Перегляд за Автор "Romanyshyn R. Ya."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Обчислювальна діяльність: структура та функціональні частини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Романишин Р. Я.; Romanyshyn R. Ya.У статті на основі аналізу психолого-педагогічних джерел подається визначення поняття обчислювальна діяльність. Визначається її структура та функціональні частини. Для цього були застосовані такі методи дослідження: теоретичний – аналіз, систематизація й узагальнення науково-методичної літератури для порівняння та зіставлення різних підходів до представленої проблеми, розкриття вжитих у публікації дефініцій та емпіричний – спостереження за обчислювальною діяльністю учнів. У результаті аналізу психологічних джерел визначається структура діяльності. Розглядаються розумові дії як змістовний структурний елемент розумової діяльності до якої належить обчислювальна діяльність, а якість формування розумової дії залежить від якості орієнтувальної діяльності, що базується на орієнтувальній основі дії. Виокремлено функціональні частини обчислювальної діяльності: орієнтувальну, виконавчу та контрольно-коректувальну. Орієнтувальна частина є центральною і полягає у співвіднесенні конкретного випадку обчислення з відомими учню/учениці обчислювальними приймами і способами міркування, з’ясування можливостей їх застосування для даного випадку, схвалення одного з них, і актуалізації орієнтувальної основи дії. Виконавча частина обчислювальної діяльності передбачає реалізацію одного з обчислювальних прийомів чи способів міркування, а контрольно-коректувальна – подальше оцінюванням раціональності обраного шляху і можливе застосування іншого прийому чи способу міркування. Встановлено, що швидкі і правильні обчислення пов’язані з можливістю учня/учениці актуалізувати потрібний прийом обчислення, який ефективніше за інші прийоми призводить до результату та здатністю швидко і безпомилково реалізовувати операції, що становлять цей прийом. Оскільки потреба у виконанні обчислень виникає у людини повсякчасно, то і мотиви обчислювальної діяльності виникають виходячи з практичних потреб, задоволення яких реалізує її мету – знаходження результату арифметичних дій додавання, віднімання, множення і ділення (націло або з остачею) у множині цілих невід’ємних чисел. У подальшому вбачаємо за необхідне дослідити проблему формування обчислювальної діяльності.Документ Орієнтувальна основа обчислювальної діяльності: психологічний аспект(ФОП Цьома С. П., 2020) Романишин Р. Я.; Romanyshyn R. Ya.У статті розглянуте питання, що стосується системного складу обчислювальної діяльності. На основі психолого-педагогічних досліджень робиться висновок, що однією з функціональних частин дії є орієнтувальна основа дії, яка містить інформацію, необхідну суб’єкту для її виконання. Від повноти орієнтувальної основи дії залежить правильність виконання арифметичних дій. А сама орієнтувальна основа дії визначається як система умов, на яку спирається індивід при її виконанні.Документ Фахова компетентність учителя і розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів на уроках математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Романишин Р. Я.; Romanyshyn R. Ya.У статті розкрито зв'язок між фаховою компетентністю вчителя та його вмінням розвивати пізнавальні інтереси молодших школярів на уроках математики. Показано, як за допомогою алгоритмів і схем можна спрямовувати учнів до вирішення певних математичних завдань. їх застосування в навчальному процесі сприяє якісному виконанню завдань та своєчасному виправленню помилок, дозволяє здійснювати самоконтроль, усвідомлюватизначущість навчання на всіх рівнях.