Перегляд за Автор "Trunova O. V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання математичного середовища Mathcad у процесі формування стохастичної компетентності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ткач Ю. М.; Tkach Yu. M.; Трунова О. В.; Trunova O. V.У статті розглянуті методичні проблеми формування стохастичної компетентності студентів університетів. Обґрунтовано використання в навчальному процесі ЗВО комп'ютерної системи Mathcad, що дозволяє досить ефективно, швидко і з великою точністю вирішувати задачі з застосуванням імовірнісно-статистичних методів, які зазвичай вимагають великого обсягу обчислень. Перелічені основні властивості пакета, визначені його переваги і недоліки. Продемонстровано досвід використання математичного пакету Mathcad в навчальному процесі при вивченні стохастики. Відзначено, що використання пакету Mathcad відіграє важливу роль при розв'язанні традиційних та прикладних задач стохастики. Використання системи Mathcad при вивченні стохастики дозволяє реалізувати одну з нових форм освіти - електронну та успішно її поєднувати з традиційною. Відмічено, що не слід замінювати традиційні методи навчання математичних дисциплін викладом тільки правил взаємодії з програмою Mathcad при розв'язанні прикладних математичних завдань. Незнання суті самого завдання, методів його розв'язання може привести до непідготовленості студентів до вибору алгоритмів і засобів його вирішення в системі Mathcad. Вирішити цю проблему можна розумним поєднанням традиційних і комп'ютерних підходів. При цьому навчання основам взаємодії з комп'ютерними програмами при практичному вирішенні завдань повинна передувати теоретична математична підготовка. Розумна інтеграція традиційних навчальних занять і математичних пакетів, що створює таким чином інформаційне середовище, дозволяє зробити процес навчання набагато цікавішим, продуктивнішим, що сприяє формуванню у студентів стохастичної компетентності. Практика показує, що застосування системи Mathcad в навчальному процесі істотно збагачує процес навчання, полегшуючи сприйняття матеріалу, стимулює самостійну роботу студентів, сприяючи їх інтелектуальному розвитку. Крім того, сформовані компетенції використовуються в подальшому при написанні курсових і дипломних робіт, при проведенні науково-дослідної роботи.Документ Застосування апарату теорії неперервних Марківських ланцюгів при визначенні зміни станів виробничих систем(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Трунова О. В.; Trunova O. V.В статті запропоновані шляхи адаптації існуючих математичних методів до сучасної практики управління, зокрема визначення зміни станів виробничої системи із застосуванням апарату теорії неперервних Марківських ланцюгів. У зв'язку з великим обсягом обчислювальних процедур при вирішенні таких завдань (обчислення визначника, перетворення матриць, множення матриць, знаходження власних векторів і власних чисел і т. д.) розглядається методика їх розв’язання на ЕОМ. В якості програмного забезпечення використано пакет MathCAD. Зокрема, описані особливості введення, виведення даних та інтерпретації результатів, що становить значний інтерес для користувачів в умовах застосування англійських версій програмного забезпечення. При використанні пакету MathCAD додатково можна досліджувати стійкість розв’язку системи диференціальних рівнянь Колмогорова, що надає змогу визначити фінальні ймовірності - середній час перебування системи в відповідному стані. Запропоновані задачі можуть бути використані для проведення практичних занять з розділу «Випадкові процеси» курсу теорії ймовірностей та математичної статистики, а також для моделювання виробничо-економічних, бюджетно- фінансових та інших стохастичних систем в процесі виконання курсових і дипломних робіт майбутніми економістами.Документ Місце стохастики в системі підготовки фахівця з економіки(2013) Трунова О. В.; Trunova O. V.В статті розглядається необхідність перегляду і формування нових вимог до професійної компетентності майбутніх фахівців з економіки. Визначені місце, предмет, мета, завдання стохастики в системі підготовки економістів та головні цілі її вивчення. Проведено дослідження сучасного рівня стохастичної компетентності випускників економічних вузів і вказані основні причини його незадовільного стану. Виявлено проблеми і суперечності у процесі формування стохастичної компетентності майбутніх економістів та запропоновані шляхи їх подолання: на соціально-педагогічному, науково-теоретичному, науково-методичному рівнях. Розглядаються способи досягнення відповідного рівня стохастичної компетентності випускників на основі комплексного підходу, цілеспрямованих і поетапних дій, науково обґрунтованих методів в умовах євроінтеграції.Документ Особливості лекційного курсу стохастики для студентів економічних спеціальностей університетів(2014) Трунова О. В.; Trunova O. V.Розглянуто основні особливості лекційного курсу стохастики для студентів економічних спеціальностей університетів. Виділено та проаналізовано шляхи реалізації двох категорій теоретичного матеріалу: базових теоретичних і прикладних. Визначено головні цілі навчання кожного з розділів. Запропоновано шляхи включення нових прикладних розділів у лекційний курс на прикладі оцінки ризику підприємницької діяльності. Вказано відмінності змісту лекційного матеріалу зі стохастики для студентів економічних спеціальностей університетів від традиційного. Сформульовано головне завдання викладача при розробці методики навчання стохастики в економічному ВНЗ.