Browsing by Author "Ryzhanova Alla Oleksandrivna"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї(2020) Боровко Наталія Михайлівна; Borovko Nataliia Mykhailivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. У роботі досліджено проблему соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї, вивчено соціально-психологічні особливості зазначеної категорії дітей. Детально проаналізовано та схарактеризовано методи та форми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. З’ясовано та розкрито сутність та досвід соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї.Item Розвиток вітчизняної системи соціального виховання (ХVІІ – початок ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaУ статті розглянуто процес розвитку системи вітчизняного соціального виховання в період становлення індустріальних соціокультурних відносин; проаналізовано вплив розширення суб'єктів, об'єктів, змісту, закладів, засобів соціального виховання на піднесення громадської та національної самосвідомості народу, його соціальності в цілому.Item Розвиток толерантності обдарованих підлітків у ЗЗСО (на прикладі гімназії)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Парфило Інна Сергіївна; Parfylo Inna Serhiivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaУ кваліфікаційній роботі висвітлено теоретичні і практичні особливості розвитку толерантності обдарованих підлітків в умовах закладу загальної середньої освіти (на прикладі гімназії-інтернату для талановитих і творчо обдарованих дітей). Схарактеризовано поняття «обдарованість», його сутність, структура, різновиди; проаналізовано вікові і соціально-психологічні проблеми особистісного розвитку обдарованих підлітків; визначено толерантність як необхідну складову успішної соціалізації обдарованих підлітків; висвітлено особливості соціально-педагогічної, психологічної і ціннісної підтримки обдарованих підлітків гімназії як підґрунтя для формування навичок толерантної взаємодії; розкрито форми і методи розвитку толерантності в обдарованих підлітків у позакласній роботі гімназії.Item Соціальна робота із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзивної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кравченко Анна Вадимівна; Kravchenko Anna Vadymivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaАктуальність теми магістерської роботи зумовлена тим, що із кожним роком в Україні збільшується кількість дітей з обмеженими функціональними можливостями. Важливим завданням сучасного суспільства є формування та розвиток системи повноцінної інтеграції таких дітей у різні сфери життєдіяльності. Особливою складовою цих сфер можна назвати інклюзивну освіту, метою якої є збереження відносної автономії кожної суспільно-соціальної групи. Важливо зазначити, що саме у молодших школярів формуються основні навички та компетентності для подальшого успішного життя. Невід’ємною частиною цього процесу має бути соціальна та соціально-педагогічна робота, що буде сприяти створенню безбар'єрного освітнього середовища. Метою дослідження є розробка програми соціально-педагогічної роботи з молодшими школярами, зокрема з дітьми з особливими потребами в умовах інклюзії та її експериментальна перевірка. Об’єкт дослідження: соціальна робота з молодшими школярами, особливо із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзії. Предмет дослідження: програма соціально-педагогічні роботи з молодшими школярами, зокрема дітьми з функціональними обмеженнями в умовах інклюзії. У першому розділі теоретично досліджено психофізіологічні особливості молодшого шкільного віку, визначено основні соціальні проблеми дітей з обмеженими функціональними можливостями; обґрунтовано правові засади соціальної та соціально-педагогічної роботи з дітьми з ОФМ та вивчено сучасний стан дослідження. У другому розділі розроблено та експериментально перевірено ефективність програми соціально-педагогічної роботи із молодшими школярами, особливо з дітьми з обмеженими функціональними можливостями. За результатами роботи зроблені відповідні висновки. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів та висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел (48 найменувань), додатків (на 30 сторінках). Основний обсяг роботи – 83 сторінки.Item Соціально-педагогічна профілактика булінгу у шкільному середовищі(2020) Шкриль Ірина Борисівна; Shkryl Iryna Borysivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагiстерське дослiдження присвячене проблемi соціально-педагогічної профілактики булінгу у шкільному середовищі. Проаналiзовано стан проблеми у науковій лiтературi, визначено основні поняття, такі як «булінг», «профілактика», «підлітковий вік», «програма профілактики» та інші; описано соціальну структуру булінгу в шкільному середовищі, наслідки булінгу, проаналізовано психосоціальні особливості профілактики булінгу підлітків, міжнародні та вітчизняні нормативно-правові документи та зарубіжний і вітчизняний досвід соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі; розроблено, апробовано та пiдтверджено ефективнiсть програми соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі. Для експериментального дослідження нами була обрана Конотопська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат. Провівши за допомогою анкетування діагностику схильності підлітків до булінгу ми розробили свою програму соціально-педагогічної профілактики. У нашій програмі соціально-педагогічної профілактики підліткового булінгу в шкільному середовищі ми використовували такі методи, як: спостереження, анкетування, бесіда, тренінг та індивідуальну бесіду з психологом для булера та жертви.Item Соціально-педагогічна профілактика негативних звичок підлітків у закладах загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кустенко Карина Юріївна; Kustenko Karyna Yuriivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагістерська робота присвячена попередженню негативних звичок учнів основної школи через вдосконалення соціально-педагогічної профілактики даної проблеми в закладах загальної середньої освіти. Доведено, що надмірне занурення у кіберпростір є сучасною шкідливою звичкою, яка може перетворитися на комп’ютерну залежність, крім того вона негативно впливає на фізичний стан, здоров’я, психічний та соціальний розвиток особистості, отже, потребує попередження її перетворення на залежність. Серед розмаїття напрямів та видів профілактики негативних звичок підлітків (медичної, правової, психологічної тощо) доводяться переваги саме соціально-педагогічної профілактики, оскільки вона об’єднує попереджально-виховні можливості соціального середовища, фахівців та самої особистості. Оскільки підлітки за соціальною ознакою є учнями основної школи, тому розкривається значення для підвищення ефективності профілактичної роботи складення програми соціально-педагогічного попередження сучасної шкідливої звички надмірного занурення підлітків у кіберпростір саме в закладі загальної середньої освіти. У закладах загальної середньої освіти в соціально-психологічній службі працює фахівець соціально-педагогічної діяльності в освіті – соціальний педагог, який є провідним суб’єктом реалізації програми. Обґрунтовані три етапи соціально-педагогічної профілактики в закладах загальної середньої освіти: 1) організації та підготовки до профілактики координаційної групи, яка представляє собою об’єднані попереджальні можливості внутрішньо шкільного, зовнішньо шкільного соціального середовища та територіальної громади; вона складається з батьків підлітків, представників педагогічного колективу школи, фахівців територіальної громади, представників її адміністративної, правової, медичної, інформаційної, мистецько-дозвіллєвої, благодійної, бізнесової тощо сфер; 2) безпосередня попереджувальна робота з тинейджерами, спрямована на відновлення та /або зміцнення цінності тинейджерів реальної соціальної життєдіяльності та на підвищення їх вмотивованості на самореалізаціє в неї, на формування їх вольового опору бажанню занурюватися у віртуальний простів від реальних життєвих проблем, на організацію цікавого та різноманітного суспільного життя та дозвілля підлітків у територіальній громаді для їх реальної самореалізації; 3) стимулювання профілактичної роботи підлітків із запобігання молодших школярів надмірного занурення у кіберпростір, з огляду на психовікові особливості тинейджерів, якім легше засвоювати та усвідомлювати цінності в практичній діяльності, отже, через самостійну профілактичну роботу з меншими дітьми (як в закладах загальної середньої освіти, так і в територіальній громаді) для них ефективніше буде самим зрозуміти та загартувати набутий досвід щодо шкідливості звички надмірного занурення у кіберпростір. Реалізація програми соціально-педагогічної профілактики в закладах загальної середньої освіти сучасної шкідливої звички надмірного занурення підлітків у кіберпростір підтвердила свою ефективність та може реалізовуватися в інших закладах загальної середньої освіти.Item Соціально-педагогічні умови взаємодії державних і громадських організацій у процесі профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шварц Юлія Володимирівна; Shvarts Yuliia Volodymyrivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методологічних засад і соціально-педагогічних умов взаємодії державних і громадських організацій для профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді. Висвітлено питання профілактики ВІЛ/СНІДу в середовищі учнівської молоді як наукову проблему; визначено сутність взаємодії державних і громадських організацій у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу; схарактеризовано механізми правової та організаційної взаємодії державних і громадських організацій у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу; обґрунтовано соціально-педагогічні умови взаємодії державних і громадських організацій у процесі профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді; висвітлено специфіку процесу упровадження соціально-педагогічних умов взаємодії державних і громадських організацій для профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді.Item Соціокультурні технології та соціально-педагогічна діяльність в умовах інформаційного суспільства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaНа підставі аналізу тенденцій розвитку інформаційного суспільства та сутності соціально-педагогічної діяльності обґрунтовується актуалізація соціокультурних технологій у вирішенні соціальних проблем як України, так і людства, зокрема соціально-педагогічними засобами. Процес соціального розвитку людині як активного соціального суб'єкта не лише певної країни, регіону світу, але й світової спільноти, має докорінно змінитися відповідно до соціокультурних вимог сучасності. У соціально- педагогічній діяльності, ще за часів її виникнення в індустріальному суспільстві, активно застосовувалися соціокультурні технології задля гармонізації соціального розвитку соціального суб'єкта та його соціального середовища. Проте в умовах інформаційного суспільства ці технології потребують оновлення через розширення меж соціального середовища й ускладнення вимог до соціальних суб'єктів. Соціокультурні технології соціально-педагогічної діяльності мають забезпечити набуття людиною (різноманітними групами, суспільством) не лише громадянського змісту соціальності (найвищого в індустріальному суспільстві), але і регіонального, глобального.Item Тенденції соціально-педагогічної діяльності із сім’єю в умовах інформаційного суспільства: культурологічний підхід(2015) Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaНа підставі культурологічного підходу обґрунтовуються тенденції соціально-педагогічної діяльності із сім’єю, викликані трансформацією суспільства, в умовах становлення та розвитку інформаційної доби в Україні: суб’єктивні ─ підтримка «соціально здорової» (зокрема багатодітної) родини для зміцнення її позитивного іміджу та впливу на суспільство; сприяння реалізації принципу субсидіарності у взаємодії сім’ї та соціокультурного середовища територіальної громади; об’єктивні ─ супровід медіа-, кіберсоціалізації в родині; сприяння через соціально-педагогічну діяльність із сім’єю її сходженню до регіональної (європейської) та глобальної соціальності. Перспективами подальших наукових розвідок є оновлення сімейних соціально-педагогічних технологій та відповідного вдосконалення професійної освіти фахівців.Item Технології соціального супроводу неповних сімей(2020) Лузан Аня Віталіївна; Luzan Ania Vitaliivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагiстерське дослiдження присвячене проблемi соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами. Проаналiзовано стан проблеми у загальнiй та спецiальнiй психолого-педагогiчнiй лiтературi, окреслено сутнiсть поняття «технологія», «неповна сім’я», «соціальний супровід сім’ї», «соціально-педагогічна підтримка», «діти з особливими потребами»; проаналізовано нормативно-правове забезпечення з питань прав дітей з особливими потребами та захисту прав неповних сімей; виявлено особливості технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; з’ясовано сучасний досвід технології соціально-педагогічної підтримки неповних сімей; визначено критерiї, показники та рiвнi потреб родини у соціально-педагогічній підтримці; розроблено, експериментально перевірено та проаналізовано ефективність програми соціально-педагогічної підтримки неповних сімей, що виховують дитину з особливими потребами; доведено позитивний вплив апробованої програми на поступове зниження потреб неповних сімей в соціально-педагогічній підтримці.Item Технології соціальної роботи мобільних бригад щодо надання соціальнопсихологічної допомоги жертвам домашнього насильства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Броннікова Олена Олександрівна; Bronnikova Olena Oleksandrivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaМагістерська робота присвячена технологізації соціальної роботи мобільних бригад з жертвами домашнього насильства через вдосконалення надання їм соціально-психологічної допомоги для відновлення їхньої здатності самостійно вирішувати соціальні проблеми. Особливістю соціально-психологічної допомоги мобільних бригад є кризове втручання, особливо коли йдеться про загрозу здоров’ю та життю жертви домашнього насильства. Кризове втручання спрямоване на відновлення ресурсів людини вирішувати власні проблеми, зокрема щодо своєї жертовності. Саме відновлення соціальної суб’єктності жертви домашнього насильства сприяє усвідомленню власної проблеми, розвиток в собі якостей, необхідних для її вирішення, спираючись на допомогу відповідних соціальних закладів. Показниками відновлення соціальної суб’єктності постраждалої особи є ціннісне ставлення до себе як суб’єкта, повага до власної особистості та вміння захищати себе та відстоювати власні права в сімейному соціальному середовищі. Технологія соціально-психологічної допомоги мобільної бригади жертвам домашнього насильства з відновлення їх соціальної суб’єктності складається з трьох етапів: підготовчого, безпосереднє відновлення соціальної суб’єктності жінок-жертв домашнього насильства, загартування соціальної суб’єктності жінок- жертв домашнього насильства. Кожний етап поділяється на напрями та процеси. Результатом є підвищення рівня соціальної суб’єктності жертв домашнього насильства.