Перегляд за Автор "Ptashenchuk Oksana Oleksiivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація лабораторних робіт із фізіології людини і тварин до умов дистанційного навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Касьяненко Олена Анатоліївна; Kasianenko Olena Anatoliivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Касьяненко Геннадій Яковлевич; Kasianenko Hennadii YakovlevychДесятиліття впровадження дистанційної форми освіти в закладах вищої освіти провідних країн світу накопичили достатній досвід, щоб проаналізувати його і визначити позитивні результати і певні недоліки. Мета статті полягає в аналізі проблем, яких спіткала дистанційна освіта за час свого існування, в накопиченні досвіду проведення дистанційних лабораторних робіт взагалі й у блоці природничих наук зокрема, а також у прагненні представити свій досвід проведення дистанційної лабораторної роботи з курсу фізіології людини і тварин у педагогічному ЗВО. Встановлено, що для вдосконалення дистанційної освіти насьогодні необхідно скорегувати законодавчу базу, посилити акредитаційні вимоги і покращити якість освіти. У нових вимушених умовах для викладачів закладів вищої освіти однією з нагальних проблем є нестача методичних розробок для проведення практикоорієнтованих дистанційних лабораторних занять, без яких неможливо сформувати в майбутніх спеціалістів професійні компетентності. Викладачі технічних наук, які добре обізнані в комп’ютерних технологіях і мають відповідне оснащення лабораторій, запропонували в педагогічній спільноті свої наробки проведення дистанційного експерименту. І якщо в мережевих педагогічних спільнотах зустрічаються розробки дистанційних лабораторних робіт, то у блоці природничих наук подібний досвід відсутній або широко не представлений. Зазначено, що розробка дистанційних лабораторних робіт природничого спрямування є дуже актуальною та, крім того, потребує узагальнення й акумулювання в єдиній базі для доступу широкому освітньому загалу. У статті запропоновано методичну розробку дистанційної лабораторної роботи з курсу фізіологія людини і тварин у педагогічному університеті на тему «Функції крові. Імунітет». Зазначено, що така дистанційна лабораторна робота може наблизити подачу навчального матеріалу до сучасного рівня лабораторного дослідження.Документ Аналіз поширеності шкільних хвороб у Сумській області(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Солодовник О. С.; Solodovnyk O. S.; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaПроведено аналіз епідеміологічних показників основних «шкільних хвороб» (сколіозу, порушень постави, короткозорості, гастриту та вегето-судинної дистонії) Сумської області. Спостерігається стрімке зростання показників поширеності всіх вищезазначених хвороб від 1 до 11 класу, що дає право віднести їх до «шкільних». Ці показники в Сумській області майже для всіх груп дітей є досить високими, а подекуди є навіть вищими за загальноукраїнські.Документ Використання кейс-методу при формуванні дослідницької компетентності майбутніх учителів біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті розкрито досвід використання кейс-методу як ефективної умови формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології у процесі викладання природничих дисциплін. Зазначено переваги методу кейсів та труднощі його застосування на лекціях, лабораторних і практичних заняттях, під час польової практики. Наведено приклади кейсів із вікової фізіології та шкільної гігієни, екології людини та зоології. У перспективі планується перевірити ефективність кейсметоду під час проходження студентами польової практики з зоології.Документ Вплив виду вигодовування на рівень фізичного розвитку дошкільників(2021) Дорошенко Альбіна Юріївна; Doroshenko Albina Yuriivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaРоботу присвячено дослідженню залежності рівня фізичного розвитку дітей дошкільного віку від характеру харчування протягом першого року життя. Під час роботи здійснено оцінювання показників фізичного розвитку 81 дитини віком від 3 до 6 років та розподіл їх за харчовим статусом протягом першого року життя. Для кожної дитини було встановлено морфотип і рівень гармонійність фізичного розвитку, після чого проаналізовано залежність цих показників від типу вигодовування. Результати дослідження засвідчили, що незалежно від харчового статусу протягом першого року життя у всіх групах дошкільнят з різним видом вигодовування переважає частка дітей із нормосоматичним типом статури. При цьому найбільший відсоток нормосоматиків серед дітей, які перебували на змішаному вигодовуванні, – 28,6% проти 24,1% при грудному і 23,0% при штучному вигодовуванні. Крім того, встановлено, що частка дошкільників з гармонійним фізичним розвитком значно більша серед тих, хто перебував на штучному виді вигодовування протягом першого року життя (46,2%), у порівнянні з тими, хто був на грудному (37,0%) і змішаному (35,7%) вигодовуванні.Документ Вплив якості сну, харчування і фізичної активності на фізіологічну адаптацію та рівень тривожності студентів-першокурсників СумДПУ імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Ліфенцев Д. С.; Lifentsev D. S.; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті досліджено залежність рівня адаптаційного потенціалу і особистісної тривожності студентів-першокурсників СумДПУ імені А. C. Макаренка від якості їх сну, харчування і рівня фізичної активності. З’ясовано, що нераціональність сну і фізичної активності в першу чергу впливає на показники серцево-судинної системи, а через них – на фізіологічну адаптацію студентів. Виявлено пряму кореляцію між зменшенням кількості досліджуваних, що дотримуються режиму сну і фізичної активності, та зниженням адаптаційного потенціалу. Разом із тим встановлено, що якість і режим харчування в першу чергу впливають на психоемоційну сферу і особистісну тривожність.Документ Джмелі Сумського району (фауна та біологічні особливості)(2020) Гамалій Юлія Миколаївна; Hamalii Yuliia Mykolaivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ проекті представлено результати дослідження фауни джмелів та джмелів–зозуль Сумського району Сумської області. За результатами власних досліджень та аналізу колекційного матеріалу кафедри біології людини та тварин на території Сумського району Сумської області зареєстровано 15 видів джмелів та 3 видів джмелів-зозуль.Документ Дидактична система формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Чайченко Надія Натанівна; Chaichenko Nadiia NatanivnaУ статті науково обґрунтовано дидактичну систему формування дослідницької компетентності майбутніх учителів біології у процесі професійної підготовки. Показано, що система складається із взаємопов'язаних і взаємозумовлених блоків: мотиваційно-цільового, змістового, діяльнісного й діагностично-результативного. Вони об'єднані загальною метою функціонування та єдністю керування і створюють внутрішню структуру та ієрархію цієї системи, а особливості та характер їх взаємодії один із одним і з довкіллям - її функціонування.Документ До вивчення вогнівок (Lepidoptera, Pyralidae) територій НПП «Гетьманський»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Говорун Олександр Володимирович; Hovorun Oleksandr Volodymyrovych; Фірман Л. О.; Firman L. O.; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Латишев В. С.; Latyshev V. S.; Латишева О. О.; Latysheva O. O.В статті представлені результати дослідження видового складу метеликів родини Вогнівки (Lepidoptera, Pyralidae), зареєстрованих у заплаві р. Ворскла Великописарівського району НПП «Гетьманський».Документ Залежність адаптаційного потенціалу дітей молодшого шкільного віку від статі, віку та індексу маси тіла(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Васильченко Я. А.; Vasylchenko Ya. A.; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті представлені результати дослідження рівня адаптаційних можливостей учнів молодшої школи залежно від статі, віку та індексу маси тіла. Було встановлено, що середні показники адаптаційного потенціалу зростають від 1 до 4 класу (даний показник для учнів 3 та 4 класів є поза межами норми); у хлопчиків показники вищі, ніж у дівчат. З’ясовано, що перехід до навчання у другу зміну та зайва вага негативно впливають на адаптаційні можливості молодших школярів.Документ Залежність величини показників ЖЄЛ студентів від рівня фізичної активності і занять вокалом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кибальник Світлана Миколаївна; Kybalnyk Svitlana Mykolaivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті досліджено залежність величини показників ЖЄЛ студентів від рівня їх фізичної активності і занять вокалом. Доведено позитивний вплив на розвиток дихальної системи і її функціональні показники систематичних занять фізичною культурою і регулярної співочої активності.Документ Залежність показників біологічного віку студентів і фахівців різних галузей від зовнішніх й внутрішніх факторів(2020) Лук’яннікова Альона Вадимівна; Lukiannikova Alona Vadymivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ кваліфікаційній роботі представлено результати дослідження впливу таких факторів як рівень фізичної активності, рівень втомлюваності, наявність або відсутність шкідливих звичок, режим сну, постійне місце проживання, наявність поряд з домівкою шкідливих підприємств, наявність хронічних захворювань на темпи старіння студентів. Крім того, наведено результати дослідження впливу професії й стажу роботи на темп старіння фахівців різних галузей. Визначено, що найбільший відсоток прискореного ТС мають комбайнери, а найменший – офісні працівники. Доведено, що зі збільшенням професійного стажу зростає і частка осіб з прискореним ТС, при цьому, як у жінок, так і у чоловіків. Доведено, що у студентів із низькою частотою занять спортом, високим рівнем втомлюваності, у тих, хто курять, проживають у місті і поряд з шкідливими підприємства, мають хронічні захворювання та сплять менше 6 або більше 9 годин на добу переважно прискорений темп старіння. У студентів, які займають часто займаються спортом, мають низький рівень втомлюваності, не мають шкідливих звичок, проживають у селах і далеко від шкідливих підприємств, не мають хронічних захворювань та сплять в середньому 7-8 годин на добу переважно уповільнений темп старіння.Документ Залежність темпу старіння студентів ЗВО м. Суми від рівня фізичної активності і наявності шкідливих звичок(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лук’яннікова Альона Вадимівна; Lukiannikova Alona Vadymivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті наведено результати дослідження впливу на показники біологічного віку і темпу старіння рівня фізичної активності і шкідливих звичок студентів Сумського державного університету та Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, які мешкають у Сумській області і м. Суми. Експериментально доведено, що досліджувані фактори мають досить вагомий вплив на темпи старіння студентів.Документ Залежність індексу маси тіла студентів СумДПУ імені А. С. Макаренка від зовнішніх і внутрішніх факторів(2020) Нєєлова Дарія Євгеніївна; Nieielova Dariia Yevheniivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaРоботу присвячено вивченню залежності показників індексу маси тіла студентів СумДПУ імені А. С. Макаренка від зовнішніх і внутрішніх факторів. Порівняльно показники індексу маси тіла 285 студентів п’яти українських закладів вищої освіти. З’ясовано, що більшість студентів мають нормальну масу тіла, що становить 75,4 %; недостатня маса тіла властива 10,9 %, а надлишкова – 13,7 %. За результатами дослідження, було визначено, що найбільш визначальний вплив на індекс маси тіла студентів мають три фактори, які діють як в сукупності, так і окремо на організм, і можуть призводити до нестачі або надлишку маси тіла. Такими факторами є характер харчування, куріння, рівень фізичної активності, якість сну і місце проживання студентів протягом навчання. Інші досліджувані фактори також впливають на індекс маси тіла студентів, але в меншій мірі і потребують подальшого дослідження.Документ Методичні аспекти використання визначника рослин як засобу формування дивергентного мислення учнів під час вивчення природничих наук(2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Генкал Світлана Едуардівна; Genkal Svitlana Eduardivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Носаєва Ірина; Nosaieva IrynaУ статті обґрунтовується можливість і доцільність застосування визначника рослин під час вивчення природничих наук у ЗЗСО як засобу формування дивергентного мислення учнів. Зазначено, що визначник сприяє реалізації дослідницького інстинкту учнів і набуттю ними досвіду застосування таких методів наукового пізнання як аналіз, синтез, узагальнення конкретизація, порівняння, опис, спостереження. Застосування визначників і означальних ключів підвищує пізнавальний інтерес учнів до вивчення будови та різноманітності живих організмів, сприяє розвитку умінь пошуку аналогій та альтернатив, швидкості, гнучкості й оригінальності когнітивних процесів, що є складовими дивергентного мислення.Документ Методичні рекомендації до написання та захисту кваліфікаційних робіт за спеціальністю 091 Біологія та біохімія(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Говорун Олександр Володимирович; Govorun Оlexandr Volodymyrovych; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna; Торяник Валентина Миколаївна; Torianyk Valentyna Mykolaivna; Москаленко Микола Павлович; Moskalenko Mykola PavlovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок виконання кваліфікаційних робіт для здобувачів вищої освіти ступенів бакалавра та магістра спеціальності 091 Біологія та біохімія, пояснення щодо методології науковій досліджень, етапів підготовки, вимоги до написання, змісту, структури, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації укладено відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу здобувача вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (нова редакція)» (ухвалено рішенням Вченої ради університету протокол № 4 від 28.11.2022 року). Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів відповідно до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 091 Біологія та біохімія денної та заочної форм навчання.Документ Навчальна практика з «Зоології безхребетних»(2023) Говорун Олександр Володимирович; Govorun Оlexandr Volodymyrovych; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaВ посібнику описані основні методи збору, обробки та збереження безхребетних тварин. Посібник стане в нагоді для тих, хто планує самостійні екологічні, фауністичні дослідження у польових умовах – школярів, студентів-біологів, викладачів, натуралістів-аматорів.Документ Порівняльний аналіз ІМТ студентів різних років навчання природничо-географічного факультету СумДПУ імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Нєєлова Дарія Євгеніївна; Nieielova Dariia Yevheniivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaСтаття присвячена проведенню порівняльного аналізу показників ІМТ студентів природничо-географічного факультету різних років навчання. Було проаналізовано 359 ІМТ студентів 2011-2012 н. р. і 95 студентів 2019 - 2020 н. р.. Встановлено, що протягом 8 років відсоток осіб із нормальною масою тіла зменшився на 1,1 % за рахунок зменшення частки осіб із надлишком маси тіла і збільшення частки осіб із її нестачею. Суттєвих відмінностей у динаміці показників у хлопців і дівчат не було виявлено, тоді як у мешканців села і міста зафіксовано протилежні результати.Документ Поширеність плоскостопості серед студентів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка залежно від типу взуття(2021) Кущенко Вікторія Олександрівна; Kushchenko Viktoriia Oleksandrivna; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ кваліфікаційній роботі проаналізовано залежність поширеність плоскостопості серед студентів Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка залежно від типу взуття. Проведено плантометрію 78 плантограм студентів СумДПУ імені А. С. Макаренка за методикою В. А. Яралова-Яраленда. За результатами дослідження було з’ясовано, що плоскостопість наявна у 34,6% досліджуваних – у 33,9% дівчат і 37,5% хлопців. Було виявлено два фактори, які мають потенційний вплив на розвиток плоскостопості – носіння взуття, бувшого у вжитку, і використання домашнього взуття в ранньому віці. Не було доведено вплив на розвиток плоскостопості таких факторів, як використання змінного взуття у школі, тип повсякденного взуття і висота підборів.Документ Поширеність, структура та чинники розвитку порушень гостроти зору у школярів м. Охтирка та Охтирського району(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Богданова О. В.; Bohdanova O. V.; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana OleksiivnaУ статті представлені результати дослідження поширеності, структури та чинників розвитку порушень гостроти зору в школярів м. Охтирка та Охтирського району Сумської області. Було встановлено, що показники поширеності зниження гостроти зору серед дітей м. Охтирки знаходяться на одному рівні із середніми показниками по Охтирському району і є значно вищими за відповідні по Сумській області. Поширеність даних порушень серед учнів 2-8 та 9-11 класів і в Сумській області, і в Охтирському районі є вищою, ніж в середньому по Україні. Серед основних хвороб, пов’язаних зі зниженням гостроти зору, найбільш поширеною серед дитячого населення є міопія, на другому місці – астигматизм, далі йдуть далекозорість та спазм акомодації. Прослідковується чітка залежність поширеності порушення гостроти зору від способу життя школярів, порушень опорно-рухового апарату та впливу спадкового чинника.Документ Поширеність, структура та чинники розвитку порушень гостроти зору у школярів м. Суми та Сумської області(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Тачкін Я. В.; Tachkin Ya. V.У статті представлені результати дослідження поширеності, структури та чинників розвитку порушень гостроти зору в школярів м. Суми та Сумської області. Було встановлено, що показники поширеності зниження гостроти зору серед дітей Сумської області є вищими за відповідні по Україні. Починаючи з дошкільного віку та протягом шкільного навчання, показник поширеності порушень гостроти зору до 11 класу зростає майже в 4 рази. З’ясовано структуру хвороб, зв’язаних із зниженням гостроти зору. Також наводяться результати порівняння зазначених показників від місцевості проживання. За результатами анкетування встановлено, що спосіб життя, наявність супутніх порушень постави та сколіозу, а також спадковий фактор, можуть бути чинниками, що впливають на розвиток зниження гостроти зору.