Перегляд за Автор "Shaforost Tetiana Pavlivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Знання про правила споживання вітамінів та мікроелементів для майбутніх фахівців фізичної культури та спорту(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Паришкура Юлія Володимирівна; Paryshkura Yuliia Volodymyrivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Гайова Людмила Володимирівна; Haiova Liudmyla Volodymyrivna; Шафорост Тетяна Павлівна; Shaforost Tetiana PavlivnaОдним із важливих аспектів у сфері фізичної культури та спорту є питання харчування, що безпосередньо впливає на ефективність навчально- тренувального процесу, досягнення високих спортивних результатів, а також на процес відновлення та загальний стан здоров'я осіб, що займаються фізичними вправами з різними цілями. Вітаміни та мікроелементи, хоч і потрібні в дуже малих кількостях, є незамінними для нормальної діяльності організму, забезпечення енергетичних і пластичних процесів, відновлення після навантажень, підтримки імунної функції та загального стану здоров'я. Для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту важливо володіти знаннями про раціональне харчування у процесі занять фізичними вправами, у тому числі з правилами споживання вітамінів і мікроелементів оскільки це безпосередньо впливає на продуктивність роботи організму. Метою дослідження є актуалізація знань для майбутніх фахівців фізичної культури і спорту щодо правил споживання вітамінів і мікроелементів, а також моделювання освітнього компоненту «Спортивне харчування» у освітніх програмах для підготовки фахівців у цій галузі. Методологія. Теоретичні основи фізіології, біохімії та гігієни харчування. Основи раціонального та збалансованого харчування. Завдання дослідження: вивчення та аналіз наукової літератури щодо ролі вітамінів і мікроелементів у процесі рухової активності; узагальнення знань і практик споживання вітамінів і мікроелементів; актуалізація основних принципів формування освітнього компоненту «Спортивне харчування» у процесі його моделювання. Матеріали та методи. Метод теоретичного аналізу та узагальнення наукової літератури, моделювання. Наукова новизна дослідження полягає у узагальненні та актуалізації знань і практик споживання вітамінів і мікроелементів у процесі моделювання освітнього компоненту «Спортивне харчування». Висновки. Підготовка майбутніх фахівців фізичної культури та спорту вимагає висококваліфікованих знань та навичок у різних аспектах рухової активності, зокрема у питаннях спортивного харчування. Важливість спортивного харчування для ефективної підготовки атлетів та підтримки їх здоров'я обумовлює необхідність інтеграції цієї теми у програми навчання майбутніх фахівців. Сучасні освітні компоненти мають орієнтуватися на практичні аспекти харчування та його вплив на фізичні можливості людини, тому важливо розробляти систему навчання, які підготують фахівців, здатних впроваджувати здорові харчові звички у навчально-тренувальний процес.