Перегляд за Автор "Vorokhobina Diana"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості діагностики сформованості лідерської компетентності майбутніх фахівців з навігації та управління судном(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Ворохобіна Діана; Vorokhobina DianaУ статті представлено особливості діагностики сформованості лідерської компетентності майбутніх фахівців з навігації та управління судном, зокрема критерії, показники і рівні. Результати вивчення та узагальнення наукових публікацій з теми дослідження дозволяють зробити висновок, що критерій потрібно розуміти як інструмент оцінки. Це ознака, яку беруть за основу класифікації. За основу класифікації для визначення критеріїв запропоновано обрати структуру лідерської компетентності, що поєднує її основні компоненти. За результатами узагальнення висновків наукових публікацій з’ясовано, що критерії повинні відповідати певним вимогам. Оскільки у структурі лідерської компетентності майбутніх фахівців з навігації та управління судном виокремлено чотири компоненти, то критеріями сформованості цієї компетентності доцільно обрати: когнітивно-понятійний (корелює з когнітивним компонентом; його визначення обумовлено тим, що лідерство передбачає володіння певною інформацією, певними знаннями, що усвідомлені особистістю; лише спираючись на знання, можна здійснювати вплив на інші компоненти компетентності); практично-поведінковий (корелює з практично-діяльнісним компонентом; дозволяє визначати відповідність вчинків особистості складовим лідерської поведінки); професійно-психологічний (корелює з професійноособистісним компонентом; дозволяє визначати відповідність властивостей, рис характеру та здібностей особистості складовим лідерської компетентності); аксіологічно-мотиваційний (корелює з ціннісно-мотиваційний компонентом; критерій стосується системи цінностей особистості і мотивації). З урахуванням теоретичного аналізу та узагальнення вимог нормативних документів щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти у морських закладах вищої освіти визначено, що сформованість лідерської компетентності майбутніх фахівців з навігації та управління судном доцільно визначати за чотирма рівнями: критичний рівень – сформованість лідерської омпетентності не відповідає вимогам; низький рівень – сформованість лідерської компетентності частково відповідає вимогам; достатній рівень – сформованість лідерської компетентності відповідає вимогам вище низького; високий рівень – сформованість лідерської компетентності відповідає вимогам.