eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Vasylak Olha"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Інклюзивна компетентність вчителя: сучасний вимір
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Василак Ольга; Vasylak Olha
    Публікація актуалізує питання розвитку інклюзивної освіти в Україні, згідно до затвердженої концепції, та висвітлює проблематику інклюзивної компетентності. Зміни в інклюзивній освіті зумовили перегляд поняття компетентності та покликані сформувати відповідні навики та вміння у педагогів відповідно до нових вимог, а також визначити компетентність як обов’язковий рівень знань і вмінь, необхідних для виконання професійних функцій в умовах інклюзивного навчання. Основною метою саме є забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади адаптують навчальні програми та плани, а також форми організації освітнього процесу, використання ресурсів до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами. Робота містить огляд наукових праць, де розглядається питання інклюзивної компетентності, критеріїв готовності до інклюзивної діяльності та їх компонентів: мотиваційний компонент інклюзивної компетентності визначає мотиви, потреби, цінності і спрямованість особистості педагога, а також фактором її успішного формування; когнітивний компонент визначає цілісність уявлень про соціально‐педагогічну діяльність, активізує пізнавальну роботу особи, сприяє розвиткові та збагаченню когнітивного досвіду; рефлексивний компонент визначається в здатності усвідомлювати основи власної діяльності, особистісні досягнення, а також у свідомому контролі результатів професійних дій, саморегуляцію та власний саморозвиток; операційний компонент визначає здатність виконувати конкретні професійні завдання соціально‐педагогічної діяльності, застосовувати способи й досвід успішного сприяння процесові інклюзії дітей та молоді з особливими освітніми потребами в соціум загального закладу середньої освіти тощо. Обґрунтовано критерії та доцільність включення інклюзивної компетентності до складу професійних компетентностей як спеціальної компетентності. Підсумовуючи, даний матеріал ‐ значний крок до підвищення інклюзивної компетентності педагогів.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук