Перегляд за Автор "Rulievska Tetiana"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Суть і структура екологічної культури майбутніх фахівців морського і річкового транспорту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Рулєвська Тетяна; Rulievska TetianaПриродне існування сучасної цивілізації та сталий розвиток суспільства в умовах глобальної екологічної кризи залежить від свідомого і раціонального використання людством обмежених природних ресурсів. Здатність особистості відчувати буття світу, адаптуватися до цивілізаційних тенденцій та культур, здійснювати свідому діяльність щодо доцільного перетворення навколишнього середовища й відповідального збереження природних ресурсів – характеризує рівень сформованості екологічної культури фахівця. Мета: обґрунтувати суть та визначити компоненти екологічної культури майбутніх фахівців морського і річкового транспорту. У статті проаналізовано базові категорії досліджуваного поняття: «культура», «культурність», «загальна культура особистості», «екологія», «екологічна культура» та ін. З’ясовано спільні особливості екологічної культури майбутніх фахівців щодо формування загальних ціннісних установок та морально відповідального ставлення особистості до культури суспільства і надбань природи. Виявлено, що екологічна культура особистості проявляється в системі «людина – культура – природа». У контексті особливостей професійної підготовки та специфіки майбутньої професійної діяльності уточнено структуру екологічної культури фахівців морського і річкового транспорту, що охоплює мотиваційно‐ціннісний, когнітивно‐пізнавальний і поведінково‐діяльнісний компоненти. Обґрунтовано зміст структурних компонентів досліджуваного поняття, що спрямований на формування цінностей відповідального ставлення до природи й відповідності її законам, опанування еколого‐значущими знаннями та набуття вмінь екологозбережувальної діяльності в сфері експлуатації морського і річкового транспорту. Висновки: системні техніко‐технологічні зміни у транспортній галузі та розвиток педагогічної парадигми неперервної екологічної освіти зумовлюють динамічне оновлення змісту структурних компонентів екологічної культури майбутніх фахівців морського і річкового транспорту. Уточнено, що екологічна культура майбутніх фахівців морського і річкового транспорту – це динамічна складова загальної культури особистості, що проявляється в її готовності забезпечувати взаємодію із природою та за умов розвитку ціннісно‐мотиваційного, когнітивно‐пізнавального та поведінково‐діяльнісного компонентів у процесі професійної підготовки забезпечує здатність майбутніх фахівців відповідально, дбайливо й усвідомлено здійснювати раціональну професійну діяльність, використовуючи, примножуючи та зберігаючи природні ресурси.