Перегляд за Автор "Ponomarova Nataliia Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз функцій вчителя інформатики у професійній орієнтації школярів на ІТ-спеціальності(ФОП Цьома С. П., 2017) Пономарьова Наталія Олександрівна; Ponomarova Nataliia OleksandrivnaСтаття присвячена визначенню та аналізу функцій вчителя інформатики у професійній орієнтації школярів на ІТ-спеціальності: інформаційно-орієнтуючої, діагностуючої, консультуючої, організаційної функцій, функції орієнтації школярів у медіа-просторі, спрямовуючої та координуючої функцій.Документ Змістова компонента професійної інформації школярів про ІТ-спеціальності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Білоусова Людмила Іванівна; Bilousova Liudmyla Ivanivna; Олефіренко H. В.; Olefirenko N. V.; Остапенко Л. П.; Ostapenko L. P.; Пономарьова Наталія Олександрівна; Ponomarova Nataliia OleksandrivnaФормулювання проблеми. Актуальність професійної орієнтації молоді на ІТ-спеціальності обумовлюється поглядом на ІТ індустрію як на унікальне середовище, сприятливе для зміцнення української економіки. Водночас, недостатність професіографічної інформації унеможливлює проведення якісної та ефективної профорієнтаційної роботи зі школярами на ІТ-спеціальності. Мета дослідження - встановлення базової змістової складової професійної інформації школярів про ІТ-спеціальності з урахуванням особливостей розвитку сучасного ІТ-ринку. Матеріали і методи. Теоретичний аналіз соціологічних, психологічних, педагогічних праць, систематизація поглядів і досягнень учених для виявлення стану розробленості проблеми, визначення специфіки професійної інформації та обґрунтування її базової змістової складової щодо ІТ-спеціальностей. Результати. Професійна інформація школярів передбачає надання їм вичерпної інформації для вибору, прийняття рішення і реалізації особистої освітньої та кар’єрної траєкторії. В ІТ-індустрії найчастіше вирізняють такі ключові сегменти як апаратне забезпечення, створення ІТ-продуктів, ІТ-сервіси, ІТ-аутсорсинг бізнес-процесів, а складовими ринку професій є розробка, підтримка, менеджмент та маркетинг. Динамічність розвитку інформаційно-комунікаційних технологій обумовлює неможливість усталення підходів професіографії ІТ-професій. Готовність до професійного самовдосконалення та навчання протягом усього життя, вміння стрімко змінювати професійну траєкторію – неодмінні вимоги, що висуваються до усіх працівників ІТ-галузі. Висновки. Проведення профорієнтаційної роботи зі школярами на ІТ-спеціальності має передбачати в якості базової змістової складової професійної інформації як ознайомлення учнів з основними сегментами ІТ-індустрії та різноманіттям ІТ професій і спеціальностей, так і забезпечення усвідомлення учнями мінливості змісту професійної діяльності ІТ фахівців, наявності специфічних вимог до їх безперервного професійного зростання і перекваліфікації.Документ Сутність та структура готовності майбутніх учителів інформатики до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Пономарьова Наталія Олександрівна; Ponomarova Nataliia OleksandrivnaНевід ’ємною складовою навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі є професійна орієнтація учнів, а підготовка школярів до професійного самовизначення - одне із важливих соціально значимих завдань професійної педагогічної діяльності вчителя. В статті проведено аналіз та узагальнення сучасних підходів до визначення складного та багатоаспектного поняття готовності майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи зі школярами. Готовність майбутнього учителя до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами розглядається як сукупність відповідних загальних та спеціальних знань, умінь та навичок, стійкого бажання здійснювати цю діяльність та здатності оцінювати рівень власної підготовки та підвищувати його. На підставі порівняльного аналізу основних підходів до виділення складових готовності майбутнього учителя до проведення профорієнтаційної роботи зі школярами у її структурі виділено мотиваційно- ціннісний, когнітивний, практично-діяльнісний та рефлексійно-оцінювальний компоненти. Перспективою подальших наукових досліджень визначено розробку онволеного змісту складових готовності майбутніх учителів інформатики до професійної орієнтації школярів з урахуваннями сучасних сучасні особливостей ІТ- галузі як сфери професійної орієнтації та специфіки викладання в загальноосвітній школі навчального предмету «Інформатика».Документ Функції вчителя інформатики у професійній орієнтації школярів на ІТ-спеціальності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Пономарьова Наталія Олександрівна; Ponomarova Nataliia OleksandrivnaСтаття присвячена визначенню функцій вчителя інформатики у професійній орієнтації школярів на ІТ-спеціальності. Автор виходить з того, що в умовах сучасного вітчизняного ринку праці професійна орієнтація школярів на ІТ-спеціальності відіграє особливу роль, а вчитель інформатики є ключовою фігурою у відповідному спрямуванні професійного самовизначення школярів. Надано характеристику оновленого змісту інформаційно-орієнтуючої, діагностуючої, консультуючої та організаційної функцій вчителя інформатики у такій діяльності. Встановлено та розкрито сутність функції орієнтації школярів у медіа-просторі, спрямовуючої та координуючої функцій вчителя інформатики у профорієнтаційній роботі зі школярами на ІТ-спеціальності. Описано вимоги до знань, умінь та навичок учителів інформатики, які необхідні їм для успішного виконання вказаних функцій. Зроблено висновки стосовно необхідності цілеспрямованої підготовки майбутніх вчителів інформатики до професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності у закладах вищої педагогічної освіти.