eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Rubliova Natalia"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    The Need for New Information Technologies During Foreign Language Learning for the Quality Training of a Specialist
    (2023) Karhut Volodymyr; Кархут Володимир; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Shumiatska Oleksandra; Шум'яцька Олександра; Palamar Nataliia; Паламар Наталія; Rubliova Natalia; Рубльова Наталія
    New information technologies for learning a foreign language, which are necessary for the high-quality training of a specialist, have been analyzed. The goal of informatization of education is determined, and it is shown as a priority and necessary direction of informatization of society, which has a mandatory priority of applying new information technologies in the education system. Information technologies, improve the study of a foreign language, provide an opportunity for deep and rapid assimilation of vocabulary, learning to write, clarity of pronunciation, dialogic and monologic speech, and improvement of grammatical structures. The peculiarities of distance learning when learning a foreign language are determined. When learning a foreign language, a mandatory element of its quality study is the use of telecommunication technologies in the educational process. The most powerful and effective elements of information and computer technologies during education, essential innovative technologies in the methodology of teaching foreign languages, which should be used by students in higher education, are singled out. For teaching a foreign language, in general, and for stimulating the cognitive activity of students, in particular, it is necessary to use digital tools. Examples of the most important ones are given and recommendations on methods of working with them are offered.
  • Документ
    Формування професійно-педагогічного підприємництва вчителя у площині цифровізації неперервної освіти
    (2021) Кінах Неля; Kinakh Nelia; Rubliova Natalia; Рубльова Наталія
    У статті визначено вплив середовища неперервної освіти на формування професійно-педагогічного підприємництва вчителя в умовах цифровізації, означено поняття цифрової компетентності та її склад, проаналізовано чинники формування професійно-педагогічного підприємництва вчителя у площині цифровізації неперервної освіти, розглянуто, як цифрова компетентність впливає на формування підприємництва вчителів у середовищі неперервної освіти, а також створено структурно-функційну схему впливу цифрової компентності на формування професійно-педагогічного підприємництва вчителя в умовах неперервної освіти.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук