Перегляд за Автор "Rozumenko Anzhela Ourelianivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cloud Technologies in Education: the Bibliographic Review(Politechnika Lubelska, 2023) Yurchenko Artem Oleksandrovych; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Rozumenko Anatolii; Momot Roman; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Юрченко Артем Олександрович; Розуменко Анжела Оурелянівна; Розуменко Анатолій; Момот Роман; Семеніхіна Олена ВолодимирівнаThe paper considers the use of cloud technologies in education through the prism of bibliographic analysis. The article characterizes the current state of cloud technologies in education, summarizes the trends, and forecasts the directions of recent scientific research. The leading research methods were bibliographic (visual and quantitative) analysis of keyword networks and qualitative discussion. The bibliographic analysis is based on publications indexed by the scientometric database Web Of Science over the past 20 years. The sample for analysis was formed by searching for the words cloud technology, education, learning, and teaching. The results of the study showed: a significant increase in the popularity of cloud technologies in education in recent years; an increase in the number of studies related to various aspects of educational activities under the influence of Industry 4.0; a gradual increase in the number of studies on the virtualization of the educational process and the use of artificial intelligence in education; dissemination of research on the effectiveness of various types of training using cloud services and teaching methods based on artificial intelligence; the relevance of the trend of visualization of educational material and visual analysis in education. The qualitative discussion provided grounds to identify general trends regarding future research directions.: development of mass online courses and learning technologies (immersive, the use of virtual, augmented, and mixed reality, gaming learning technologies, BYOD approach); further virtualization of universities; development of inclusive education, educational analytics, and assessment (formative and adaptive computer assessment); early training of teachers to use cloud technologies and specialized services in subject learning; research related to visualization (big data, design, simulation, simulation of various processes, etc.) and the designing of relevant new academic disciplines; research of STEM and STEAM education.Документ Використання елементів історизму на уроках математики в 5-6 класах середньої загальноосвітньої школи(2011) Пятаченко Л. М.; Piatachenko L. M.; Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaВ статті обґрунтовано можливість та доцільність використання елементів історизму на уроках математики в 5-6 класах середньої загальноосвітньої школи та наведені приклади такого використання.Документ Використання елементів історизму під час вивчення студентами курсу «Теорія ймовірностей та математична статистика»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті розглянуто використання елементів історизму як засобу підвищення позитивної навчальної мотивації студентів під час вивчення теми «Геометрична ймовірність» у курсі «Теорія ймовірностей та математична статистика».Документ Використання засобів знаково-символьної наочності у процесі формування алгоритмічної культури учнів 5–6 класів(2015) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті обґрунтовано актуальність проблеми формування алгоритмічної культури учнів; виділено правила шкільного курсу математики 5–6 класів, які можуть бути алгоритмізовані; запропоновано методичні рекомендації для опрацювання таких правил за допомогою блок-схем та таблиць. Наведено приклади таблиць, за якими можуть бути опрацьовані правила дій з десятковими дробами та правило знаходження найбільшого спільного дільника двох натуральних чисел, а також схема порівняння двох натуральних чисел. Запропоновані таблиці та схема можуть бути використані у процесі навчання відповідних тем шкільного курсу математики учнів 5–6 класів.Документ Використання індивідуальних завдань з історії математики як засобу формування професійних компетентностей майбутніх учителів математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті обґрунтовано доцільність використання індивідуальних завдань з історії математики з метою формування загальних і предметних компетентностей майбутніх учителів математики. Наведено структуру таких завдань.Документ Впровадження дистанційного навчання у практику роботи середніх загальноосвітніх шкіл(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Фалько Ю. Г.; Falko Yu. H.; Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті проаналізовано особливості дистанційної освіти та можливості впровадження її у практику роботи загальноосвітніх шкіл. Вказано особливості організації навчального процесу за дистанційною формою навчання. Виділено категорії дітей, які потребують дистанційного навчання. Виокремлено головні завданням та види дистанційного навчання, які можуть бути реалізовані в умовах середніх загальноосвітніх шкіл. Підкреслено переваги дистанційного навчання та визначено проблеми щодо впровадження даної форми навчання у практику роботи середніх загальноосвітніх шкіл. Представлено можливість впровадження дистанційних курсів.Документ Дистанційний курс історії математики в підготовці майбутніх учителів математики(2016) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті обґрунтовано актуальність упровадження у практику роботи вищої школи дистанційних курсів з метою підготовки майбутніх фахівців до неперервної освіти протягом життя. Розкрито організаційно-методичні засади навчання дистанційного курсу історії математики. Виділено принципи дистанційного навчання та розкрито особливості організації традиційних форм навчання у вищий школі в умовах дистанційної форми навчання. Виділено методичні особливості дистанційного курсу історії математики. Узагальнено результати експериментального дослідження щодо впровадження дистанційного курсу історії математики в практику підготовки майбутніх учителів математики.Документ До питання моніторингу якості математичної освіти (результати експериментального дослідження)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Ломакіна Т. М.; Lomakina T. M.; Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaАвторами систематизовано підходи щодо означення понять «якість» та «моніторинг». Окреслено етапи організації, функції та види моніторингу. У статті, спираючись на результати експериментального дослідження, доведено необхідність удосконалення форм контролю знань учнів з математики, організації повторювального курсу шкільної математики для студентів-першокурсників математичних та інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів.Документ До питання про науково-дослідну роботу студентів(ФОП Цьома С. П., 2018) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті обґрунтовано необхідність організації науково-дослідної роботи студентів, розглянуто одну із класифікацій щодо видів такої роботи та запропоновано орієнтовний зміст курсу «Основи наукових досліджень» для студентів математичних спеціальностей педагогічних університетів.Документ Елементи історизму як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення математичних дисциплін(ФОП Цьома С. П., 2017) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Розуменко Анатолій; Rozumenko AnatoliiУ статті обґрунтовано можливість та ефективність використання елементів історизму як засобу активізації пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів при вивченні математичних дисциплін. Наведено історичні факти, які можуть використовуватися при вивченні теорії ймовірностей.Документ Ефективні форми навчання для підвищення кваліфікації вчителів(2021) Друшляк Марина Григорівна; Юрченко Артем Олександрович; Семеніхіна Олена Володимирівна; Розуменко Анжела Оурелянівна; Розуменко Анатолій Михайлович; Drushliak Maryna Hryhorivna; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Rozumenko Anatolii MykhailovychОстаннім часом при виборі видів підвищення кваліфікації вчителів акцент зміщується у бік підвищення активності учасників освітнього процесу. Тому більш ефективними визнаються ті види, в основі яких лежить активна взаємодія та інтенсивне спілкування, що базується на унікальному життєвому і професійному досвіді та готовності ним поділитися. Серед таких видів підвищення кваліфікації вчителів автори виокремлюють участь у тренінгах, під час яких увага приділяється практичному відпрацюванню умінь через власний набутий освітній досвід, і майстер-класах, під час яких увага приділяється практичній демонстрації творчого вирішення певного завдання, нової методики, технології, авторської моделі. Кафедрою інформатики Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка розроблено короткі курси підвищення кваліфікації вчителів (інформатики, фізики, математики) Сумської області, які орієнтовані на формування\ розвиток умінь створювати комп’ютерні анімації для підтримки освітнього процесу і які було організовано як тренінги та майстер-класи. Педагогічний експеримент полягав у порівняльному дослідженні ефективності обраних організаційних форм (тренінг чи майстер-клас) для гетерогенних груп (групи вчителів з різним досвідом роботи). Поряд із цим визначалися: ступінь використання ІТ у професійній діяльності, бажання використовувати комп’ютерну анімацію на уроках, самооцінка вмінь розробляти комп’ютерні анімації з начальною метою. За результатами експерименту встановлено, що майстер-клас виявився більш ефективним для вчителів з досвідом роботи менше 10 років, а тренінг – для вчителів із досвідом роботи більше10 років.Документ Знамениті задачі математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Власенко Віталій Федорович; Vlasenko Vitalii Fedorovych; Розуменко Анатолій; Rozumenko AnatoliiУ статті розглянуто проблему підвищення пізнавальної мотивації студентів у процесі навчання математики та використання елементів історизму як одного із шляхів вирішення цієї проблеми. Наведено приклади задач, які відіграли значну роль у розвитку математики. Це три визначні задачі Стародавньої Греції (про квадратуру круга, трисекцію кута, подвоєння куба); задача про розподіл простих чисел у натуральному ряді; задача про розв’язання алгебраїчних рівнянь у радикалах; задача про дотичну; задача про брахістохрону; задача про суму розбіжного ряду. Зроблено історичний та логічний аналіз пошуку шляхів їх розв’язання видатними вченими різних часів. Наведено один із сучасний способів розв’язання розглянутих задач. Зроблено огляд пошуків доведення великої теореми Ферма. Розкрито суть проблеми п’ятого постулату Евкліда. Сформульовано аксіому паралельності Лобачевського та деякі наслідки з неї. Наведено декілька фактів геометрії Лобачевського, що демонструють її відмінність від геометрії Евкліда. Зроблено висновок про значення ідеї Лобачевського у вирішенні проблем обґрунтування геометрії.Документ Методичні особливості навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей в кризових умовах (узагальнення досвіду роботи в умовах військового стану)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Розуменко Анатолій; Rozumenko Anatolii; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaВ статті розглянуто проблему математичної підготовки студентів нематематичних спеціальностей в кризових умовах. У ході підготовки статті були використані такі методи дослідження: порівняльний аналіз теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; спостереження за математичною підготовкою майбутніх фахівців нематематичних спеціальностей; бесіди із студентами; узагальнення педагогічного досвіду викладання курсу вищої математики студентам нематематичних спеціальностей в умовах військового стану. На основі аналізу теоретичних джерел та практики викладання вищої математики підтверджено висновок про зниження якості математичної підготовки майбутніх фахівців різних напрямків підготовки. Визначено особливості організації навчального процесу в кризових умовах. Розроблено методичні рекомендації навчання вищої математики студентів нематематичних спеціальностей в умовах військового стану. Обґрунтовано висновок про доцільність та ефективність використання освітньої технології «перевернутого класу» (за формою) та програмованого навчання (за змістом) у процесі навчання студентів вищої математики в кризових умовах життя суспільства. Запропоновано методичні рекомендації щодо використання принципів програмованого навчання (системний відбір навчального матеріалу, розміщення його в чіткій логічній послідовності; усунення несуттєвого, розподіл матеріалу на певні частини; точні й конкретні вказівки щодо виконання завдань, необхідних для засвоєння кожної порції матеріалу тощо) при структуруванні навчального матеріалу з курсу вищої математики. Обґрунтовано ефективність використання елементів технології «перевернутого класу» (за схемою: практичне заняття – лекція – практичне заняття) у процесі організації навчання вищої математики при дистанційній (або змішаній) формі в умовах військового стану.Документ Мультимедійне обладнання сучасного кабінету математики та його використання на уроках геометрії в 7 класі(2013) Шапшай Ю. В.; Shapshai Yu. V.; Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті розглянуто проблему організації навчання учнів у кабінеті математики, який обладнаний сучасними засобами навчання; обґрунтовано доцільність використання на уроках геометрії в 7 класі як традиційних креслярських інструментів, так і мультимедійних засобів навчання (інтерактивна дошка, комп’ютер, проектор). Запропоновано фрагменти уроків з геометрії у 7класі з тем «Коло», «Коло, описане навколо трикутника», «Дотична до кола», «Коло, вписане в трикутник», на яких за допомогою мультимедійних засобів навчання організовано пошукову діяльність учнів. Визначено загальну схему організації пошукової діяльності учнів на уроках такого типу.Документ Опорні конспекти як засіб інтенсифікації навчання математики(2013) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Ханюкова В. М.; Khaniukova V. M.У статті розглянуто проблему інтенсифікації навчання математики; виділено фактори, які можуть забезпечити інтенсивність навчання; функції опорних конспектів; наведено принципи складання опорних конспектів; проаналізовано технологію інтенсифікації навчання на основі схемних і знакових моделей. Автори розкривають методичні особливості використання опорних конспектів як засобу інтенсифікації навчання математики. У статті запропоновано фрагмент уроку геометрії в 10 класі, на якому за допомогою опорного конспекту організовано діяльність учнів по повторенню та систематизації знань щодо змісту аксіом планіметрії за опорним конспектом, який містить узагальнюючу таблицю з пропусками та схему, за якою проводиться оглядове повторення.Документ Організація науково-дослідної роботи майбутніх учителів математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті розглядається науково-дослідна робота студентів як необхідна складова професійної підготовки майбутніх учителів математики та пропонуються умови щодо її оптимізацїї.Документ Прикладні задачі як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Розуменко Анатолій; Rozumenko AnatoliiУ статті розглянуто проблему формування в учнів старшої школи ймовірнісного мислення. Необхідність цілеспрямованої роботи вчителя математики по вирішенню даної проблеми зумовлена тим, що сучасне життя вимагає від людини вміння орієнтуватися в невизначених ситуаціях, зважувати ризики та обирати найбільш ефективний з різних варіантів. У світі «його величність випадок» відіграє значну роль. Імовірнісні закони універсальні, і саме вони лежать в основі розуміння наукової картини світу. Збільшуються сфери застосування ймовірнісностатистичних методів та моделей в різних областях науки і техніки. Все більшого значення набувають стохастичні поняття і факти в системі знань сучасного фахівця, більш вагомою стає їх прикладна та практична значущість. В умовах сучасної дійсності стають актуальними такі якості мислення, як гнучкість, критичність, глибина, адаптивність, динамізм, здатність діяти в умовах конкуренції і ситуаціях невизначеності. Отже, сучасній людині необхідний стиль мислення, який деякі дослідники називають «ймовірнісно-статистичним». Головна роль у формуванні, вдосконаленні та розвитку імовірнісного стилю мислення в шкільному курсі математики відводиться елементам комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Вивчення елементів теорії ймовірностей і математичної статистики відносять до числа основних засобів реалізації прикладної спрямованості навчання математики. Прикладна спрямованість навчання стохастики полягає в організації навчальної діяльності учнів щодо застосування стохастичних ідей і методів до опису процесів реальної дійсності. Прикладні задачі виступають в якості основного компонента реалізації прикладної спрямованості навчання стохастики в школі і сприяють розвитку ймовірнісного мислення учнів старшої школи. У статті запропоновано три варіанта однієї з класичних прикладних ймовірнісних задач, яка відома як «Задача про парні дні народження». Всі три варіанта задачі подано з розв’язанням, зроблено порівняльний аналіз умов і відповідних розв’язків.Документ Проблеми математичної підготовки учнів професійно-технічних училищ(2013) Чихар О. С.; Chykhar O. S.; Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaУ статті зроблено аналіз становлення професійно-технічної освіти, виділено основні етапи її розвитку; визначено проблеми математичної підготовки учнів професійно-технічних училищ. Автори пропонують такі шляхи вирішення цієї проблеми, як врахування психолого-педагогічних особливостей учнів у процесі організації навчальної діяльності; підвищення пізнавального інтересу до вивчення математики за допомогою професійно-орієнтованих прикладних задач; використання групової форми роботи на уроках математики та організації проектної діяльності в позанавчальний час. У статті наведено приклад прикладних задач для учнів ПТУ, що набувають робітничих професій та запропоновано тему і завдання учнівського проекту.Документ Реалізація міжпредметних зв’язків навчальних курсів фахового спрямування при формуванні конструктивних умінь майбутніх учителів математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela Ourelianivna; Груба М. О.; Hruba M. O.У статті розглянуто питання формування конструктивних умінь майбутніх учителів математики. Автори обґрунтовують необхідність і можливість реалізації міжпредметних зв’язків навчальних курсів фахового спрямування, що спрямовані на формування конструктивних умінь майбутніх учителів математики. В статті проаналізовано різні підходи щодо трактування поняття «міжпредметні зв’язки», розглянуто різні функції реалізації міжпредметних зв’язків у процесі навчання, проаналізовано зміст навчального матеріалу різних дисциплін з теми «Геометричні побудови». Запропоновано зміст зошита-посібника з відповідною назвою, який заповнюється студентами-математиками поступово протягом декількох семестрів у процесі вивчення різних навчальних дисциплін, спрямованих на формування конструктивних умінь майбутніх учителів математики.Документ Реалізація міжпредметних зв’язків при виконанні студентами індивідуальних завдань з історії математики(2011) Розуменко Анжела Оурелянівна; Rozumenko Anzhela OurelianivnaВ статті обґрунтовано можливість та доцільність реалізації міжпредметних зв’язків курсів історії математики та методики навчання математики при виконанні студентами індивідуальних завдань з історії математики. Наведено можливу структуру такого завдання.