Перегляд за Автор "Shtyka Yurii Mykhailovych"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Змішане навчання у процесі магістерської підготовки майбутнього менеджера освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Максименко Тетяна Михайлівна; Maksymenko Tetiana Mykhailivna; Штика Юрій Михайлович ; Shtyka Yurii MykhailovychУ даний час електронне навчання стало невід’ємною частиною університетської освіти. Зазначимо, що одною з найефективніших моделей сучасної вищої освіти є змішане навчання, яке поєднує традиційні заняття в класі з елементами дистанційного навчання та широко використовую сучасні інформаційні технології. Досліджено, що викладачам потрібен професійний розвиток і підтримка, щоб підготуватися до успішної розробки й викладання змішаних курсів. Відмітимо, що змішані програми є ефективними в наданні майбутньому менеджеру освіти можливості вчитися на роботі та співпрацювати з іншими вчителями, впливали на практику в класі. Наше дослідження підтверджую думку, що змішане навчання є життєздатною моделлю для розвитку майбутнього менеджера освіти в процесі магістерської підготовки.Документ Особистість викладача‐дослідника у вимірах педагогічного дискурсу(2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Штика Юрій Михайлович; Shtyka Yurii MykhailovychУ статті закцентована увага на рисах особистості викладача‐дослідника у вимірах педагогічного дискурсу. Джерельною базою слугують праці доктора педагогічних наук Дмитра Олександровича Козлова, спогади фахівців про колегу, безпосереднє спілкування з викладачем дослідником, досліджені за допомогою взаємопов’язаних загальнонаукових та конкретно‐наукових методів: термінологічного аналізу, синтезу, систематизації, узагальнення. У 32 роки молодий дослідник переніс складну кардіооперацію й отримав інвалідність другої групи, тому наукова праця Дмитра Козлова стала результатом справді надлюдських зусиль, засвідчила не лише працьовитість, а й неординарні здібності педагога: у 35 років успішно захистив кандидатську дисертацію, а в сорок один – докторську дисертацію. У статті акцентована увага на становленні дослідника, викладацькій діяльності, науковому партнерстві наукового консультанта та докторанта, рисах особистості дослідника, які окреслили науковці, колеги Д. Козлова:інтелігентність, ерудованість, філософський оптимізм, толерантність,моральні чесноти, відданість справі, готовність ділитися знаннями. Праці педагога‐дослідника дають можливість осягнути мовно‐творчу індивідуальність особистості з широким діапазоном знань, проникливим розумом. Поняття «інноваційна культура особистості» вчений розглядав як динамічну характеристику особистості, її готовність, здібності та здатності до створення, сприйняття, поширення й верифікації інновацій, володіння такими ключовими якостями, як творчість, інтуїтивність, ризикованість,амбіційність, сміливість і далекоглядність. Результатом творчого таланту дослідника є розроблена концепція інноваційної культури та її становлення під час менеджерської підготовки керівника освітньої установи.Документ Особливості формування аналітичної компетентності у студентів економічних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Штика Юрій Михайлович ; Shtyka Yurii MykhailovychФормулювання проблеми. Експоненціальне зростання інформаційного простору зумовили стрімке поширення аналітичної діяльності в різні сфери суспільства, яка пов'язана із зібранням, оцінкою та аналізом інформації з подальшим виробленням практичних рекомендацій у тій чи тій галузі з урахуванням актуальної ситуації та прогностичних тенденцій. На сьогодні активно розвиваються різні напрями аналітики, набувають поширення наукові методи (дискурс-аналіз, контент-аналіз). Професійна діяльність фахівців економічної галузі пов'язана з необхідністю обробки великих потоків інформації, її систематизацією, аналізом та прогнозуванням. Для якісного та продуктивного виконання професійних обов'язків необхідна аналітична компетентність. Матеріали і методи. Теоретичний аналіз наукових джерел, експертне опитування викладачів та узагальнення отриманої інформації для виявлення і обґрунтування можливостей формування аналітичного мислення у студентів економічних спеціальностей. Результати. Завдяки формуванню аналітичної компетентності студент набуває здатність застосовувати знання, уміння, навички й особистісні якості у процесі здійснення аналітичної діяльності з метою одержання якісно нового знання для оперативного і продуктивного забезпечення процесу ухвалення рішень у різних галузях діяльності та набуває таких особистісних якостей, як аналітичне мислення, здатність працювати із великими обсягами інформації, уважність, гарна пам'ять, розвинена інтуїція, спостережливість, посидючість, відповідальність, креативність, увага до дрібниць, широкий кругозір, здатність доводити справу до завершення тощо. Висновки. Аналітична компетентність майбутніх фахівців з економіки є складовою професійної компетентності та становить динамічне інтегративне особистісне утворення, що характеризує здатність застосовувати знання, уміння, навички й особистісні якості у процесі здійснення аналітичної діяльності з метою одержання якісно нового знання для оперативного і продуктивного забезпечення процесу ухвалення рішень у професійній діяльності.Документ Принципи стратегічного планування розвитку територій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Есманов Олексій; Esmanov Oleksii; Штика Юрій Михайлович; Shtyka Yurii Mykhailovych; Линник Максим; Lynnyk MaksymСтратегічне планування розвитку територій фактично визначає напрями і параметри довгострокового розвитку територій, їхньої економіки, екології, культури, соціальної сфери тощо і його помилки можуть не тільки означати теоретичні прорахунки, крах цієї функції управління, а й уповільнення регіонального розвитку, відставання від конкурентів у тих сферах, де потенційно міг бути досягнутий успіх тощо. Актуальність теми дослідження обґрунтовується необхідністю удосконалення методичного інструментарію процесів стратегічного управління територіальним розвитком, від якості якого залежить досягнення довготермінових цілей розвитку територій, його успішність. Метою статті є визначення та систематизація принципів стратегічного планування розвитку територій. Об’єктом дослідження є принципи стратегічного планування розвитку територій. Предметом дослідження є процеси стратегічного планування розвитку територій. Методи дослідження: порівняльний та логічний аналіз, узагальнення, систематизація. У статті проаналізовано принципи стратегічного планування розвитку територій, які виокремлюють українські вчені, та запропоновано поділяти їх на дві групи («Загальні» і «Специфічні»). До загальних запропоновано відносити принципи, які застосовують до будь-якого виду і рівня стратегічного планування (комплексності, прозорості, ефективності тощо). До специфічних віднесено принципи, які забезпечують реалізацію ініціатив з місцевого економічного розвитку та урахування його особливостей (місцевого лідерства, партнерства, залучення громади тощо). Це дозволяє поглибити розуміння сутності різних за змістом принципів та вдосконалювати процес стратегічного планування, відповідно до кожного з управлінських рівнів. У подальшому результати даного дослідження можуть бути покладені в основу розроблення/удосконалення механізму управління територіальним розвитком.Документ Систематизація методичного інструментарію стратегічного планування розвитку територій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Штика Юрій Михайлович; Shtyka Yurii Mykhailovych; Линник Максим; Lynnyk Maksym; Есманов Олексій; Esmanov OleksiiАктуальність теми дослідження обґрунтовується потребою удосконалення процесів стратегічного планування соціально-економічного розвитку територій, яке вимагає ретельного добору інструментарію. Сучасні трансформаційні зміни, які відбуваються у світовій економіці, вплинули на вимоги до різних видів ресурсів, а також до методів і підходів, застосовуваних у стратегічному плануванні, які відрізняються гнучкістю та спрямованістю на результат і потребують конструктивного аналізу. Метою статті є визначення та систематизація методичного інструментарію стратегічного планування розвитку територій. Об’єктом дослідження є методичний інструментарій стратегічного планування розвитку територій. Предметом дослідження є процеси стратегічного планування розвитку територій. Методи дослідження: порівняльний та логічний аналіз, узагальнення, систематизація. У статті проаналізовано існуючі практики застосування методичного забезпечення у стратегічному плануванні розвитку територій. Запропоновано систематизувати інструментарій стратегічного планування розвитку територій за такими ознаками як: за етапами розробки стратегії, за видами методів (які, в свою чергу, включають методи аналізу і методи збору інформації), за видами підходів, за видами прогнозів, за формами контролю, за видами технологій, за способами аналізу. Таке удосконалення надає можливість уточнити особливості кожного з методичних інструментів і ефективніше їх використовувати, що в остаточному сенсі сприяє підвищенню ефективності управління територією. Результати дослідження можуть бути впроваджені в діяльність місцевих органів влади з метою підвищення ефективності стратегічного планування розвитку територій, а також покладені в основу оновлених методичних рекомендації до розроблення стратегічних планів розвитку територій.Документ Стратегії інноваційного розвитку територій і СМАРТ-спеціалізація: сутність, особливості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Есманов Олексій; Esmanov Oleksii; Штика Юрій Михайлович; Shtyka Yurii Mykhailovych; Линник Максим; Lynnyk MaksymРозвиток і економічне зростання українських регіонів на сучасному етапі можливі за умов провадження активної інноваційної діяльності, здатної визначити перспективні вектори розвитку та забезпечити підвищення рівня їх конкурентоспроможності. Активізація інноваційної діяльності є одним з пріоритетних напрямків розвитку України, про що відзначено у стратегічних документах державного рівня. Все це в сукупності і обґрунтовує актуальність теми дослідження. Метою статті є уточнення сутності та особливостей стратегії інноваційного розвитку територій. Об’єктом дослідження є стратегії інноваційного розвитку територій. Предметом дослідження є сутнісні ознаки стратегії інноваційного розвитку територій. Методи дослідження: компаративно-декомпозиційний аналіз, порівняльний аналіз, узагальнення. У статті проаналізовано сутність та особливості стратегії інноваційного розвитку територій. Запропоновано під стратегією інноваційного розвитку територій розуміти комплексну систему планів і дій, спрямованих на розвиток інноваційної сфери з метою підвищення рівня якості життя та конкурентоспроможності на певній території. Таке уточнення дозволяє у подальшому окреслювати змістовні характеристики публічного управління розвитком територій, уточнити й формалізувати процес розроблення стратегій. Уточнено сутність стратегії смарт-спеціалізації, яка є різновидом стратегії інноваційного розвитку територій. Запропоновано під стратегію смарт-спеціалізації розуміти комплексну систему планів і дій у сфері наукових досліджень, інвестицій, інновацій та бізнесу, спрямовану на створення конкурентних переваг, а такою нових можливостей розвитку. Отримані висновки можуть бути покладені в основу подальших наукових досліджень щодо розроблення стратегічних планів інноваційного розвитку територій.