отриманих відповідей та запропоновано інструментарій упровадження принципів академічної доброчесності у вищій школі: проведення відкритих лекцій, тренінгів, вебінарів, тижнів академічної доброчесності, роз’яснення мети академічної сумлінності й відповідальності, причин і видів порушень, способів боротьби з ними в науковій та професійній взаємодії стейкхолдерів.Документ Безпечний медіасерфінг підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaУ посібнику представлено авторські розробки завдань з навчальних дисциплін українська мова, українська література, історія для формування предметних компетентностей та інфомедійних навичок здобувачів освіти. Також вміщено колективні медіапродукти (електронні газети, буклети, журнали тощо) шкільних команд Сумського, Запорізького, Харківського, Черкаського, Хмельницького регіонів – учасників Всеукраїнського турніру із медіаграмотності. Збірник рекомендовано для широкого кола фахівцівДокумент Вплив медіатурніру на рівень інфо-медійної грамотності учнів(2024) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaПостановка проблеми. В умовах військової агресії та гібридної війнинадзвичайно важливим є формування критичного мислення молоді для боротьби з дезінформацією. Тому набуває актуальності інфо-медійна грамотність як важлива особистісна характеристика кожного члена українського суспільства. Аналіз українських наукових джерел засвідчив, що недостатньо уваги надається формуванню інфо-медійної грамотності молоді у позанавчальній діяльності, однією із сучасних форм якої є медіатурнір. Тому метоюдослідження є обґрунтування позитивного впливу медіатурніру на формування інфо-медійної грамотності учнів. Матеріали і методи. Для підтвердження ефективності Медіатурніру використано опитування, результати якого опрацьовано за критерієм знаків. Загальна кількість учасників 50. Статистичний аналіз здійснено на 15 варіантах відповідей. Результати. Описано етапи турніру (написання мотиваційного листа; навчальні тренінги Баркемп «Онлайн-інструменти», майстерня “Інструменти медіаграмотності під час вивчення літературних творів“, воркшоп “Формування навичок оцінки та інтерпретації медійної інформації”, тренінг “Мовна медіамайстерня», презентація власних медіарозробок). Підтверджено статистично, що медіатурнір позитивно впливає на розвиток інфомедійної грамотності молоді, яку характеризують медіаграмотність, критичне мислення, соціальна толерантність, факт-чекінг, інформаційна грамотність, цифрова безпека, візуальна грамотність, креативність. Висновки. За допомогою дискусійних методів навчання та допоміжних віртуальних засобів формуються уміння аналізувати медіатексти, а робота з контентом різногоформату сприяє розвитку критичного мислення учнів. Водночас виявлено відсутність цілеспрямованої політики формування інфомедійної грамотності учнів в школах.Турнір як форма освітньої діяльності виявилася ефективною, а тому може надалі використовувися для розвитку медіаграмотності молоді.Документ Доброчесність у навчанні(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaЗбірник укладено відповідно до конкурсу есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати». Представлено роботи здобувачів закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.Документ Елементи національно-патріотичного виховання як мотивація до підвищення культуромовної особистості фахівця(2015) Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Кулікова Олена Анатоліївна; Kulikova Olena Anatoliivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaСтаття присвячена проблемі національно-патріотичного виховання студентської молоді у вищих навчальних закладах. Автори розглядають дану проблему в контексті мовної підготовки майбутніх фахівців, оскільки саме рідна мова є однією з основних цінностей національного виховання. У роботі обґрунтовуються поняття «національно-патріотичне виховання» і «ціннісні орієнтації» студентів, наголошується на їх важливості у вихованні культуромовної особистості. Автори пропонують форми та методи ефективної взаємодії студентів і педагогів із розвитку патріотизму під час викладання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Прослідковано взаємозв’язок мотивації до навчання студентів нефілологічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів з елементами національно-патріотичного виховання. Здійснено спробу дослідити проблеми підвищення мотиваційних потреб, а саме: розкрито структуру мотивів, чинників і стимулів, які сприяють формуванню позитивної мотивації студентів до вивчення української мови, розглянуто ефективність використання тренінгу як засобу підвищення мотивації до навчання. Обґрунтовано умови, що сприяють ефективній діяльності з розвитку патріотичних якостей усіх учасників навчально-виховного процесу. Розкрито особливості системи патріотичного виховання майбутніх педагогів. Репрезентовано досвід роботи викладачів кафедри української мови з національно-патріотичного виховання студентів засобами медіа. Розглянуто такі методи організації навчально-виховного процесу, як: студентські конференції, веб-форуми, творчі конкурси та флешмоби як ефективні умови формування позитивної мотивації навчально-пізнавального процесу майбутніх фахівців.Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Медиаобразовательный компонент языковой подготовки будущих учителей украинского языка и литературы: лингвопраксеологический подход(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaВ статье рассмотрены некоторые аспекты использования медиаобразовательного компонента в культурноязыковой подготовке будущих учителей украинского языка и литературы. Отмечется, что сущность медиаобразовательного компонента состоит в эффективном освоение языковых средств для извлечения, обработки, продуцирования медиатекстов. Медиаобразовательный компонент в подготовке будущих учителей-словесников реализуют в нескольких направлениях и, в частности, интегрированном и специальном. Опыт высших учебных заведений, анализ научных источников подтверждает: весомым для организации успешной профессиональной деятельности с использованием медиаобразовательного компонента, ее производительности, рациональности, эффективности является лингвопраксеологический подход. Результатом такого обучения являются практические умения по поиску и усвоению медиаинформации; способность к ее адекватному восприятию, фильтрации, критическому осмыслению, интерпретации и оценки, наличие собственной независимой позиции в отношении любых медиатекстов; знания и анализ влияния масс-медиа на образ жизни, поведение и ценности современного человека и, особенно, детей и юношества; умение правильно использовать возможности различных медиатекстов для обучения, воспитания, развития учащихся; умение создавать собственные разнообразные медиапродукты, в том числе учебно-воспитательного содержания.Документ Мовно-методична підготовка майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ монографії розкрито особливості мовно-методичної підготовки майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти як цілісний педагогічний процес у взаємозв’язку навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної складових, що спрямований на формування готовності здійснювати навчання мовно-літературних предметів, гурткову роботу в закладах загальної середньої освіти з урахуванням педагогічно доцільних засобів медіаосвіти та індивідуальних особливостей учнів. Засоби медіаосвіти окреслено як інноваційні дидактичні інструменти організації і забезпечення освітнього процесу, технічні, програмні, мережеві, креолізовані, аудіовізуальні засоби навчання, що сприяють ефективному вирішенню професійних завдань з формування компетентної мовної особистості школяра, його соціалізації, морального, громадянського, естетичного виховання. Розкрито зміст мовно-методичної підготовки майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти у процесі навчання нормативних («Фахова українська мова», «Методика навчання української мови»), варіативних дисциплін («Медіакультура вчителя-словесника»), гуртка з медіа культури, під час педагогічної практики.Документ Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів-словесників до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ статті з урахуванням наукових досліджень та проведеної дослідно- експериментальної роботи окреслено педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності. Надання освітньому процесу медіаосвітньої спрямованості реалізовано на 1-2 курсах у науковому гуртку «Медіакультура вчителя-словесника», мета діяльності якого - формувати теоретичну базу знань із основ медіаграмотності, уміння здійснювати міжособистісне спілкування в сучасному медіапросторі. Оволодіння студентами культурою дослідницької роботи з медіатекстом апробовано під час інтегрованого курсу «Медіаосвіта» зі студентами 3 курсу, що спрямовано на формування вмінь моделювати зв'язний медіатекст із урахуванням принципів текстової організації, новизни й пізнавальної цінності професійно орієнтованої інформації. Педагогічну умову - активне використання засобів медіаосвіти у процесі педагогічної практики - реалізовано студентами 4 курсу на уроках української мови.Документ Практикум із медіаграмотності для ЗВО(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Грона Наталія Вікторівна; Hrona Nataliia Viktorivna; Климович С. М.; Klymovych S. M.; Соломахін А. Ф.; Solomakhin A. F.; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaМатеріал книги дібраний і укладений відповідно до сучасних викликів і тенденцій в розвитку особистості молоді у вимірах медіаграмотності. Розкрито окремі аспекти сутності інформаційної війни, технології пропаганди, формування культуромовної особистості на засадах інфомедійної грамотності, медіагігієни та резильєнтності в умовах війни. Вправи та завдання зорієнтувують на активізацію розвитку критичного, аналітичного, meta-мислення. Для студентів закладів вищої освіти – майбутніх учителів, журналістів, психологів, керівників гуртків. Для широкого кола користувачів.Документ Путівник абітурієнта та першокурсника(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov Vasylivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Горбатенко Ірина Сергіївна; Horbatenko Iryna SerhiivnaПутівник розширить уявлення про структуру, освітній процес, досягнення Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка як одного з кращих навчальних закладів Сумщини та України.Документ Підготовка майбутнього вчителя української мови і літератури: інтеграція проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaФормулювання проблеми. У статті розглянуто інтегративний підхід реалізації проєкту IREX «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність» у межах професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури. Доведено вияв потреби в підготовці вчителя української мови і літератури, котрий уміє працювати з медіатекстами, уміло здійснює відбір безпечної та критично осмисленої медіаінформації, створює медіатексти/медіапродукти, творчо використовує їх на уроках, у гуртковій роботі, зумовлений появою інфо-медійної компетентності у низці нормативно-правових документів, аналізом шкільних програм. Методи дослідження. Мета дослідження зумовила вибір взаємопов'язаних методів, зокрема - теоретичні: теоретичний аналіз наукової літератури та нормативних документів, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація отриманих даних; емпіричні: педагогічне спостереження, аналіз досвіду роботи тощо. Результати дослідження. Авторка здійснила огляд наукових напрацювань щодо понять грамотність, інфо-медійна грамотність, медіаграмотність. На прикладі дослідно-експериментальної роботи, яка здійснюється у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка окреслила окремі аспекти підготовки майбутніх учителів української мови і літератури та інтеграції проєкту IREX «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність» на трьох етапах: мотиваційний (1 курс- інтеграція змісту інфо-медійної грамотності у гурткову роботу); дослідницький (2-3 курс - уведення інформації про інфо-медійну грамотність у зміст мовних, методичних, спеціальних варіативних освітніх компоненті); інтегративний (4 курс – оволодіння культурою роботи з медіатекстами, створення власних медіатекстів/медіаосвітніх продуктів). Висновки. Здійснено огляд інтегративного підходу до реалізації проєкту IREX «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність» у межах професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури. Перспективу подальших досліджень вбачаємо в розробці сертифікованого курсу з медіаграмотності та критичного мислення для підготовки майбутніх учителів-словесників у межах реалізації проєкту IREX «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність».Документ Підготовка майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ дисертації здійснено узагальнення і практичне розв’язання проблеми підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності. Схарактеризовано поняттєвий апарат дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності. Виявлено стан розробленості досліджуваної проблеми. Розроблено і теоретично обґрунтовано модель підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності та обґрунтовано педагогічні умови її реалізації. Розроблено і впроваджено навчально-методичне забезпечення моделі підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності та педагогічних умов її реалізації. Експериментально перевірено ефективність моделі підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності та педагогічних умов її реалізації.Документ Підготовка майбутніх учителів-словесників до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності: розробка моделі та її експериментальна перевірка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ статті здійснено теоретичний аналіз розробленої автором моделі підготовки майбутніх учителів-словесників до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності, висвітлено підходи до створення моделі, окреслено етапи, принципи та компоненти моделі. Автор надає детальну характеристику ключових компонентів моделі підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до використання засобів медіаосвіти у професійній діяльності: цільового, праксеологічного, результативного структурних блоків; коротко зазначає результати експериментальної перевірки.Документ Сумщина в історико-філологічному вимірі(2021) Владимирова Валентина Миколаївна; Vladymyrova Valentyna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena Pavlivna; П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii Vasylovych; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia Valentynivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ монографії представлені наукові студії лабораторії літературного краєзнавства СумДПУ імені А.С. Макаренка. Окремі розділи присвячені мовознавчим, фольклорним, літературознавчим та історико-краєзнавчим аспектам.Документ Інфраструктурне забезпечення сталого розвитку територій: інноваційний аспект(2023) Омельяненко Олена Миколаївна; Omelianenko Olena Mykolaivna; Омельяненко Віталій Анатолійович; Omelianenko Vitalii Anatoliiovych; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Єрмакова Ольга; Yermakova Olha; Підоричева Ірина Юріївна; Pidorycheva Iryna Yuriivna; Ілляшенко Наталія; Illiashenko Nataliia; Тєлєтова Світлана Григорівна; Tielietova Svitlana Hryhorivna; Тєлєтов Олександр; Tielietov Oleksandr; Петрова Ірина; Petrova Iryna; Скиба Ольга Олександрівна; Skyba Olha Oleksandrivna; Вороненко В’ячеслав; Voronenko V’iacheslav; Литвиненко Світлана; Lytvynenko Svitlana; Юрченко Олександр; Yurchenko Oleksandr; Ілляшенко Сергій; Illiashenko SerhiiВ монографії розглянуто широкий спектр актуальних проблем інфраструктур ного забезпечення сталого розвитку територій. Особливу увагу приділено інноваційним аспектам розвитку інфраструктури на локальному рівні. Для викладачів, аспірантів і здобувачів освіти економічних та технічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола читачів, яких цікавлять проблеми управління розвитком територій.